Era Talanger!?

#1 - 24 juni 2007 22:01
Hej!
jag undrar lite vad ni kan ha för talanger förutom akvariestik?
själv är jag e himla bra på höjdhopp (har tagit 1,14) fast jag bara är 10.:)
#2 - 24 juni 2007 23:09
Vet inte om man kan kalla det en talang,
men jag är rätt duktig på korsord:)
#3 - 24 juni 2007 23:10
jag är rätt duktig på rita... ^^
#4 - 24 juni 2007 23:44
Jag e rätt duktigt på world of warcraft^^
#5 - 25 juni 2007 00:21
Jag är bäst på det mesta.
#6 - 25 juni 2007 04:35
3D-modellering, grafik design, fotograf och videoredigering/effekter.
#7 - 25 juni 2007 05:26
jag är ganska bra på att inte vara bra på någonting;)

/Hans
#8 - 25 juni 2007 06:32
Ganska bra på att prata massa strunt när jag är uttråkad ;)
#9 - 25 juni 2007 16:56
Eldkonst och skivmixning är utöver akvarismen mina kall i livet...
#10 - 25 juni 2007 17:13
en grej jag tyckre jag är duktig på är att sova :P. En sak jag hade velat vara duktig på är att rita
#11 - 25 juni 2007 17:24
det jag tycker jag är hyfsad på är att teckna. Samt att arbeta med läder för hästar och hundar, har gesällbrev och fick mästarpoäng på mitt arbete. Fick höga poäng då jag valde att låta en detalj vara den röda tråden i hela finselen jag sydde för hand. Samt att den var i storlek miniatyr.
#12 - 25 juni 2007 17:26
3 guppy skrev:
Hej!

jag undrar lite vad ni kan ha för talanger förutom akvariestik?

själv är jag e himla bra på höjdhopp (har tagit 1,14) fast jag bara är 10.:)

Tyckte du skrev att du var 11 førut...:confused:

Jag ær bra på att... hmm.... vænta lite jag måste tænka... Ja, just det! Jag ær bra på att, att... øhh. Nej, gløm det. Jag återkommer nær jag har kommit på nått;):D
#13 - 25 juni 2007 19:04
Har en sak jag är bra på:p pratar flytande Danska när jag är väldigt berusad detta kan jag inte annars:Dfunkar rätt så bra när man är där och ölen flödar:D
#14 - 25 juni 2007 19:09
Bra Öronräv....

Öronräv skrev:
Jag är bäst på det mesta.

....[SIZE=3][COLOR=#ff0000]då är vi 2 här som är bäst!!!![:-58][/COLOR][/SIZE]
#15 - 25 juni 2007 19:12
Kjaer skrev:

Jag ær bra på att... hmm.... vænta lite jag måste tænka... Ja, just det! Jag ær bra på att, att... øhh. Nej, gløm det. Jag återkommer nær jag har kommit på nått;):D

....det varierar från dag till dag, Kjaer! Och beror på vem som sitter framför datorn?????[:-38]
#16 - 25 juni 2007 19:13
stene skrev:
Har en sak jag är bra på:p pratar flytande Danska när jag är väldigt berusad detta kan jag inte annars:Dfunkar rätt så bra när man är där och ölen flödar:D

Ja nu kom jag på ad jag ær bra på!! Jag ær bra på att prata danska - utan att vara berusad.
Kan det møjligen bero på att jag ær dansk?

Ps. Stene: Om du vill prata danska utan att vara berusad kan du stoppa en potatis i munnen. Funkar hur bra som helst.:D
#17 - 25 juni 2007 19:14
Malinitzi skrev:
....det varierar från dag till dag, Kjaer! Och beror på vem som sitter framför datorn?????[:-38]

Eller kanske han ær en professor med en tidmaskin...:D
#18 - 25 juni 2007 19:15
Hahaha!

Kjaer skrev:
Ja nu kom jag på ad jag ær bra på!! Jag ær bra på att prata danska - utan att vara berusad.

Kan det møjligen bero på att jag ær dansk?

Ps. Stene: Om du vill prata danska utan att vara berusad kan du stoppa en potatis i munnen. Funkar hur bra som helst.:D

....[COLOR=magenta]härligt med Zoopetare med humor![:-15][/COLOR]
#19 - 25 juni 2007 19:18
stene skrev:

är väldigt bra på att prata svenska när jag har tömmermänd :p
mvh janne
#20 - 25 juni 2007 19:39
Jag är bra på att dricka bärs. :P Eller ja. När tösen inte är hemma får man ju passa på. ;)
#21 - 25 juni 2007 21:15
Jo, kom på ett par talanger till precis nu.

