Färg på yngel!?

#1 - 12 maj 2006 08:31
Hej!

jag har ett yngel hemma i mitt 240.. det är KNALL orange.. men kruxet är att det ser ut i kroppsformen som att det är ett Ahli yngel som har mot alla odds överlevt.. men. är ahli yngel orange? mina andra ahli yngel är INTE oranga.. sjukt..?

det ser verkligen ut som en mini ahli men det är orange?
va kan det va för ngt? kan det vara en blandras? dte är orange, ser ut som ahli. man ser tilloch med ränderna på bakkroppen precis så som min ahli hade när han inte färgade utan var normal..

jag hade Lab.trewavasae i karet ett tag sammtidigt.. kan ahlin och den honan producerat ett yngel? för dte är den enda honan som har vart orang aktig..iofs såhar jag haft röd zebra med men det ser jag som omöjligt att ahlin kommigt till där.. för att den hanen hadde rikigt med pli på sina honor den.. han vallade sina honor som dom vart får *ler*

men men, nån som har en tanke om detta?

mvh
decimus:D
#2 - 12 maj 2006 14:11
ingen som vet.. svårt iofs när man inte har kort jag vet.. men det e på G.. =)

tänk er en min fryeri som e orange iaf.. va e oddsen för det?

=)

//decimus
#3 - 12 maj 2006 14:19
Hur längesedan var det du hade rödzebra i karet? Dom är ju knalloranga som yngel.
#4 - 12 maj 2006 14:24
[quote=Marie J]Hur längesedan var det du hade rödzebra i karet? Dom är ju knalloranga som yngel.[/quote]

det vart säkert 3 månader sen sist.. men ynglet är bra långsmalt som en ahli och det har de dära smala "snabb fisk" ansiktet och kropp och inte lite rultigt som rödzebran =)
#5 - 12 maj 2006 14:28
Känns ändå som om det borde vara en rödzebra... Med den knallorangafärgen...
#6 - 12 maj 2006 14:32
precis.. men fenorna är helt fel.. ser "sportigare" ut som ahlin =) en låång ryggfena som blir snedspetsig i slutet som ahli och ansiktet är precis som ahli... skall fota lite där hemma så skall ni få se =) det är helt sjukt jag vet =) jag e helt förbryllad =)
HazelCR
#7 - 13 maj 2006 16:07
Jag fick en korsning av två OB- fiskar. Hanen var en L. Trewavaese och honan en Röd zebra. De ynglen blev något mindre röda än Röd Zebra och mer långsmala. Kan det var det du har?
Mina Trewar är s.k. Red Top, så det var ganska lätt att se hur de hade ställt till det. :)

Hur stort är dit yngel?
#8 - 13 maj 2006 18:22
Du har ingen bild?
#9 - 13 maj 2006 18:24
det kan det iofs vara..? ynglet är idag runt 2-3 cm.. och växer grymt fort! det var ett tag där som det gick lite sakta men nu den senaste 2 veckorna har den skjutit iväg ngt kopiöst =)

men du har nog rätt.. det är för osannolikt att dte kan va ahlin å nån mer som vänstrat.. men trewavasae och röd zebran? jag såg alldrig några tendenser att de skulle vara kärvänliga? men men större under har ju skett =) skal ta kort på den lille besten , som förövrigt har börjat göra eget revir å grejo å jaga bort fiskar som e minst7 gånger hans storlek och skulle lätt kunna svälja han hel... det e kaxigt det.. eller dumdristigt *ler*

'//decimus
HazelCR
#10 - 13 maj 2006 18:43
[QUOTE=Gälarna]Du har ingen bild?[/QUOTE]

Om du frågade mig efter bild, så är svaret nej. De fiskarna lever inte längre.
#11 - 13 maj 2006 21:52
Fick överta en fisk en gång, som jag tror var en korsning mellan trewavasae och rödzebra. Den var gulaktig, såg ut som en rödzebra i kroppen, och hade en antydan till trewavasaens "näbb". Tror det var en hona.

Annons