Får ni svar av pwss

#1 - 9 januari 2006 09:19
Jag ställde en mejlfråga till pwss för en vecka sedan.
Har inte får något svar ännu.
Någon med erfarenhet? Brukar det ta tid?
#2 - 9 januari 2006 09:34
Jag har mailat dem i olika frågor och fått svar inom 24tim, men nu har det ju varit helger så det kan vara förklaringen till att du ej fått svar än...
#3 - 9 januari 2006 09:42
Det är blandat. Ibland får man svar snabbt. Och ibland tar det lite längre tid.
#4 - 9 januari 2006 10:11
När jag haft en fråga så har det tagit som mest 1 dygn vilket jag tycker är kanon bra. Det kanske har blivit något fel när du maila så då kan du alltid ringa för att få svar på din fråga.
#5 - 9 januari 2006 10:29
Beror väl på lite hur långt mail och hur avancerad frågan var.
Jag har mailat dem två ggr. Första gången fick jag svar efter 2-3 timmar, andra gången efter ca 2 veckor (då de ursäktade sig väldigt mycket för det sena svaret, de hade haft för mycket att göra för att hinna svara på mail).
#6 - 9 januari 2006 11:27
Maila eller ring igen, de verkar ha haft krångel med sin server under julhelgen.

Personligen har jag tappat allt förtroende för PWSS. De senaste två gångerna jag beställt har det tagit en månad innan grejerna kommit och infon från PWSS om leveranstid har lyst med sin frånvaro...
#7 - 9 januari 2006 11:32
Tack för synpunkterna. Ska höra av mig igen.
Frågade per mejl 30/12 vilka av deras cirkulationspumpar som går att använda utanför akvariet och vilken dom rekomenderar.
#8 - 9 januari 2006 11:44
De har inte numret på sin sida längre, jag kan iaf inte hitta nåt. Tänkte ringa och höra mig för om lite grejjer då jag planerar en beställning på saker till mina nya kar för 3000kr+.
#9 - 9 januari 2006 11:47
[quote=join4t]De har inte numret på sin sida längre, jag kan iaf inte hitta nåt. Tänkte ringa och höra mig för om lite grejjer då jag planerar en beställning på saker till mina nya kar för 3000kr+.[/quote]http://www.pwss.se/pages.php?pageid=2

Telefonbeställningar
Dygnet runt, sju dagar i veckan.
Patrick eller Suss: 0151-550071 eller 070 - 440 46 55, 070-306 73 70

[SIZE=1](kopat och klistrat från deras sida)[/SIZE]
#10 - 9 januari 2006 12:01
Ok, jag trodde förståss att deras nummer skulle ligga under "kontakta oss"
#11 - 9 januari 2006 12:55
måste säga att jag är fruktansvärt besviken på pwss
beställde 2 bakgrunder till mina akvarier i början på dec. Har mailat ett flertal gånger och frågat vart mitt paket tog vägen Men har fått till svar "kollar det i eftermiddag, återkommer då"

och inget mer svar..

DÅLIGT!!!
HazelCR
#12 - 9 januari 2006 14:27
[QUOTE=Adamzon]måste säga att jag är fruktansvärt besviken på pwss
beställde 2 bakgrunder till mina akvarier i början på dec. Har mailat ett flertal gånger och frågat vart mitt paket tog vägen Men har fått till svar "kollar det i eftermiddag, återkommer då"

och inget mer svar..

DÅLIGT!!![/QUOTE]

Det låter ju inte riktigt bra, om du beställt i början av Dec, men annars är min lilla erfarenhet av PWSS mycket positiv. Om man beställt precis innan Jul, så bör man ju också vara beredd att vänta lite extra, tycker jag.

Jag tror att Patrick har fått en hel mängd beställningar och förfrågningar. Han ringde upp mig i mellandagarna och bad om ursäkt för att han inte hade hunnit svara på mitt mail. Han berättade då att han hade fått 600 mail att besvara då han öppnade sin e-postlåda. Han skrev tills han blev trött i fingrarna, därefter ringde han några kunder, därefter skrev han igen e.t.c.

//Gunnar Karlsson
#13 - 10 januari 2006 00:43
Ojsan!!!

Det är bra att få veta vad som händer med siten vi byggt och hur uppföljningen är till PWSS kunder. Jag har pratat med PWSS (INTE om denna tråden) men jag vet precis som ni skriver ovan att dom fick ca 600 mail i boxen då dom tömde efter problem med deras internetuppkoppling på firman.

Jag är väl inte den som ska ursäkta deras handlande på något sätt, men jag har själv bara haft positiva erfarenheter av PWSS....

Om det är så att man inte fått något svar, skriv igen, och kolla för säkerhets skull! Har man lagt order ska man få en bekräftelse med en gång...SÅ mycket vet jag iallafall!!

