[quote=defdac]Jag har aldrig hört någon klaga på reklamationer hos någon akvarierelaterad sajt - tvärtom blir alla förvånade hur otroligt smidigt det går. Jag vet två akvariekompisar som beställde den billigaste CO2-regulatorn från aquaristic men fick den dyraste för att den billigaste var slut.
Problemet är främst väntetiderna som kan uppstå då dessa sajter är högbelastade.
Av en händelse så är jag även insatt i hur smidigt det är med postorder och näthandel på en väldans massa olika nationella och internationella kläd/mode-sajter. Där har dom tagit reklamationerna ett steg längre och skickar med förfrankerat emballage för saker man vill skicka tillbaks och här snackar vi om några få dagars väntetid - även internationellt - innan pengarna är tillbaks på kontot. Mer väloljad distribution får man leta efter.
Så jag skulle vilja drämma något hårt i skallen på troll som inte ens försökt reklamerat "Handlar man på nätet kan man nog se sig i himlen efter" som rackar ner på den delen 8)[/quote]
Jag och några kompisar handlade från en känd tysk firma, mest levandefoderkulturer, det tog lång tid att få fram beställningen, vissa av kulturerna var så få individer i att det inte gick att upptäcka någon, om det ens fanns levande individer i dom, flera av kulturerna var kontaminerade, men vi var så less på att kontakta dom efter att ha tjatat på dom med någon veckas mellanrum under lång tid om att överhuvudtaget skicka iväg leveransen så att vi struntade i att klaga, det kändes inte värt besväret ens om de skulle ha försökt ta reklamationen på allvar, detta gällde inte någon av de i den här tråden nämnda sajterna, men det var en akvarie-relaterad sajt i allra högsta grad. Det är nog lättare med hårdvara.