Film för att dölja insugen på sidan av akvariet eller andra tips......

#1 - 30 juli 2011 09:19
Som ni ser på bilden är det inte så snyggt att man ser dessa 2 insug från sidan av akvariet, utblåsen på motsatta sida är dolda.
Och sett framifrån kommer jag dölja dom med en liten bit btn slimline jag har över sen jag satte bakgrunden.
Men från sidan skulle jag vilja sätta en bit svart film eller likn. för att dölja det utifrån har för mig att nån tipsat om detta förr i nåt gammalt inlägg tror till o med det var från biltema eller likn. filmen kom ifrån.
Alla tips mottages med glädje.
Kan inte flytta insugen då det är uttaget hål i ramen för rören annars hade jag nog byggt en liten btn låda att dölja dom i.
http://www.bremnes.se/foto/insug.jpg
Se på bilden så ser ni vad jag menar.

Mvh
Thomas
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 30 juli 2011 10:11
Man kan måla med svart färg, eller köpa svart film (finns i de flesta färgaffärer)
#3 - 30 juli 2011 10:56
Måla blir nog inte så snyggt som jag vill ha det, men ska testa att kolla efter film i färgaffärerna.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 30 juli 2011 12:34
netweaver skrev:
Måla blir nog inte så snyggt som jag vill ha det, men ska testa att kolla efter film i färgaffärerna.

Nu är inte jag heller någon målare men det är väl inte speciellt svårt att göra det snyggt - använd en roller och sätt dit målartejp så blir det en spikrak linje där färgen slutar och färgen blir jämn.
Men visst det är lite enklare med plastfilm även om de också de kräver lite jobb för att inte bubbla sig.
#5 - 5 augusti 2011 17:35
Hitta film har satt den löst i hopp om att den jämnar ut sig vill helst slippa klistra osv.
http://www.bremnes.se/akvarie/film.jpg
Den går in under ramen både uppe och nere så hade den bara varit lite styvare hade det blivit perfekt.
#6 - 5 augusti 2011 18:44
Svart eltejp kan vara väldigt användbar i många lägen, har tex använt den för att få en ram runt botten så inte sandkanten syns, blev väldigt bra! Du kan också använda den till att sätta fast din film!

Annons