Färgfoder

#1 - 5 februari 2005 11:46
[font=Comic Sans MS]Hallå hallå![/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]Mina Discusar har bl a fått D-50 plus i sin kost,[/font]
[font=Comic Sans MS]det var inte så roligt för altumscalarerna som har börjat fått röda fenor.[:(!] [/font]
[font=Comic Sans MS]Min fråga- det kommer väl att försvinna?[/font]
[font=Comic Sans MS]Har slutat med färgfoder![/font]
[font=Comic Sans MS]*man lär sig av sina misstag*[/font]
#2 - 5 februari 2005 11:51
Ja, det går tillbaka, det är samma som när folk äter karotentabletter och får gulflammig hy.
Du har ingen bild på dina skalarer med röda fenor? Jag har sett skalar med blå fenor, men ingen me röda...
#3 - 5 februari 2005 11:53
Har du nån länk till en webbutik där man kan handla detta foder?
#4 - 5 februari 2005 11:54
Nej tyvärr
#5 - 5 februari 2005 12:43
[QUOTE=Garv]Nej tyvärr[/QUOTE]
Var har du köpt det? Vad heter tillverkaren av fodret?
#6 - 5 februari 2005 21:00
D-50 Plus är Tropical´s foder till Discus. Det går nog med största sannolikhet att få tag på hos de flesta zoobutiker då Tropical har blivit ett populärt foder.

D-50 Plus innehåller astaxanthin, och det är detta ämne som ger mer styrka åt färgerna.

http://www.tropical.com.pl/EN/foods/premium/e-D50-plus.html
#7 - 5 februari 2005 22:11
hehe ska nog testa sånt :P
#8 - 5 februari 2005 23:52
[QUOTE=Tricella]D-50 Plus är Tropical´s foder till Discus. Det går nog med största sannolikhet att få tag på hos de flesta zoobutiker då Tropical har blivit ett populärt foder.

D-50 Plus innehåller astaxanthin, och det är detta ämne som ger mer styrka åt färgerna.

http://www.tropical.com.pl/EN/foods/premium/e-D50-plus.html[/QUOTE]

Håller helt med Stefan. Du kan färga en fisk med fodret, lättast är nog rödfärgning. När de gäller diskusfoder finns bl.a blå, red, intiensiv red o neutral. Frågan är vad det skall sluta. Jag har för skojs skull tagit hem lite minipåsar färgmedel från asien som skall blandas i hemmamixen. Och jag lovar där finns hela färgskalan t.om Guld. Själv har jag nu ett tag kört Dr Basselers foder som är helt neutralt. Detta är ett kanon foder utan färgning. Det håller ihop otroligt bra (dvs det dammar inte) Nackdelen är att en Marlboro red tappar färgen o blir gul på två veckor.

Annons