Erfarenhet i Halmstad

#1 - 12 mars 2004 12:45
Jag har varit runt och tittat i de butiker som handhåller akvarium samt fisk i Halmstad.
Men det vore trevligt om någon som har erfarenhet av de olika butikerna kunde ge lite feedback på vilka butiker som har bättre/sämre service eller kunskaper.

Tack på förhand, Gustaf
#2 - 12 mars 2004 12:55
Åk ut till Åleds akvarium... Fantastisk!
#3 - 12 mars 2004 14:36
Det skall jag minsann göra då =)
#4 - 12 mars 2004 16:12
Åk inte dit i dag bara, stängt på fredagar.
http://aleds-akvarium.se/

Guy
#5 - 12 mars 2004 16:50
Är de så trevliga som de verkar på hemsidan? Bl.a. stort sortiment på malar. Susar mellan Göteborg och Malmö hyggligt ofta, men tiden passar sällan.

// Martin
#6 - 12 mars 2004 17:45
Åleds har kanon fina fiskar men känns som om de mest har massa udda fiskar som man knappt känner igen (iof inget fel idet...) dessutom så är de lite dyrare. Arnold har erfarenhet så det räcker, farsan köpte istortsett allt från honom när han höll på för 15-20år sedan. Dock så är Arnold affärsman ut i fingerspetsarna...
Arken vid lilla torg har väldans litet utbud men kan ha en del guld korn (köpte min kanon fina kampfiskhanne och några amanoräkor där). Lite tråkiga akvarier utan växter och lite för ofta döda fiskar i karet.
Den på viktoriagatan (kommer naturligtvis inte på vad den heter nu) är min favorit, bl.a. för att jag bor fem minuters promenad därifrån. Bra utbud, ok priser, oftast välskötta akvarier, trevlig personal.
Sedan så ligger det en ungefär vid macken på enslövsvägen, den enda gången jag varit där tyckte jag det var tråkigt utbud i skitiga akvarier i en sunkig lokal.
#7 - 12 mars 2004 17:54
Det är iofs just de "udda" fiskarna jag är intresserad av... ;-)

// Martin
#8 - 12 mars 2004 18:40
Om ni har vägarna förbi kungälv (strax norr om göteborg) så säljer zoo affären där mycket av "åleds" fisk, dom beställer även hem fiskar från "åleds" om man ber dom..
#9 - 12 mars 2004 20:27
Jag har köpt all min fisk i åled. Lite dyrare men ack så bra. Men avsätt någon timme för ett besök. Är det lite folk så är Arnold mycket villig av att dela med sig av sin massiva kunskap om allt mellan himmer och jord, väldigt trevligt. Om du vill ha malawi så är det lite dåligt i halmstad vad jag vet. Hund och kattmagasinet i Lahom har däremot en del malawi. Dock är det bara en kille där som kan något och han är där efter 17.

Annons