Ensam guppyhane?

#1 - 15 januari 2012 12:06
Hej! Jag hade 3 st guppyhanar men 2 av de dog, de betedde sig lite konstigt. Nu har jag en ensam guppy kvar då jag bara hade hanar, kan han vara ensam? Känns lite tråkigt om han ska må dåligt av det, så kan han va ensam eller ska jag köpa till 2-3 st? Den simmar tillsammans med sorgmantel, kilfläcks och neon just nu.
#2 - 15 januari 2012 12:16
han kommer att bli frustrerad, sen deprimerad.. ge det ett par år så har han fått en snedvriden kvinnosyn och kommer alltid att må lite dåligt över det.. han kan också utveckla ett sexmissbruk när du väl köper en hona.. i värsta fall slår det helt slint och du får en anti-chauvinistisk guppy som av principiella orsaker vägra para sig senare i livet..

gör det enda rätta och köp ett par honor..
#3 - 18 januari 2012 12:50
jag tycker också den kan vara väl värd ett par kompisar, & gärna en eller flera honor då i så fall...fler hanar lär du ju få framöver ändå!!!!
#4 - 18 januari 2012 12:58
Han kan vara med i Ensam guppy söker .Sänds på 3an i höst
#5 - 18 januari 2012 13:17
han kommer att bli frustrerad, sen deprimerad.. Ge det ett par år så har han fått en snedvriden kvinnosyn och kommer alltid att må lite dåligt över det.. Han kan också utveckla ett sexmissbruk när du väl köper en hona.. I värsta fall slår det helt slint och du får en anti-chauvinistisk guppy som av principiella orsaker vägra para sig senare i livet..

Gör det enda rätta och köp ett par honor..

hahahahaha!! :d
#6 - 18 januari 2012 13:22
Berserken skrev:
Han kan vara med i Ensam guppy söker .Sänds på 3an i höst

Kan se de vanliga kvälls(skvaller)tidningsrubrikerna framför mig... "Guppy-Nisse i storbråk, scenerna du inte fick se" och "Guppy-Nisse förkrossad, Guppy-Lotta har parat sig med flera hanar" :p

Köp du några honor :)
#7 - 18 januari 2012 19:54
Haha!
#8 - 19 januari 2012 15:56
trådar som gick sådär, part II..
#9 - 20 januari 2012 16:26
Hur gick det, köpte du några honor? [?]

(och ni andra, sila/skippa skräpkommentarerna, det där kan ni PM:a istället, håll er till ämnet.....)
#10 - 20 januari 2012 16:48
tummen skrev:
Hur gick det, köpte du några honor? [?]

(och ni andra, sila/skippa skräpkommentarerna, det där kan ni PM:a istället, håll er till ämnet.....)

eller så kan man använda sökfunktionen eller artbeskrivning osv.. det är ett ämne som kommit upp förr.. så länge det inte står admin/mod/ansvarig under ditt namn är du lika off topic som alla andra med din tillrättavisning.. bara tråkigare..
#11 - 20 januari 2012 18:11
eller så kan man använda sökfunktionen eller artbeskrivning osv.. det är ett ämne som kommit upp förr.. så länge det inte står admin/mod/ansvarig under ditt namn är du lika off topic som alla andra med din tillrättavisning.. bara tråkigare..

Framförallt är det ett roligt skämt när det är en 14-åring som frågar, du är lika omdömeslös som vanligt.
Tobbe
#12 - 20 januari 2012 21:47

Varför sade du inte till att man kan söka om det istället då, det brukar jag göra när jag tröttnar(vilket jag, faktiskt, otroligt nog, inte gjort ännu, trots "basic-varning" på frågan....:D)
Nu ÅTERGÅR vi till ämnet och skippar sidospår, man MÅSTE inte vara admin/moderator för att säga till när det spårar ur!

Annons