endlers utrotningshotad?

#1 - 7 mars 2010 02:11
är det verkligen sant att endlers är näst intill utrotade? bara läst lite på wikipedia - ansamlingen av all sanning i hela världen.. att de håller på att bli just utrotade, nånting att man har svårt att tro med tanke på hur fan dom förökar sig..

på andra sidor på internet står det också att de är ovanliga i affär? stämmer detta? hur mkt/ hur ofta har ni endler i era zoo-affärer?
här är man antagligen bortskämd med en mkt bra affär :P

aja ser fram emot svar!:D

MVH
#2 - 7 mars 2010 02:12
Wikipedia - siten där VEM SOM HELST kan skriva nästan VAD SOM HELST. ;)
#3 - 7 mars 2010 15:46
PRECIS, och säpo tar bort det dom inte gillar ;)
#4 - 7 mars 2010 15:57
tror inte att de är utrotninghotade.... det finns inga edlers i mina 3 zoo butiker :(
#5 - 9 mars 2010 21:30
Johanski skrev:
Wikipedia - siten där VEM SOM HELST kan skriva nästan VAD SOM HELST. ;)

NÄMEN var inte allt på nätet SANT????????:eek:[:P][B)]

Allvarligt talat så är det nog så att just detta rätt så otroligt, endlers guppy finns i många olika biotoper, så det skall nog mycket till för att utrota dem....:d
#6 - 9 mars 2010 21:31
FishInTank skrev:
PRECIS, och säpo tar bort det dom inte gillar ;)

Inte bara säpo, även vi vanliga dödliga medborgare kan väl redigera där om vi tycker det står tokigheter?:confused:
#7 - 9 mars 2010 21:39
Utrotningshotade eller inte men här finns de inte i handeln. Har sett några ströexemplar typ en gång de senaste åren och då kostade de skjortan, 5€ om jag minns rätt.
#8 - 9 mars 2010 21:47
JLi skrev:
Utrotningshotade eller inte men här finns de inte i handeln. Har sett några ströexemplar typ en gång de senaste åren och då kostade de skjortan, 5€ om jag minns rätt.

Ja, men att de inte finns i handeln säger ju ingenting egentligen, försök få affärerna att beställa hem dem om du nu är seriöst intresserad.

De första endlers jag såg IRL var för kring 15-20 år sedan på Akvarielagret i Stockholm, då kostade ett par 200 SEK vill jag minnas.:d
Bilagor:
#9 - 9 mars 2010 21:52
tummen skrev:
Ja, men att de inte finns i handeln säger ju ingenting egentligen, försök få affärerna att beställa hem dem om du nu är seriöst intresserad.

De första endlers jag såg IRL var för kring 15-20 år sedan på Akvarielagret i Stockholm, då kostade ett par 200 SEK vill jag minnas.:d

Seriöst intresserad vet jag inte men jag brukar strötitta i affärer ibland, Men visst är det vackra fiskar så kanske blir det aktuellt någon gång. För tillfället råder tyvärr utrymmesbrist.
#10 - 9 mars 2010 21:55
Det fanns 3 par i min zoo butik, men borta nu :P
konstigt eftersom dom förökar sig som inå helvete :P
#11 - 9 mars 2010 21:58
Fredrik1 skrev:
Det fanns 3 par i min zoo butik, men borta nu :P

konstigt eftersom dom förökar sig som inå helvete :P

Inte så konstigt, någon har väl helt enkelt köpt dem?:confused::D
Allvarligt talat; inventeringar av vad som finns eller inte finns är rätt så ointressanta tycker jag -utbudet varierar ju från dag till dag ibland.....;)
#12 - 10 mars 2010 06:58
tummen skrev:
Inte så konstigt, någon har väl helt enkelt köpt dem?:confused::D

Allvarligt talat; inventeringar av vad som finns eller inte finns är rätt så ointressanta tycker jag -utbudet varierar ju från dag till dag ibland.....;)

Trådskaparen var intresserad av utbudet i andra delen av sin fråga och vi försöker bara upplysa honom om läget. Klart att det varierar,men vi hoppas bara kunna svara på hans fråga.
#13 - 11 mars 2010 18:15
Är efterfrågan stor brukar det aldrig vara problem att få tag i endlers guppy men många tar inte in dem då de tycker att de säljer för dåligt.
#14 - 11 mars 2010 18:48
En butik här i stan har dem :) Deras argument var att det var svårt att få tag i "vanlig" guppy med bra kvalite´. Många kom tillbaka efter bara några dagar med döda fiskar. Med endlersarna har det inte varit alls lika mycket tidig död, säger de :)

Mina har överlevt alla mina vanliga guppys änsålänge :)

Annons