Man får inte ens byta kontakt om man inte har kännedom om hur det ska ske, byter man till felaktig kontakt har man inte tillräcklig kunskap och det är i princip straffbart, ungefär som om man leker elektriker själv.
Det finns skäl till varför man har godkännande på elartiklar som ska vara i vatten, att hålla på att tjafsa om det i ett forum med många barn är så dumt att det bara inte finns. Släng ut åsnan.
Tobbe
nu vet ja inte riktigt vem du vill kalla åsna och barn men i vilket fall så är det fruktansvärt onödigt att vräka ur sig något dylikt. håll god ton om du ska medverka i diskussioner.
sen åter till ämnet, så för att vara helt enligt regelboken så får du överhuvud taget inte ens pilla på kontakten som har med pumpen att göra, om man ska gå via vad som gäller för garantier och dylikt. det gäller ju både att skapa på kontakten, vilket ja tycker är dumt, eller att byta den. är kabeln klippt är garantin borta. så funkar det ju med alla elprylar om man läser lite noggrant i papperna.
sen är det inte fel att sätta på en jordad hane på en vanlig ojordad kontakt då ingenting kan hända, den var ojordad innan och är fortfarande ojordad fast med en annan hane på. du svarade inte på min fråga om vad som blev skillnaden? om du kan förklara det så är det helt oki för mig och jag lämnar den frågan.
sen är det väll ingen som tjaffsar här alls förutom möjligtvis du? vi diskuterar hur han skulle kunna lösa problemet, som nu redan är löst iofs.