Festivaler ^_^

#1 - 29 juni 2008 20:06
Jag har av någon anledning en känsla av att jag inte är den enda här som ska iväg på festival/har varit iväg på festival nu i sommar, så jag undrar vilka andra som har varit iväg eller som ska iväg? Vilka festivaler? Varför? :)

För min del blir det Arvikafestivalen i sommar, synth och mys, åker upp tidigt på tisdag morgon...
#2 - 29 juni 2008 20:35
Jag väntar som vanligt på Malmöfestivalen ;)
#3 - 29 juni 2008 20:38
XenOn skrev:
Jag väntar som vanligt på Malmöfestivalen ;)

Haha, ja, gör faktiskt jag med. Kommer hem från 2 veckor i fjällen samma dag som det startar. Men jag åker nog iväg till Kanada någon gång under själva malmöfestivalen, så jag hinner med halva eller så. Jag säger bara: Minidoughnuts <3
#4 - 29 juni 2008 20:41
arvika bokade inget som var intressant i år, följdaktligen får de klara sej utan mig... får se om det blir emmaboda senare i sommar...
enda festivalen jag har som stående är mystiska hålet i marken, tredagars elektronisk musikfest =)
#5 - 29 juni 2008 20:41
0422 skrev:
Haha, ja, gör faktiskt jag med. Kommer hem från 2 veckor i fjällen samma dag som det startar. Men jag åker nog iväg till Kanada någon gång under själva malmöfestivalen, så jag hinner med halva eller så. Jag säger bara: Minidoughnuts <3

Alltid något ju :) Jag säger bara Wookad Älg... MMMMm NOT! ;)
#6 - 29 juni 2008 20:44
Vandal skrev:
arvika bokade inget som var intressant i år, följdaktligen får de klara sej utan mig... får se om det blir emmaboda senare i sommar...

enda festivalen jag har som stående är mystiska hålet i marken, tredagars elektronisk musikfest =)

Tycker Arvika bokade ganska mycket intressanta band i år :)

Vad är det för mystiskt hål i marken?
#7 - 29 juni 2008 20:45
XenOn skrev:
Alltid något ju :) Jag säger bara Wookad Älg... MMMMm NOT! ;)

Har aldrig provat, älg är inte så gott, och jag har svårt att tänka mig det i wook. Men minidoughnuts, de är fan underbara ^^
#8 - 29 juni 2008 20:48
0422 skrev:
Har aldrig provat, älg är inte så gott, och jag har svårt att tänka mig det i wook. Men minidoughnuts, de är fan underbara ^^

Ja donouts är gott :)
#9 - 29 juni 2008 20:52
0422 skrev:
Tycker Arvika bokade ganska mycket intressanta band i år :)

Vad är det för mystiskt hål i marken?

vilka var de intressanta akterna? jag har redan sett i stort sett alla som spelar i år, dansscenen brukade vara toppklass på arvika, nu har de familjen och hotchip som dragplåster

Hålet i marken, Elektronisk musikfestival (läs rejv) södra sverige, hemlig lineup, skogen, underbar stämning!
#10 - 29 juni 2008 20:56
0422 skrev:

Älg är det bästa köttet som finns, sluta svamla nu! :D

Har f.ö jobb så blir inget festivalande för mig i sommar.
#11 - 29 juni 2008 20:58
Johanski skrev:
Älg är det bästa köttet som finns, sluta svamla nu! :D

Har f.ö jobb så blir inget festivalande för mig i sommar.

Håller faktiskt med dig :) Åt det hos en polare för inte så länge sedan. Måste medge att det var ganska salt, så det blev en hel del påfyllning av vattenglaset under natten ;)
#12 - 29 juni 2008 21:24
Vandal skrev:
vilka var de intressanta akterna? jag har redan sett i stort sett alla som spelar i år, dansscenen brukade vara toppklass på arvika, nu har de familjen och hotchip som dragplåster

Hålet i marken, Elektronisk musikfestival (läs rejv) södra sverige, hemlig lineup, skogen, underbar stämning!

Främst Assemblage 23, men även Combichrist, The Crüxshadows, Suicide Commando och S.P.O.C.K...
#13 - 30 juni 2008 07:18
Var på Siesta i Hässleholm i slutet på maj och såg en hel del bra konserter (främst Håkan, Scraps of tape, Sunset Rubdown, Johnossi, El perro del mar, Vapnet och Zeigeist). Blir förmodligen att dra till Helsingborgsfestivalen enbart för att se bob hund. Sedan beror det på lite om jag kan fixa lite ledigt från jobbet i augusti (har min semester nu). I så fall drar jag nog till Way out west på fredagen (Sigur Rós, Sonic Youth och Broder Daniels avskedsgig lockar främst men även The National, Okkervil River, Iron & Wine och Lightspeed Champion) och kanske även en dag till Emmaboda för att se Justice.
#14 - 30 juni 2008 08:16
myslas skrev:
Var på Siesta i Hässleholm i slutet på maj och såg en hel del bra konserter (främst Håkan, Scraps of tape, Sunset Rubdown, Johnossi, El perro del mar, Vapnet och Zeigeist). Blir förmodligen att dra till Helsingborgsfestivalen enbart för att se bob hund. Sedan beror det på lite om jag kan fixa lite ledigt från jobbet i augusti (har min semester nu). I så fall drar jag nog till Way out west på fredagen (Sigur Rós, Sonic Youth och Broder Daniels avskedsgig lockar främst men även The National, Okkervil River, Iron & Wine och Lightspeed Champion) och kanske även en dag till Emmaboda för att se Justice.

Fullladdat schema med andra ord ;)
#15 - 30 juni 2008 08:39
XenOn skrev:
Fullladdat schema med andra ord ;)

Tja, det kan bli så att jag inte går på någon av de sakerna alls också. :)
#16 - 1 juli 2008 22:33
Jag vill väldigt gärna åka på Uppsala Reggae Festival, men jag får se hur det blir med det. Läste något om över 1500 gripanden förra året - det är absolut inget som Tetrax^ ser som positivt.
#17 - 1 juli 2008 22:42
Tetrax^ skrev:
Jag vill väldigt gärna åka på Uppsala Reggae Festival, men jag får se hur det blir med det. Läste något om över 1500 gripanden förra året - det är absolut inget som Tetrax^ ser som positivt.

De kör väl böteslapp på stället för att de inte har tid att köra in till stationen hela tiden, hata snuten!!:D

Annons