Finalresultaten i Årets Foto 2010

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 15 december 2010 09:58
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2010[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Februari: Mamma vaktar oss (Tema: Sydamerika) / drd[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Mars: Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]April: Gruppfoto (Tema valfritt) / ansjo[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Maj: Stigen mot skogen (Tema: Nanoakvarie) / Pannecke[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juni: Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juli: Stor & vacker / Miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=#3e3e3e]Augusti: Sewellia sp.’spotted’[/COLOR][COLOR=black] (Tema: Nya artfoton) / solis[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]September: Bulldozer (Tema: Svart) / Hellsson[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]Oktober: The lurker below (Tema: valfritt) / [/COLOR]Johanski [/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]November: Full fart på maten (Tema: Rörelse) / Johanski [/FONT][/SIZE][/COLOR]

[SIZE=2][FONT=Arial]Klockan 19.00 varje dag under 10 dagar framöver så kommer finalresultaten att publiceras enligt nedanstående:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]15/12 – 11 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]16/12 – 10 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]17/12 – 9 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]18/12 – 8 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]19/12 – 7 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]20/12 – 6 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]21/12 – 5 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]22/12 – 4 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]23/12 – 3 platsen[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]24/12 – 1 och 2 platsen[/FONT][/SIZE]

[FONT=Arial][SIZE=2]Resultatlistan i Årets foto 2010 :[/SIZE][/FONT]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]1/ 1210 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]2/ 1170 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]3/ 980 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]4/ 800 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]5/ 780 poäng / ????[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]6/ 750 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]7/ 690 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]8/ 540 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]9/ 360 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]10/ 210 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]11/ 70 poäng / ????[/SIZE][/FONT][/COLOR]
#2 - 15 december 2010 10:01
Snacka om att hålla vinnaren på halster...;):d

Väldigt spännande det här:)
#3 - 15 december 2010 11:08
Härligt elakt system Kjell! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 15 december 2010 11:41
Jepp - och det kommer att bli en väldigt spännande julafton för vissa:p
#5 - 15 december 2010 12:15
Hahaha den var lite kul! Som idol nästan :p undrar vem som "hänger löst" :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 15 december 2010 13:57
Om 4 timmar får ni reda på vilket foto som hamnade på 11 plats
#7 - 15 december 2010 15:43
Fick alla minst en röst?

Hellsson skrev:
Hahaha den var lite kul! Som idol nästan :p undrar vem som "hänger löst" :-)

Jag tror inte det är ni. ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 15 december 2010 16:04
Fick alla minst en röst?

Ja poängen för de 12 bästa kan du ju läsa ovan - alla fick som sagt poäng som du kan se

Nu är det 2 timmar kvar
#9 - 15 december 2010 17:08
Nu känner jag mig både blind och korkad...
#10 - 15 december 2010 17:14
Nu känner jag mig både blind och korkad...

Nu:p?
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 15 december 2010 18:00
Solis blev 11 i finalen

[INDENT][COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2010[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Februari: Mamma vaktar oss (Tema: Sydamerika) / drd[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Mars: Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]April: Gruppfoto (Tema valfritt) / ansjo[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Maj: Stigen mot skogen (Tema: Nanoakvarie) / Pannecke[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juni: Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juli: Stor & vacker / Miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=#3e3e3e]Augusti: Sewellia sp.’spotted’[/COLOR][COLOR=black] (Tema: Nya artfoton) / solis[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]September: Bulldozer (Tema: Svart) / Hellsson[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]Oktober: The lurker below (Tema: valfritt) / [/COLOR]Johanski [/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]November: Full fart på maten (Tema: Rörelse) / Johanski [/FONT][/SIZE][/COLOR]

[SIZE=2][FONT=Arial]Klockan 19.00 varje dag under 10 dagar framöver så kommer finalresultaten att publiceras enligt nedanstående:[/FONT][/SIZE]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]10/ 210 poäng / ????[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]11/ 70 poäng / [/SIZE][/FONT][/COLOR][SIZE=2][FONT=Arial]Sewellia sp.’spotted’[COLOR=black] (Tema: Nya artfoton) / solis[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/INDENT][INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Solis vann ju omgången med "Nya artfoton" och kvalificerade sig därmed till finalen. Hennes fina foto har vi redan använt i en artbeskrivning http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1551&SOK=1[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2]Rent allmänt kan man också säga att det ofta är svårare att placera sig högt med ett foto från en "tema-omgång" [/SIZE][/FONT]än med ett foto från en valfri omgång

