Filtertrassel?

#1 - 29 mars 2011 19:54
Jag är på jakt efter filtertrassel.
Vet att det finns från tex eheim och har även sett nåogt från sera, men undrar om någon vet var jag kan få tag på detta i större volymer till vettigt pris?
För som jag förståt så är 5 liter av detta inte så mycket (största förpackningen från eheim)
#3 - 29 mars 2011 20:40
Tror du menar det gröna trasslet och tror det kan va svårt att få tag på billigt, du kan köra på grov filtermatta ppi 10 klippt i kuber istället, det blir nog lite billigare och bättre!
#4 - 29 mars 2011 20:50
Nej, just trassel jag menar!
Och kuberna blir inte så värst bra som yngelskydd och leksubstrat... ;0)
#5 - 29 mars 2011 21:34
mollsan skrev:
Nej, just trassel jag menar!

Och kuberna blir inte så värst bra som yngelskydd och leksubstrat... ;0)
Nej där funkar nog trassel lite bättre;) men behöver du verkligen mer än 1Liter om du ska ha det till yngel?
#6 - 29 mars 2011 22:01
Hur mycket skall du ha? *nyfiken* Det ligger tätt packat i förpackningen, så det blir mer än man tror när man dragit ut det lite (den gröna). Brukar funka fint att ge fisken lite val, knöla ihop innerdelen rätt bra men låt ytterdelarna spreta lite mer. Har inte sett den gröna i storpack i Sverige, själv bara köpt Eheim eller Sera. Däremot finns den lite finare blå i storpack på Hornbach. Eller fanns iaf, vet inte om det är en utgående produkt.

Hilsen,

/P
#7 - 30 mars 2011 03:33
Vet inte riktigt hur mycket jag behöver... Är andra i Guppysällskapet som sagt att det är småförpackningar bara...[:o]
En annan där som också söker dett vill typ ha tag i "en icakasse":d Så jag tänkte väl likadant. Fast tycker 5 liter som jag hittat på eheim borde vara rätt mycket när man drar ut det...
Har aldrig sett på hornbach, får kolla det!

Annons