Fabriksgjorda akvariemöbler klena??

#1 - 3 januari 2013 15:33
Jag håller på och planerar för att köpa ett mindre akvarie på ca 100 liter och hade tänkt ha en passande bänk till. Men nu när jag kikat runt så ser bänkarna så klena ut med tunna skivor och osäker på om de verkligen håller för rörelser i sidled. Ska de verkligen vara säkra att använda? Bänkarna verkar oftast också vara byggda så att akvariet sticker ut, utanför skåpen med en tunn skiva som stöd.
Har sett att många bygger egna akvariemöbler. Är det enda sättet för att vara säker??
#2 - 3 januari 2013 15:35
Sv: Fabriksgjorda akvariemöbler klena??

Om det är en möbel som är byggd för akvarium kan du vara säker på att det håller.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#3 - 3 januari 2013 16:37
Fabriksgjorda akvariemöbler klena??

De är precis så stabila de behöver vara, men självklart är de gjorda utan att vara dyrare än de behöver. Därför ser de riktigt svaga ut. Mitt problem med möblerna är snarare att de som finns placerar akvariet i midjehöjd ungefär...
#4 - 3 januari 2013 16:40
De må se klena ut och skivorna ser tunna ut. Men min akvariemöbel till mitt juwel var rätt jäkla tung när den var ihopbyggd så den känns jäkligt stabil när man får "hantera" den litegrann.
#5 - 3 januari 2013 18:41
Ska absolut inte vara några problem. Det du får hålla koll på att möbeln inte blir vattenskadad. Lätt hänt när man sölar och det rinner in under karet..
#6 - 3 januari 2013 19:23
Tack för alla svar! Ja de skulle väll inte våga sälja akvariebänkar som inte håller men tycker iallafall att många ser lite klena ut ;)

Annons