Jag har ju gröna fingrar och odlar ju växter överallt...ute i trädgårn, inne här och där och så under vatten förstås :)

Dessutom så är jag väldigt duktig på att har roligt åt dåliga och bra vitsar :D
#22 - 25 juni 2007 21:26
Malinitzi skrev:
....[SIZE=3][COLOR=#ff0000]då är vi 2 här som är bäst!!!![:-58][/COLOR][/SIZE]

Hallå här, två som är bäst? det kommer aldrig att hålla.

Nej, men seriöst, tecknande/måleri/skulptering/sömnad, i princip allt som har med design och formgivning att göra
#23 - 25 juni 2007 22:06
Jag är bra på blommor & har "gröna fingrar".

Mvh Eva:D
#24 - 26 juni 2007 09:14
Kjaer skrev:

ska fylla 11:P
#25 - 26 juni 2007 09:44
Jag är bra på att börja saker.. och att läsa in mycket information snabbt. Sen är jag bra på att laga mat och få halvdöda växter att börja leva igen. (och snart bra på att göra smink för känslig hud :)) och smygsurfa på jobbet :/

Å andra sidan är jag rätt bra på att göra växter halvdöda också, så jag antar att det är tu att den första talangen finns. [:o]
#26 - 26 juni 2007 13:51
Jag börjarf bli ganska så duktig på tapetsering, golvläggning, kakling, snickring, målning, rördragning och trädgårdsarbete. Livet i villa!!

Jag har en karriär som fridykare bakom mig, där jag dykt 51 meter djupt och hållt andan i 5:46. På den tiden var jag ganska så duktig löpare, simmare och cyklist också.

Den enda talangen utöver akvaristik som jag hållt fast vid länge är att vifta på öronen, och det är jag fantastiskt duktig på.

Hmmm, vänta nu ett orupcitat kanske skulle passa in också här "jag är en djävul på kärlek".

MVH
Magnus
#27 - 26 juni 2007 13:57
fy fan. höll du andan i 5:46 min ?? självklarar man inte mer än 1:10 :D hehe
#28 - 26 juni 2007 14:21
Jag har spelat i Elitserien i pingis men jag har bytt klubb nu men spelar väl i Elitserien igen, Då får Ni komma o kolla. :D:D:p

Sen har jag USM-lag guld, silver och brons. 2 SM-lag brons. :D
#29 - 26 juni 2007 14:33
Just nu känner jag mig ganska värdelös, men det beror väl på min tråkiga förkylning och deprimerade omgivning...

När jag är glad brukar jag tycka jag är bra på att skulptera, flumma och ta hand om djur.
#30 - 26 juni 2007 15:01
hade talang när jag var yngre, har nämligen 16 USM/JSM-guld i en seriös OS-idrott.

numera kan man bara skryta med sin höga IQ ;)
#31 - 26 juni 2007 15:18
3 guppy skrev:
ska fylla 11:P

Ja, det ær ju ganska logisk. Om man ær 10 brukar man fylla 11 efter ett tag...:rolleyes:
#32 - 26 juni 2007 15:35
Ja du Kjaer...

Kjaer skrev:
Ja, det ær ju ganska logisk. Om man ær 10 brukar man fylla 11 efter ett tag...:rolleyes:

[COLOR=orange]...[SIZE=3]det blir nog ett bra tag....[:-31] annars är jag ganska bra på barnspråksutveckling....[/SIZE][/COLOR]
#33 - 27 juni 2007 15:50
jag är vänster ögd och högerhänt, men när jag äter så är jag vänsterhänt.
Om det är en talang vet jag inte, men man får ofta frågan varför jag äter som jag gör.
#34 - 27 juni 2007 16:02
Jag är expert på att överfylla diskmaskinen så att disken ändå blir ren. Dessutom har jag blivit tvungen att lärä mig fixa diverse saker själv då jag bor i gammalt egnahemshus och är fattig.
#35 - 27 juni 2007 16:28
Herreminje!

Tenkare skrev:
jag är vänster ögd och högerhänt, men när jag äter så är jag vänsterhänt.

Om det är en talang vet jag inte, men man får ofta frågan varför jag äter som jag gör.

[?] [SIZE=3][COLOR=#8b0000]Hehe![/COLOR][/SIZE]
#36 - 27 juni 2007 18:25
Jag är grym på att städa mitt rum och sen göra det lika stökigt igen på en fenomenalt kort tid...
#37 - 27 juni 2007 19:18
vance skrev:
Jag är grym på att städa mitt rum och sen göra det lika stökigt igen på en fenomenalt kort tid...

