Tänkte i denna tråd ta upp vanliga problem man kan ha med datorn som försvårar att surfa på Zoopet.
Fråga: Efter jag loggat in så blir jag utloggad när jag går till annan sida (tex artbeskrivningarna)
Svar: Zoopet använder cookies. Dessa måste vara tillåtna i webbläsaren. Det kan dessutom vara så att du har en brandvägg eller virusprogramvara som förhindrar cookies.
Fråga: Ibland när jag försöker skriva ett inlägg så funkar inte radbrytning, inga ikoner i "verktygsfältet" (smilies, bifoga bild, etc. etc.) hur jag än försöker. Det räcker dock med att jag rensar ur känslig data (cookies, tidigare besökta sidor, etc.) men fortfarande irriterande. Har inte detta problem på någon annan sida.
Svar: Ofta hänger detta ihop med att vi har uppgraderat programvaran som vi kör Zoopet på. Det är tre program som vi uppgraderar. Det är alltid något program som uppgraderas varje månad. Vi kanske uppgraderar oftare än andra? Vi försöker att göra det då ofta hänger ihop med säkerheten.
Hur lägger man in en annons?
Högst upp till höger på annons sidan finns en länk som heter "Lägg in annons". Finns den inte där då är du troligen inte Goldmedlem. Man måste vara det för att kunna lägga in annonser.
Hur raderar man sin annons?
Gå in på annonsen. Klicka på ikonen för att ändra den. Längst ner finns ett kryss man fyller i för att radera den.
... det var början. Ni får gärna hjälpa till med frågor så flyttar jag upp dem överst och ger ett svar.