Filtergömma i BTN bakrund?

#1 - 7 juni 2009 15:28
Har fått tag på en billig BTN bakgrund till mitt 105L men nu börjar jag fundera på om det går att gömma ett innerfilter bakom den och hur man gör isådanafall?
#2 - 7 juni 2009 16:50
Du kan läsa lite på BTN hemsida, där fins det lite tips och trix hur man ska gå till väga.
#3 - 10 juni 2009 16:11
Maethor skrev:
Har fått tag på en billig BTN bakgrund till mitt 105L men nu börjar jag fundera på om det går att gömma ett innerfilter bakom den och hur man gör isådanafall?

har samma fråga jag men blev ej klokare av att läsa på deras hemsida.... har du hittat nått svar än?
#5 - 10 juni 2009 16:56
Jag blir inte klokare av att läsa den sidan eftersom jag ska sätta ett innerfilter bakom bakgrunden och inte ett ytterfilter. Jag kan ju inte sätta insuget på ena sidan och utblåset på den andra då ;)

Jag kommer nog att borra upp två rejäla hål i bakgrunden och sätta dit filtermatta och sedan får det gå som det går.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 10 juni 2009 17:00
Maethor skrev:
Jag blir inte klokare av att läsa den sidan eftersom jag ska sätta ett innerfilter bakom bakgrunden och inte ett ytterfilter. Jag kan ju inte sätta insuget på ena sidan och utblåset på den andra då ;) .

På hemsidan behandlas enbart innerfilter och inte ytterfilter.

Visst kan du fortfarande ha insuget på en sida och utblåset på den andra
#7 - 11 juni 2009 14:10
På hemsidan behandlas enbart innerfilter och inte ytterfilter.

Visst kan du fortfarande ha insuget på en sida och utblåset på den andra

Nu är jag nog korkad *rodnar* ( var ju ett tag sedan man höll på med akvarium sist) men hur går man tillväga då? Jag har ett "äldre" Fluval innerfilter, men då sitter ju utblåset och insuget ihop.....

Förlåt men jag får det inte till att stämma men det finns ju säkert något sätt som inte jag känner till ;)
Guest
#8 - 11 juni 2009 14:13
Det kjell och Mikael har länkat till är ett helt annat system.

Antar att du bara vill gömma ditt fluval innerfilter så att de inte syns?
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 11 juni 2009 14:34
Maethor skrev:
Nu är jag nog korkad *rodnar* ( var ju ett tag sedan man höll på med akvarium sist) men hur går man tillväga då? Jag har ett "äldre" Fluval innerfilter, men då sitter ju utblåset och insuget ihop.....

Förlåt men jag får det inte till att stämma men det finns ju säkert något sätt som inte jag känner till ;)

Du gör på precis samma sätt som i instruktionen - dvs tar upp hål för insug och utblås och enda skillnaden är att du plockar bort filtermaterialet i instruktionen. Detta har du ju redan i ditt filter.
#10 - 11 juni 2009 17:10
Du gör på precis samma sätt som i instruktionen - dvs tar upp hål för insug och utblås och enda skillnaden är att du plockar bort filtermaterialet i instruktionen. Detta har du ju redan i ditt filter.

AHA! Så man tar upp ett hål i övre sidan av bakgrunden och ett i nederkant fast i samma sida av bakgrunden (alltså båda hålen hamnar på vänster sida av bakgrunden, ett högt upp och ett långt ner). Ibland så är man ganska trögfattad ;)

Annons