era största ancistruskullar ?

#1 - 4 november 2008 13:17
tjosvejs alle

har sett en del kort på folk här på zoopet som visat upp sina ancistruskullar å måste säga att en del kullar är ju grymt stora

hur många småttingar har de varit i era största kullar ?

gärna nån bild om ni har :)

har sett nån fin bild på grymt många som ligger runt en hög mat dock 2-3cm:are
#2 - 4 november 2008 13:36
Största kullen jag fått hittills är 40 st ingen bild tyvärr
#3 - 4 november 2008 16:36
Har räknat vår nuvarande kull till ca 60 st, dom vill ju inte sitta stilla någon längre stund direkt:)!
Bilagor:
#4 - 4 november 2008 17:12
Största kullen:

118st....
#5 - 4 november 2008 22:04
MK57 skrev:
Största kullen:

118st....

113 st har jag en gång räknat till i mitt kar

Kan vara några färre/mer svårt å räkna när alla sitter i en klump :p

Var din hona stor ?
#6 - 6 november 2008 17:21
jag har en hona som ger ca.150st. yngel i varje kull. (har tyvär ingen bild)
#7 - 6 november 2008 17:24
250+ uppdelat i 2 oförberedda kullar men sen gick det som det gick oxå..
#8 - 6 november 2008 17:42
Mina hade nog ca 30 per kull (5 kullar) , men honan var ganska liten.
#9 - 6 november 2008 19:03
wow, vilka monsterhonor ni verkar ha :D jag tror mina brukar ge ca 30/kull och nu har de just börjat om igen....

jag har lagt in en ganska häftig ancistrusbild med rom i ancistrus bild-tråden.

Här är en yngelbild, de är inte så många men väldigt fina! :p
#10 - 6 november 2008 20:38
linda.n skrev:
wow, vilka monsterhonor ni verkar ha :D jag tror mina brukar ge ca 30/kull och nu har de just börjat om igen....

jag har lagt in en ganska häftig ancistrusbild med rom i ancistrus bild-tråden.

Här är en yngelbild, de är inte så många men väldigt fina! :p

de roliga är att min hona är inte speciellt stor...113 malar från en hona på runt 8cm kanske...precis könsmogen med andra ord :P

Min största hona är på 13 cm å typ 3cm större än min hane men har bara fått en kul av henne å den försvann hela högen men visst där snackar vi romklump...väntar med stora förhoppningar på en kull till från henne snart :)

Dock roligt å veta nu hur pass stora kullar folk fått :)

Fler som har antal / cm stor hona ?

:)
#11 - 6 november 2008 20:44
KoiKe skrev:
de roliga är att min hona är inte speciellt stor...113 malar från en hona på runt 8cm kanske...precis könsmogen med andra ord :P

Min största hona är på 13 cm å typ 3cm större än min hane men har bara fått en kul av henne å den försvann hela högen men visst där snackar vi romklump...väntar med stora förhoppningar på en kull till från henne snart :)

:)

= monster ;)

vi var tvugna att ta separera vårt lilla kärlekspar för de gav aldrig upp. Problemet är att nu får hon ungar med en gammel-mal som jag trodde var för gammal för sånt trams, men icke! han ligger just nu och fläktar under en stor rot. gissa vad han skyddar där :D
#12 - 7 november 2008 09:17
Mina kullar har allihop varit runt 30 yngel (som jag kunnat räkna)
"Problemet" är bara att nu har det blivit så många kullar att karet blir fullt.

Var dock hos min lokala handlare igår med en påse yngel i storleken 2,5-4 cm och jag fick hela 20:-/st för dom i inbyte mot mat.
Mycket nöjd med det priset faktiskt!!
Han sa att jag fick det för att guldancistrus kunde han ta mer betalt för ut, så det kanske inte är så konstigt egentligen, men både han och jag vinner väl förhoppningsvis på affären så...

Annons