Jag ær grym på att støka till mitt rum fast jag stædar det aldrig:D
#38 - 27 juni 2007 22:44
det går inte att stöka ner i mitt rum eftersom det redan är så nestökat så man inte kommer längre än till akvariet.:rolleyes:
#39 - 28 juni 2007 10:23
Kjaer skrev:

Haha, för en svensk kan det vara lite svårt att tolka vad du säger ibland. Trodde först du skrev "vänta lite jag måste tanka". :)
#40 - 28 juni 2007 12:29
det mesta som ar med fordon att göra:D (främst meka:D) sen anser mina kompisar att jag har en lite speciell cykelstil, jag har ju nästan alldrig i mer än ett hjul i marken!;)
#41 - 28 juni 2007 13:49
maria_ skrev:
Haha, för en svensk kan det vara lite svårt att tolka vad du säger ibland. Trodde först du skrev "vänta lite jag måste tanka". :)

Ja, du.. Det ær inte lætt att vara dansk:)
Min svenska ær lite rostig eftersom jag har flyttat tillbaka till Danmark och har dærfør anvænt hela min hjærnkapacitet på att læra att skriva rigtig danska igen...
Fast jag ska snart flytta tillbaka till Sverige och då måste jag læra svenska igen[:-118]
#42 - 28 juni 2007 13:54
Kjaer skrev:

Min svenska ær lite rostig eftersom jag har flyttat tillbaka till Danmark och har dærfør anvænt hela min hjærnkapacitet på att læra att skriva rigtig danska igen...

Fast jag ska snart flytta tillbaka till Sverige och då måste jag læra svenska igen[:-118]

Tror Maria driver med dej....
#43 - 28 juni 2007 14:09
Kjaer skrev:

Aja, det ska nog gå bra. :) Fast det hade nog besparat dig en del besvär om du bara bodde på ett ställe.
#44 - 28 juni 2007 14:12
maria_ skrev:
Aja, det ska nog gå bra. :) Fast det hade nog besparat dig en del besvär om du bara bodde på ett ställe.

Jag bor också bara på ett stælle - åt gången.:D
#45 - 28 juni 2007 14:29
Ha ha ha, vad rolig du var nu...

Men om du håller på och flytta sådär, hur blir det då med fiskarna?
#46 - 28 juni 2007 14:37
Om/nær jag ska flytta får jag stænga ner karet. Tyværr:(
Fast jag startar ju upp det i Sverige igen + ett 250l:)
#47 - 29 juni 2007 00:58
Tropfrog skrev:
Jag börjarf bli ganska så duktig på tapetsering, golvläggning, kakling, snickring, målning, rördragning och trädgårdsarbete. Livet i villa!!

Jag har en karriär som fridykare bakom mig, där jag dykt 51 meter djupt och hållt andan i 5:46. På den tiden var jag ganska så duktig löpare, simmare och cyklist också.

Den enda talangen utöver akvaristik som jag hållt fast vid länge är att vifta på öronen, och det är jag fantastiskt duktig på.

Hmmm, vänta nu ett orupcitat kanske skulle passa in också här "jag är en djävul på kärlek".

MVH

Magnus

men att skryta är du inte bra på eller? :p
#48 - 29 juni 2007 02:45
Väldigt duktig på att låta mat bli gammal i kylskåpet. Morötter, fläskfilét mm mm. När salladshuvudet börjar prata med en när man öppnar kylskåpet är det dags att rensa ur det.
#49 - 29 juni 2007 06:57
Bra Tropfrog!

Tropfrog skrev:

MVH

Magnus

[COLOR=sienna]Dölj aldrig dina talanger. De gavs till dej för att användas. Vad är väl ett solur i skuggan???/B. Franklin.[/COLOR]
[COLOR=#a0522d]Själv har jag aldrig låtit bristande talanger hindra mej från något!:p;)[/COLOR]
#50 - 29 juni 2007 07:31
Kom på en sak till jag kan härma Mr Bean så man inte kan höra skillnaden och så är jag riktigt bra på skytte när jag var yngre var även med i SM i skytte.
#51 - 29 juni 2007 07:48
THE_DUDE skrev:
men att skryta är du inte bra på eller? :p

Den som anklagar andra för att skryta är ofta den som själv känner sig underlägsen, eller? Detta är en ju en tråd om våra talanger, får man då bara ha ett visst (litet) antal talanger för att det ska vara godkänt? Eller måste talangerna beskrivas som negativa för att inte skrämma skiten ur vissa? *mutter*mutter*jante*mutter*mutter*

Det är ju skitgrymt att vara händig, och jag vill också kunna hålla andan i 5 min, bara coolt att någon kan det..

