Filtrering!

#1 - 17 januari 2006 14:34
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta!Har 2*250l,2*100 och 6*50l kar i mitt nybyggda odlingsrum!Jag skulle vilja ha någon bra lösning på filtrering till dessa.Vill gärna kunna köra dessa på ett filter per akvariepar!Pumphuvud finns till alla kar utom till 50l karen!Karens placering e 250 liters karen står ovanför varann,och de övriga står bredvid varandra!Har även ett 860,375,300 men dessa är tänkta som seperata system!Tar tacksamt emot alla tips!:D
#2 - 17 januari 2006 16:07
Få tag på ett stort slaktkar ... eller en tank på 1-2 kubik
Fyll med lavasten /biobollar pumpa vatten till o från det karet till dom andra
kräver viss styrning o så så du inte pumpar ut allt vatten ur ett kar samt att du inte pumpar mer än det försvinner

kan bli struligt men typ samma prinisp som många akvariebutiker kör med
#3 - 18 januari 2006 08:33
Annars är väl det absolut enklaste att bara peta i blå filtermatta i ena hörnet eller på ena sidan och köra pumphuvudets utblås igenom den.
#4 - 18 januari 2006 13:00
[quote=mayday]Få tag på ett stort slaktkar ... eller en tank på 1-2 kubik
Fyll med lavasten /biobollar pumpa vatten till o från det karet till dom andra
kräver viss styrning o så så du inte pumpar ut allt vatten ur ett kar samt att du inte pumpar mer än det försvinner

kan bli struligt men typ samma prinisp som många akvariebutiker kör med[/quote]Har oxå tänkt i sumpbanor typ men det svåra är att få in en så stor tank i mitt förråd,om den är bredare än femtio cm så går den inte in genom dörren!Fick bygga mitt 860 l inne i förrådet!(120*80*90)Sen så får den inte ta för stor yta, för förrådet är inte mer än på 20kvm![:)]
#5 - 18 januari 2006 13:03
[quote=dinajel]Annars är väl det absolut enklaste att bara peta i blå filtermatta i ena hörnet eller på ena sidan och köra pumphuvudets utblås igenom den.[/quote]Har oxå tänkt på det!Blir bara en jä..a massa pumphuvud!Men det finns å andra sidan mycket begagnat![:)]
#6 - 19 januari 2006 07:08
till 50liters karen kan du ju köra bottenfilter och luftpump alternativt använda cirkulationspump istället.
dom små kostar ju inte många kronor.
#7 - 19 januari 2006 07:55
[quote=FIBSTET2]Har oxå tänkt på det!Blir bara en jä..a massa pumphuvud!Men det finns å andra sidan mycket begagnat![:)][/quote]
Fast du hade ju redan pumphuvuden till alla utom 50-literskaren...
#8 - 19 januari 2006 08:47
[quote=Raven]till 50liters karen kan du ju köra bottenfilter och luftpump alternativt använda cirkulationspump istället.
dom små kostar ju inte många kronor.[/quote]Så får det bli!
#9 - 19 januari 2006 08:48
[quote=dinajel]Fast du hade ju redan pumphuvuden till alla utom 50-literskaren...[/quote]Blir bottenfilter i 50 liters karen!

Annons