fasiken.. måste avreagera mig...

#1 - 22 mars 2010 06:46
När jag vaknade imorse och gick ut och satte på kaffe samt matade fiskarna så såg jag en fin 2cm rand med vatten runt hela akvariet..
torkade upp vattnet och tänkte att ja det var väl spill sen igår då jag gjorde vattenbyte. kände på alla lister runt om karet och kände ingen fukt.. Nu ringer dock frugan och meddelar att det fortfarande kommer ut mer vatten så det verkar som att det sprungit läck under själva karet istället :(

Irriterande som fan, men nu har jag åtminstone en anledning att göra en ordentligt omstart på skiten och få det rätt och snyggt.
#2 - 22 mars 2010 06:50
Är det sitt SA kar?
Förstår att det är irriterande. Jag tyckte du har lyckats fint med det karet!!
#3 - 22 mars 2010 06:53
MissB skrev:
Är det sitt SA kar?

Förstår att det är irriterande. Jag tyckte du har lyckats fint med det karet!!

lyckligtvis inte :D SA karet tuffar på och mår bra..

det är sonens lilla 54L som läcker, men det är fortfarande lika irriterande hehe
#4 - 22 mars 2010 07:10
Hårt sätt att börja morgonen. Mina kondoleanser. Tur i alla fall att det var ett litet kar.

Har själv ett kar jag är lite kallsvettig över, limmet har börjat släppa så det är bara en tidsfråga innan det springer läck...
#5 - 22 mars 2010 07:11
Azur skrev:
Hårt sätt att börja morgonen. Mina kondoleanser. Tur i alla fall att det var ett litet kar.

Har själv ett kar jag är lite kallsvettig över, limmet har börjat släppa så det är bara en tidsfråga innan det springer läck...

ja det är aldrig roligt, och det värsta är att jag inte hade tid på morgonen att tömma det, så det står nu med handdukar runt om tills jag kommer hem, och då har jag heller inte mkt tid då jag ska hjälpa Danne_85 att hämta ettt 575 liters :D

Jobbigt då karet inte ens är ett halvår gammalt, men det bör då å andra sidan gå på garanti.
#6 - 22 mars 2010 07:21
det kommer gå på garantin alla gånger...... men fan va surt..... fan man tycker ju att det får ju inte hända på ett så pass nytt kar endå....
#7 - 22 mars 2010 07:24
Danne_85 skrev:
det kommer gå på garantin alla gånger...... men fan va surt..... fan man tycker ju att det får ju inte hända på ett så pass nytt kar endå....

nej det känns ju så, fast det var nått kasst billigt skit så jag är väl inte förvånad ändå, men likt förbannat, så vi får tömma det karet innan vi åker och hämtar ditt sen hehe
#8 - 22 mars 2010 07:25
jupp tur att det bara e 54liter går ju rätt så fort :) heheVad gör du med räkorna och så......tänkte om jag hinner med och om Natalie e hemma så kan ja gå över o tömma ur karet under dan eller så.....
#9 - 22 mars 2010 07:29
Danne_85 skrev:
jupp tur att det bara e 54liter går ju rätt så fort :) heheVad gör du med räkorna och så......tänkte om jag hinner med och om Natalie e hemma så kan ja gå över o tömma ur karet under dan eller så.....

Natalie är hemma hela dagen, dock har hon en barnvagnsmaffia där nu... tyvärr måste jag nog slakta räkorna etc då jag inte vill slänga ner dem i stora karet pga sjukdomsrisk etc...
#10 - 22 mars 2010 07:42
Okej men ja ringer henne sen o lysnar så det inte börjat läcka i snabbare takt inge kul med vatten på golvet.....50liter e rätt så mkt vatten även det.....
#11 - 22 mars 2010 07:47
Två handdukar och 54 liter? Lycka till;):p....
#12 - 22 mars 2010 07:51
ansjo skrev:
Två handdukar och 54 liter? Lycka till;):p....

det läcker alltså inga stora mängde men jag är fortfarande nojjig, det var det bästa jag kom på klockan halv sex på morgonen stressad som en gnu :P
#13 - 22 mars 2010 07:57
Gott att regeringen är kvar hemma ifall att...
Tråkigt att det hänt, men ett nytt kar samt en make-over kan ju vara trevligt det med:).
#14 - 22 mars 2010 08:05
ansjo skrev:
Gott att regeringen är kvar hemma ifall att...

Tråkigt att det hänt, men ett nytt kar samt en make-over kan ju vara trevligt det med:).

regeringen ska ha maffialigan över, då blir det inte mkt fokus på akvarie kan jag meddela :D

makeover ska dock bli jävligt skönt, bort med engelsk sjösten och in med sand, ordentligt med rötter, ingen jäkla limnophila och bort med alla sniglar som invaderat, sen i med en lekgrupp apistos samt några otocinclusar :)
#15 - 22 mars 2010 08:29
Tur i oturen med kompisar som kan komma över och hjälpa till!
#16 - 22 mars 2010 08:43
Mumin skrev:
Tur i oturen med kompisar som kan komma över och hjälpa till!

ja danne är verkligen en räddare i nöden där :)
#17 - 22 mars 2010 09:45
Aj, vilken tråkig start på veckan :(
Måndagar brukar vara tillräckligt jobbiga ändå ;)
#18 - 22 mars 2010 12:02
Vilket märke var det på akvariet? Är det dom där MP 60 akvarien man brukar se för en billig peng?
#19 - 22 mars 2010 12:05
Grottbert skrev:
Vilket märke var det på akvariet? Är det dom där MP 60 akvarien man brukar se för en billig peng?

yes box :)
#20 - 22 mars 2010 12:29
Ajdå, har ett sånt jag med. Vet att när jag köpte mitt sa expediten att dom ofta får sig några smällar när dom fraktas hit till sverige. Dom öppnar och kollar alla sina akvarium t.ex. Förhoppningsvis får du ett som håller för alltid nästa gång.
#21 - 22 mars 2010 20:17
Fy faan vad surt!!! Lider med dig...

Annons