Eremitkräfta

#1 - 7 april 2010 18:27
Hej.

Har just fått en eremitkräfta hem från Thailand av misstag och har ingen aning om detta är en vattenlevande eller landlevande eremitkräfta, finns det någon som kan svara på vad detta är samt vilken ras/art det är.

http://www.site4race.com/s4r_gallery/main.php/v/blandat/krafta.jpg
#2 - 7 april 2010 18:53
Ser ut som de landlevande jag hade hemma som barn, men jag är absolut inte säker.

Blir mest nyfiken på att få veta Hur I Hela Friden man får med sig en eremitkräfta från Thailand överhuvudtaget - av Misstag! XD
#3 - 7 april 2010 19:21
googla på eremitkräfta så finner du mycket och även bilder att jämföra med. Jag hade en för kanske 15 år sen, den levde i ett tomt akvarium med grus å växter samt nersänkt skål med friskt vatten som den gick ner i när den kände för det samt nya större skal måste finnas flera stycken av att välja mellan för då de växer måste de kunna krypa in i nytt(backar in):D
#4 - 8 april 2010 10:16
Pickles skrev:
Ser ut som de landlevande jag hade hemma som barn, men jag är absolut inte säker.

Blir mest nyfiken på att få veta Hur I Hela Friden man får med sig en eremitkräfta från Thailand överhuvudtaget - av Misstag! XD

Hehe, det var mina föräldrar som tog hem några småsnäckor som dom plocka på stranden, när dom sedan lade upp det på diskbänken hemma hos mig så började en snäcka gå iväg :)

Tyvärr så vet jag fortförande inte om denna kräftan är vattenlevande eller landlevande, har sökt för fulla muggar på nätet men inget jag kan hitta som talar om vad det är för art, nu har jag den i ett akvarium med vatten där den kan gå upp till ytan.
#5 - 8 april 2010 13:54
Det är nog en landelevande Erermit .
#6 - 8 april 2010 14:25
det går säkert bra som du har det, även landlevande behöver ju vatten, du såg mitt inlägg hur min hade det? :) OBS glöm inte att ha flera tomma större snäckskal till den-viktigt

Annons