Fiende nr.1?

#1 - 1 augusti 2007 08:35
Vilken tid det tar att bli av med kiselalger.Visserligen har det minskat,men är fortfarande så mycket att det ser fult ut.Har det bara i 160l karet det andra är hur fint som helst.Fiskarna trivs dock,ingen som dött eller blivit sjuka.Byter hälften av vattnet en gång i veckan o tillsätter pmdd o det har varit i gång över 2 mnd. nu tror jag.Tröttsamt,men jag kämpar vidare.Skall vinna denna strid mot dessa jävla alger.Mvh Elis:mad:
#2 - 1 augusti 2007 10:19
Pga mycket yngel och halvvuxna fiskar fick jag någon sorts "svartalg" som satt sig runt bladkanterna på en del växter. Har letat men inte hittat sorten. Någon sa att man måste ta bort de växter som drabbats....rensade ur men har litet kvar. Annars har fiskarna mått bra och vattnet ser fint ut. Men alger i överflöd är inget man önskar, men om vi inte hade nåt att slåss mot kanske vi stagnerade?
#3 - 1 augusti 2007 11:38
Jag har halverat mina växter då jag tagit bort blad fulla med alger,det är det som gjör att et ser så fult ut att det sätter sig på växterna.Men det är väl sånt man får ta.

Annons