FÄrg glada fiskar????

#1 - 7 februari 2009 15:55
Tjena
Min tant har ett akvarium som hon skulle vilja ha färg glada fiskar i
Och vi e bådda rätt så nya med akvarium så jag skulle vilja veta om det e någon som skulle vilja hjälpa henne med att komma på några fisk arter

Det e sötvatten akvarium
200 l

så det kan ej vara allt för stora
#2 - 7 februari 2009 16:00
När jag tänker färgglada fiskar så tänker jag platy, guppy och neontetra. Guppyn är ju väldigt rolig eftersom den kan få olika färger på stjärtfenan och man vet aldrig vad de nya ynglen som kommer i akvariet har för färg. Platyn finns i många färgvarianter och neontetran eller kardinaltetra lyser ju upp i ett stim.
#3 - 7 februari 2009 17:06
dvärggurami, palettciklid, drottningrasbora, rosentetra, svärdbärare, endlersguppy. bara några som är ganska fina och lätta
#4 - 7 februari 2009 17:38
malawi?? annars guppy kanske.:)
#5 - 8 februari 2009 13:34
200 liter och färggglada fiskar, det låter som malawi, det. :p

Fast med dem kan man inte ha så mycket växter - vallisneria och anubias funkar dock fint. Gå in på min sida, så kan du se hur ett malawiakvarium kan se ut.
#6 - 8 februari 2009 16:32
Guramis och kampfiskar är väldigt fina tycker jag, men dem är ju känsliga också.
#7 - 12 februari 2009 13:48
Aquario skrev:
Guramis och kampfiskar är väldigt fina tycker jag, men dem är ju känsliga också.

Kampfiskar känsliga?
#8 - 12 februari 2009 14:22
Jag menade att guramis var känsliga, blev lite fel formulerat där, ^^ Ingen skada skedd i alla fall =)
#9 - 12 februari 2009 23:57
malawis roliga fiskar inte så svåra som folk säger och det är fart i karet hela dagarna tills du släcker .ps grymt vackra färger

Annons