Jag har nu beställt internet via fiber 30-10, och eftersom vi har 4 datorer här hemma så behövs en router, men vilken ska man välja?
Något mer att tänka på?
Ni som kan detta, hjälp mig:)!
MTJ skrev:Slänger in något av en värsting då, den skall vara lättanvänd samt fin prestanda
http://www.elgiganten.se/product/data/natverk-bredband/DIR855/d-link-router
Fanns i lager i Varberg, nära o bra :)
Andrém skrev:Vad jag och många kompisar har för erfarenhet av dom 2 stora märken av routrar för privatpersoner (D-Link och Netgear) så är det att D-link är att man kan ha tur och få något som funkar riktigt bra men om man har otur så funkar det helt värdelöst, det finns inget mitten har vi kommit fram till.
Netgear är ungefär motsattsen, det funkar alltid bra men inget utomordentligt.
Själv rekommenderar jag Netgear, då jag har haft minst problem med dom utav alla (15+) routrar jag har testat av båda märkerna.
Radioaktiva Räkor skrev:WRT-boxarna <3 Fan va roligt kan kan ha med lite opensource.
Kan också bara tokdissa D-link, vem har inte ägt en d-link som dött efter halva garantitiden, om ens så länge ;D
Personligen så har jag hoppat över till premium-segmentet och kör en AirPort Extreme till iMac, iPhone, iPad och Hackint0sh. D
Men skulle jag välja annat så skulle det bli, och blev ett kort tag, Netgear WNDR3700 - mycket kompetent. Men för full apple-lycka och en femhunka mer så var ju APX inte ett svårt val när den dagen kom...
//C