Att jag har ett akvarium hemma är faktiskt ganska konstigt och att jag sedan köpt ett till är igentligen helt fantastiskt!
För ungefär ett år sedan var jag fortfarande "fobiskt" panikslagen vid blotta tanken på fiskar. Att gå förbi ett akvarium tog imot och ve o fasa om det fanns närbilder i en tidning...
Efter att på eget initiativ tränat på allehanda fantasifulla sätt har jag nu kommit över min fobi och vänt den till faschination (stavas).
detta var en kort historia om mig för att göra dig införstådd i hur stark och fantastiskt min nya hobby nu är:)
På en ekskänk i vardagsrummet står nu ett 112l sälskapsakvarie med många små raringar i. Akvariet uppskattas av alla och har fungerat i stort sett problemfritt från start, bortsett den berömda "nitritperioden" som gärna infinner sig efter ett par veckor:)
Min son på fem år har hela tiden tyckt att akvariet är mycket spännanande och önskat sig ett aldeles eget till sitt rum.
Eftersom jag är en lättövertalad (el heter det curling förälder;)) mamma säger jag naturligtvis ja.
Igår var då den spännande dagen då det lilla akvariet köptes in...
Arkens Zoo hade ett jättebra erbjudande med startpaket så ett sådant fick det bli:)
43l 50*27*32 cm, Wromak med heltäckande ramp och ett lysrör.
1 Doppvärmare, elite
1 filter av märket fluval
1 termometer
1 håv
Allt detta för endast 799:-
Till detta fina erbjudande hörde också växter och fiskar för 100:-
Jag valde tre jättefina växter som jag tyvärr inte ännu kan namnan på men som skulle vara bra vid nystart:)
Ang sand till akvariet så ska detta inhämtas idag från min snälla granne som har ett sandlager kvar efter sitt jätte akvarium, som för övrigt var ett av de kar som ingick i min "fobiträning":) Jag tror det är sjösten i lite grövre modell men det duger utmärkt till oss:)
I den här projekttråden kommer bilder att läggas ut så fort jag blivit Guld medlem, vilket jag väntar på i dagarna:)