Hej, det här är mitt första inlägg och det sorger mig att det måste vara ett av den här sorten:
jag behöver råd just nu, gällande mina sebraciklider. Jag köpte en hane och en hona för tre dagar sen som jag välkomnade till mitt 50L akvarium med trädstubbe i mitten samt några växter. Tänkte att det skulle vara spännande att få se hur dessa fiskar anpassade sig till miljön, även om den kanske var lite för liten för dom så borde det funkal. Tja, jag hade fel. Hanen (som naturligtvis är större än honan) har tagit åt sig den enda "grottan" i stubben och mobbas hela tiden med honan. Samtidigt så äter dom inte! Jag är väldigt orolig över vad som kommer att hända med detta omaka par och skall till fiskaffären om läget inte ändras till imorgon. Om de inte äter så kan de ju inte leva, och vad som helst är bättre än ett par utsvultna fiskar, right?
Några råd om vad jag kan göra för att få dessa två att bli vänner? Eller kommer de aldrig att bli det? Eller bara något om hur jag kan få dom att börja äta? Det är något av en krissituation.
Förresten, maten jag har till dom heter "Cichlid Deluxe" tror jag och är små kulor av mat som flyter.
Tack i förhand!