Hejsan!
Jag har ett 180 L kar ståendes utan fiskar fast med växter,inredning osv.. Haft karet utan fiskar i 2 månader typ..
Nu undrar jag om jag kan blanda endlers ,svärdbärare där i & någon trevlig mal, Typ nån ancistrus?
Och hur många fiskar kan jag har i akvariumet ungefär?
Ja, det är en blandning jag också varit sugen på och dessutom med Black Molly men de är så glupska och svärdbärare är så ettriga så det blev endlers och platy istället, annars måste man fånga in ynglen..
Platy är ju ganska snarlika och mycket snällare... Jag hittade en platy som var lite lik svärdbärare i kroppen förutom svärdet och gula med orange stjärt.. om du går i på artbeskrivningar här på Zoopet så är det näst sista bilden på platy.. de påminner lite om svärdbärare till sättet också och är ettrigare, tycker jag, än mina andra platy.. sen går platy att blanda i alla former och färger utan att det blir bråk.. nu ska jag leta efter så svarta som möjligt för att ersätta Black Molly önskan.. :D :D
5-10 vuxna svärdbärare och 20-25 endlers kanske... lr nått sådant.. Men ska man ha plats för yngel så börjar man ju med mindre... ;)