Jag har för övrigt rätt bra på att dansa för att vara en dansgolvsamatör :D
#52 - 29 juni 2007 19:41
humm, rätt bra på att skratta ^^
jag kan jonglera med tre bollar, haha. jag klarar av att låta bli att äta ur godispåsen som står på mitt rum (btw godiset i den börjar bli gammalt nu xD). jag är duktig på att få ärr (om man nu ska se det som enn talang...). och sen så är jag är jätteduktig på att göra fula miner på kort :D
#53 - 29 juni 2007 20:03
Hehe!

Fellan skrev:
humm, rätt bra på att skratta ^^

jag kan jonglera med tre bollar, haha. jag klarar av att låta bli att äta ur godispåsen som står på mitt rum (btw godiset i den börjar bli gammalt nu xD). jag är duktig på att få ärr (om man nu ska se det som enn talang...). och sen så är jag är jätteduktig på att göra fula miner på kort :D

[COLOR=indigo]Rätt bra på att skratta = talang helt klart....[/COLOR]
[COLOR=#4b0082]Jonglera = talang helt klart...[/COLOR]
[COLOR=#4b0082]Låta bli godispåsen? = ingen talang...[/COLOR]
[COLOR=#4b0082]Få ärr = ingen talang[/COLOR]
[COLOR=#4b0082]Göra fula miner på kort = talang helt klart:D[/COLOR]
#54 - 29 juni 2007 20:23
Jag tror att jag är bra på att vara snäll och unna andra människor gott. Jag har dock svårt att vara snäll mot folk som försöker utnyttja min snällhet...

Sen är jag bra på att leka med min dotter :)
#55 - 29 juni 2007 20:23
Malinitzi skrev:
[COLOR=indigo]Rätt bra på att skratta = talang helt klart....[/COLOR]

[COLOR=#4b0082]Jonglera = talang helt klart...[/COLOR]

[COLOR=#4b0082]Låta bli godispåsen? = ingen talang...[/COLOR]

[COLOR=#4b0082]Få ärr = ingen talang[/COLOR]

[COLOR=#4b0082]Göra fula miner på kort = talang helt klart:D[/COLOR]

WOHO!! tre talanger :D

ingen annan som kan jonglera?? jag menar, så svårt är det ju inte! trodde att det var för vanligt för att räknas som talang :p
#56 - 29 juni 2007 20:45
Fellan skrev:

ingen annan som kan jonglera?? jag menar, så svårt är det ju inte! trodde att det var för vanligt för att räknas som talang :p

För att kunna jonglera bör man ha s k bollsinne och balans, klart en talang...
#57 - 29 juni 2007 21:23
Malinitzi skrev:

är något av detta en talang

1,14 i höjdhopp för en 10 åring?
Förväxla mina åldrar;)?
Käka as mycket choklad?
slå mamma med 5 minuter på 2000 meter?
Sjunga `´Oriunde ai fi``?
bara undrar
#58 - 29 juni 2007 21:32
Fellan skrev:

Här har du allt en som kan jonglera! Allt från suddgummin till basketbollar:)

Annars så är jag väl en som har många, fast "mindre" talanger.. kan stå på händerna i 20 sek, ganska duktig på studsmattan, Det mesta inom gymnastik förutom sport. Kan göra konstiga saker med kroppen som inte riktigt går att förklara, ganska vig då.
#59 - 29 juni 2007 21:35
glömde att jag är bra på att slå volter:)
#60 - 29 juni 2007 21:52
Tja du....

3 guppy skrev:
är något av detta en talang

1,14 i höjdhopp för en 10 åring?

Förväxla mina åldrar;)?

Käka as mycket choklad?

slå mamma med 5 minuter på 2000 meter?

Sjunga `´Oriunde ai fi``?

bara undrar

[COLOR=royalblue]...slå mamma med 5 minuter kan väl vara en talang![/COLOR]
[COLOR=#4169e1]...käka mycket choklad - nehej![/COLOR]
[COLOR=#4169e1]...att kunna hoppa höjd bör vara en talang![/COLOR]
[COLOR=#4169e1]...förväxla sin egen ålder tyder på en förvirring![/COLOR]
[COLOR=#4169e1]...sjunga Ori....vad det nu är (aria???) beror på rösten då![:o)][:-38][:-44][/COLOR]
#61 - 30 juni 2007 00:04
ize skrev:
Den som anklagar andra för att skryta är ofta den som själv känner sig underlägsen, eller? Detta är en ju en tråd om våra talanger, får man då bara ha ett visst (litet) antal talanger för att det ska vara godkänt? Eller måste talangerna beskrivas som negativa för att inte skrämma skiten ur vissa? *mutter*mutter*jante*mutter*mutter*

Det är ju skitgrymt att vara händig, och jag vill också kunna hålla andan i 5 min, bara coolt att någon kan det..

