Vad jag har förstått så är det inte alla zooaffärer som vill ta hem Endlers eftersom att dom ibland är svårsålda. Folk vill oftast ha fisk som syns & med mycket färger. Endlers är ju mest små & grå när dom ses på affären, folk ser inte hur vackra endlers faktist är.
Jag fick själv beställa mina endlers genom zoobutiken i grannkommunen. Fiskarnas kondition kunde ju ha varit ngt bättre, en hona dog häromdagen, och en annan hona är smal som ett streck. De andra av mina endlers är det inte några fel på. Honan som dog hann ju i alla fall yngla av sig lite, så jag har lite yngel efter henne nu. Min tredje hona är tjock & fin, och fullt frisk, likaså är det med mina tre hanar.
Och det roligaste med mina Endlers yngel är att jag tror att det är några guldendlers bland dom, dom är inte alls grå som de andra ynglena, dom är lite guldfärgade så jag hoppas verkligen att just dom ynglena klarar sig för det hade varit himla roligt. Jag låter ju mina honor gå kvar i sällskapsakvariet när dom ska till att föda så en liten risk finns ju att dom blir mat..
Hälsningar Anneth