Deathdealer
#14 - 10 januari 2006 11:55
[quote=Jimk]Jag ställde en mejlfråga till pwss för en vecka sedan.
Har inte får något svar ännu.
Någon med erfarenhet? Brukar det ta tid?[/quote]

Har också ställt några frågor till PWSS per mail för ca en vecka sen har heller inte fått något svar än...

väntar och väntar!
#15 - 10 januari 2006 12:03
Jag försökte beställa av dem två gånger förra året, men fick aldrig svar på mina mail. Jag undrar om de kanske har ett felinställt spamfilter.
#16 - 10 januari 2006 12:15
Jag skickade några mail åt dom i höstast och då kom svaren inom 24 timmar.

det låter som om dom har oväntade problem med internet kanske? Eller som azur skriver så kan det ju alltid fastna i spamfiltret i misstag.
#17 - 10 januari 2006 13:21
Testa att skicka med leveranskvitto och läskvitto om ni vill vara säkra på att mailet kommer fram och att de läser (eller iaf öppnar) det.
Annars tror jag mer på att de bara har mycket att göra nu. 600 mail lär ju ta rätt lång tid att besvara, är det då några lite äldre mail med lätta frågor så är det väl mycket möjligt att de inte besvarar dem nu. Då tar de väl för givet att man har fått svar på annat håll, eller att man har ringt och frågat istället.
#18 - 10 januari 2006 16:00
Hur som helst är det dåligt att de inte skriver att dom har problem/mycket att göra på sin hemsida så man vet när man mailar eller beställer. I mina båda fall har orsaken till förseningarna varit att de helt enkelt inte kunnat ta hem varorna från grossisten... Att mina mail till PWSS försvunnit(?) i samma veva gör ju inte saken bättre...
#19 - 10 januari 2006 16:11
De har väl inte hunnit med det :D
#20 - 11 januari 2006 16:26
Pwss har server problem

Detta går att läsa på deras hemsida
Citat från www.pwss.se:
PWSS den 11/1-06
Vi har haft problem med vår mail, och orderingången har varit enorm. OM du har skickat en order eller en fråga till oss, som du inte har fått svar på, ber vi dig att ta kontakt med oss omgående så att vi kan lösa problemet. Vi ber verkligen om ursäkt om det är så att det blivit problem för någon av våra kunder p.g.a detta missöde. Detta berör främst ordrar lagda under DECEMBER månad! Vi beräknar att vara ikapp med allting inom 2 veckor!
Med vänlig hälsning – Patrick & Susanne

/bobbyfuller
#21 - 11 januari 2006 20:09
Idag fick jag svar från pwss och en ursäkt. Patrik meddela att dom haft prob med mejlen.
HazelCR
#22 - 15 januari 2006 08:06
Mina grejer som jag beställde i mellandagarna kom fram till mig i början av denna vecka, dvs efter ca 2 veckor. Jag valde att betala kontant i förväg dvs så snart jag fick det korrekta totalpriset. Kanske påverkar det leveranssnabbheten.
#23 - 15 januari 2006 10:08
ok, igår ringde bussgods om att dom hade mitt paket där.

Känns ändå olustigt att inte veta något om min beställning, är ju förstagångsbeställare

om det finns någon på pwss som kan affärer tar dom kontakt med mig och skickar någon form av kompensation

/Adam
#24 - 15 januari 2006 13:39
Allt har ett pris

[quote=Adamzon]ok, igår ringde bussgods om att dom hade mitt paket där.

om det finns någon på pwss som kan affärer tar dom kontakt med mig och skickar någon form av kompensation

/Adam[/quote]

PWSS levererar akvarieprodukter till mycket låga priser. Att de kan göra det är nog helt beroende av att de är en liten firma som arbetar under enkla omständigheter och att de litar till de egna familjekrafterna (rätta mig gärna om jag är ute och cyklar). När deras modem går ner - ja då har de inte en IT-avdelning som trollar med knäna utan är beroende av internetoperatörerna, någon som ju inte alltid är så kul....

Ett större företag, med effektiva lagersystem, stort lager och fler anställda kan säkert garantera stabilare leveranstider, men de måste å andra sidan hålla högre utpriser.

Min egen erfarenhet av PWSS är begränsad till ett par ordertillfällen, vid båda har jag bemötts mycket vänligt och korrekt. Leveranserna har kanske tagit en vecka eller två, men det är i mina ögon inget problem, allt har sin tid och priset för det låga priset måste kanske mätas i tid ibland. Det kanske är kompensation nog att du kommer billigt undan?
#25 - 15 januari 2006 14:15
Får nog säga att det är svårt att hitta någon som är trevligare att beställa varor ifrån :)

Annons