Jag har för övrigt rätt bra på att dansa för att vara en dansgolvsamatör :D

men att ta ett litet skämt utan att överreagera är du inte så bra på eller? :p

nä men seriöst. läs sista meningen i tropfrogs inlägg så ser du nog att han också hade lite humor när han skrev det. (åtminstone just den meningen iaf.)
#62 - 30 juni 2007 09:00
jodå, jag kan ta ett skämt (och förstod väl att det var ett) .. jag reagerade nog mest instinktivt på inlägget är jag rädd.

Är så /¤()#%=/ trött på folk som i sin egen rädsla att vara underlägsen är tykna mot folk som inte är det. Pikar om skryt är väl den mest vanliga metoden att trycka ner människor som är stolta över sig själva _trots_ sina fel och brister.
#63 - 30 juni 2007 09:05
Malinitzi skrev:

Abselut! Jag vet inte hur många gånger jag försökt lära mig jonglera men kommer aldrig förbi två bollar .. men så har jag inget bollsinne heller.. eller balans såvida jag inte sitter på hästryggen. Då är (hrm.. var kanske är rättare tempus) det inte lätt att få av mig
#64 - 30 juni 2007 12:41
En till då...

ize skrev:
Abselut! Jag vet inte hur många gånger jag försökt lära mig jonglera men kommer aldrig förbi två bollar .. men så har jag inget bollsinne heller.. eller balans såvida jag inte sitter på hästryggen. Då är (hrm.. var kanske är rättare tempus) det inte lätt att få av mig

[COLOR=darkred]Att kunna rida är en talang - en del lär sig det aldrig.....[:-132][/COLOR]
#65 - 30 juni 2007 13:43
Såg för några år sen en tjej som kunde sjunga lilla snigel med stängd mun. Jag provade och är skitduktig på att sjunga lilla snigel med stängd mun. Men man ser ut som en idiot under tiden:)
#66 - 30 juni 2007 14:09
miluhe skrev:
Såg för några år sen en tjej som kunde sjunga lilla snigel med stängd mun. Jag provade och är skitduktig på att sjunga lilla snigel med stängd mun. Men man ser ut som en idiot under tiden:)

Den låten e som gjord för att sjungas med stängd mun..^^

Men dock går inga andra.[:o]
#67 - 1 juli 2007 01:27
ize skrev:
Pikar om skryt är väl den mest vanliga metoden att trycka ner människor som är stolta över sig själva _trots_ sina fel och brister.

njaaa jag skulle nog säga att osäkra människor är dom som skryter lika ofta.
#68 - 1 juli 2007 12:23
THE_DUDE skrev:
njaaa jag skulle nog säga att osäkra människor är dom som skryter lika ofta.

Måhända.. det ena behöver ju itne utesluta det andra ;)
#69 - 1 juli 2007 18:37
Vic skrev:
Här har du allt en som kan jonglera! Allt från suddgummin till basketbollar:)

Annars så är jag väl en som har många, fast "mindre" talanger.. kan stå på händerna i 20 sek, ganska duktig på studsmattan, Det mesta inom gymnastik förutom sport. Kan göra konstiga saker med kroppen som inte riktigt går att förklara, ganska vig då.

yaaay! kompis *give-me-five* :D
har man väl lärt sig att jonglera spelar storleken på bollarna (eller föremålen:p ) som man jonglerar med inte så stor roll.´tycker jag iaf... fast det är iofs ganska svårt med en sak som är jättelätt och sedan två basketbollar :rolleyes:

vad coolt! jag skulle inte ha något emot att vara lite vigare och kunna lite gymnastik ;) tränar i samma hall som brommagymnasterna som tillhör sveriges elit-trupp.
j-klar vad dom flyger omkring, ser jättekul ut :p
#70 - 3 juli 2007 08:58
jag kan jonglera, vissla med ihoprullad tunga och skala en räka på ett grep och under 3 sekunder :)

Mad Skillz
#71 - 3 juli 2007 10:06
Jongelera-Är absolut en tlang
Vissla med ihoprullad tunga-kan vara talang
Öppna räka med fast grepp-Låter häftigt men är knappast nån talang

Annons