Vilken fisk har ni mest fastnat för, finns många fina.
Men just den där sorten man bara vill ha.
Idolfisken:D
Min är slöjstjärt,kan inte förstå det dåliga rykte den har bland akvarister:confused::D
Dexter skrev:Nästan jämt skägg mellan Scalar och Guppy...Måste jag välja så väljer jag Guppy.Gillar snälla fiskar. :) Har inte alls råkat ut för Guppys som är känsliga som det ryktas om att de ska vara. Det enda problemet är att de förökar sig i rasande takt... ;)
Dre skrev:Satanoperca Deamon. Riktigt udda utseende och svårt att hittabra bilder på nätet, men i verkligheten riktiga skönheter och intressanta.
Guppy :confused: No way josé. Bra mat kan de väl vara kanske;)
miluhe skrev:Scalar jättefina men har lite dålig erfarenhet av dem.
De käkade lite väl många av mina neontetror back then:d
Dexter skrev:Hua, de får de inte göra! :( Scalarer är en ny förälskelse. Våra Scalarer är "bebisar", som ännu inte lyckas ta alla Svärdbäraryngel ens, men när de börjar kasta lystna blickar på Neonerna så har vi ett annat kar redo för dem. ;)
Tycker Slöjjisar är jättefina, fast vi har inte haft någon - än...;)
miluhe skrev:Scalar är nästan nr1.
Slöjisar skitar ner drar upp växter mm.
Men de är så personliga, helt underbara, söta, och, och, och,:d:d:d
drd skrev:Min är helt klart zebraplecon som jag har 6 st av men på gränsen till favoritfisk är faktiskt den blåögda plecon som är på tapeten i en annan tråd här.
Har velat ha tag i den i över 10 år men resultatlöst då den verkar omöjlig att finna för vettiga stålar.
Fick mail för ett tag sen av en dansk snubbe som kunde fixa hem för ett antal tusen dkr men det är för mycket för min börs.
Rooster skrev:Kan eg. inte välja nån favvisfisk men passionen ligger helt klart hos cikliderna!, men jag är även fascinerad av olika malar och kanske då främst loricariider.
Men av de fiskar jag har för tillfället är mina favvofisk Pelvicachromis taeniatus "Klugei".
miluhe skrev:Jag sökte dem på zoopet inget resultat:(
Har du bilder vore det jättekul
Dre skrev:Ser helt knasig ut på zoopet:
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=867&SOK=1
Lite bättre på ciklid:
http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=509
Har inga själv, men något att drömma om. Om jag skaffar några så vill jag också ha möjligheten att odla och då är de en liten utmaning med tanke på att man ska ned till runt 4 i pH.
miluhe skrev:Du har mycket fina fiskar:)
Zebran har jag 3 avkommor(heter det så) av dina här hemma, Jättefina.
Blåögd pleco vet jag inget om har du foto?
drd skrev:Min är helt klart zebraplecon som jag har 6 st av men på gränsen till favoritfisk är faktiskt den blåögda plecon som är på tapeten i en annan tråd här.
Har velat ha tag i den i över 10 år men resultatlöst då den verkar omöjlig att finna för vettiga stålar.
Fick mail för ett tag sen av en dansk snubbe som kunde fixa hem för ett antal tusen dkr men det är för mycket för min börs.
Embra skrev:Lustigt nog måste jag säga att Palettciklid är mina favoritfiskar :) Har haft det sen jag var 10 år och först fick mitt akvarium o sen har jag lyckats hålla generationerna igång och har fortf fiskar från mina första paletter. så det är nog därför jag är extra fäst vid dem :P
Kensa skrev:Lax, torsk, gädda, sej, abborre, regnbågslax, mm
Kräftor, räkor, musslor och andra skaldjur går bra oxå..
Embra skrev:Lustigt nog måste jag säga att Palettciklid är mina favoritfiskar :) Har haft det sen jag var 10 år och först fick mitt akvarium o sen har jag lyckats hålla generationerna igång och har fortf fiskar från mina första paletter. så det är nog därför jag är extra fäst vid dem :P