[/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 16 december 2010 09:40
Klockan 19.00 idag får ni reda på vem som blev nummer 10
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 16 december 2010 17:55
[INDENT][COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2010[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]10/ 210 poäng / Stigen mot skogen (Tema: Nanoakvarie) / Pannecke[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]11/ 70 poäng / [/SIZE][/FONT][/COLOR][SIZE=2][FONT=Arial]Sewellia sp.’spotted’[COLOR=black] (Tema: Nya artfoton) / solis[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/INDENT][INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Pannecke vann den omgång som hade temat "Nanoakvarie" och kvalificerade sig därmed till finalen. Hans snygga nanofoto tog han på mässan Planted Aquarium i Hannover, Tyskland som vi Zoopetklubbväst har besökt flera gånger (nästa resa dit i slutet av januari).[/SIZE][/FONT]
[/INDENT]
#14 - 16 december 2010 17:57
Tjuvstart! :p
Oj, den bilden trodde jag skulle komma högre. En riktigt snygg imponerande Nano-bild, men de uppskattas nog inte i samma grad.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 16 december 2010 18:04
Men alla som är i final har ju hamnat högt;)

Jag hade själv med foton i de bägge omgångar som solis och pannecke vann och blev klart besegrad av dessa och då måste de ha hamnat HÖGT:p

Men så är det ju alltid när man skall rösta - det är bara 3 foton att välja på så man MÅSTE välja ut sina favoriter och de 3 jag valde ut är i alla fall fortfarande kvar.
#16 - 16 december 2010 18:16
De jag valde är nog också kvar (minns inte riktigt alla val) men jag trodde oavsett att det fanns fler nanofantaster här. ;)
#17 - 16 december 2010 18:18
Visst finns det nanofantaster här, men det finns även många andra bilder som är bra och som kanske går mer hem hos de som röstat:).
#18 - 16 december 2010 18:32
Tyckte den bilden såg ut som de 100 likadana bilderna jag har tagit på mässan så jag tycker inte det är så konstigt. Förvånad att ett sådant foto kommer såpas högt.
#19 - 16 december 2010 18:39
De fotona som jag tycker är Topp 3 är fortfarande kvar:)
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 16 december 2010 19:09
lillfrasse skrev:
Tyckte den bilden såg ut som de 100 likadana bilderna jag har tagit på mässan så jag tycker inte det är så konstigt. Förvånad att ett sådant foto kommer såpas högt.

Ja, ja och varför har du inte skickat in dom då - fegis:p

Skall väl också säga att det bara fanns ett enda av de tävlande nanoakvarierna på mässan som innehöll något levande (fiskar/räkor) så det var liksom inte bara att skicka in något av dom fotona.
Jag fotade själv just detta snygga akvarie, men mitt foto blev inte alls så bra som detta.

Nåväl lillfrasse - nu är det upp till bevis för dig att skicka in foton till tävlingen framöver så att vi inte bara skall se dig som en skrävlare:D
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 16 december 2010 19:10
ansjo skrev:
Visst finns det nanofantaster här, men det finns även många andra bilder som är bra och som kanske går mer hem hos de som röstat:).

Och också andra foton som har tagits på en Zoopetklubbvästresa till Hannover:d
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 16 december 2010 19:13
De jag valde är nog också kvar (minns inte riktigt alla val) men jag trodde oavsett att det fanns fler nanofantaster här. ;)

Nu handlar det ju inte riktigt om att man skall rösta på det som visar ens favorit akvarium/fisk/räka etc. utan de foton man tycker är bäst;)
#23 - 16 december 2010 19:17
Ja, ja och varför har du inte skickat in dom då - fegis:p

Skall väl också säga att det bara fanns ett enda av de tävlande nanoakvarierna på mässan som innehöll något levande (fiskar/räkor) så det var liksom inte bara att skicka in något av dom fotona.

Jag fotade själv just detta snygga akvarie, men mitt foto blev inte alls så bra som detta.

Nåväl lillfrasse - nu är det upp till bevis för dig att skicka in foton till tävlingen framöver så att vi inte bara skall se dig som en skrävlare:D

Ingen idé att komma med ursäkter det finns mycket att fota på de resorna problemet med nämda omgång var ju att någon krånglat till det att det skulle vara något levandeish i annat än växter då.
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 16 december 2010 19:34
lillfrasse skrev:
Ingen idé att komma med ursäkter det finns mycket att fota på de resorna problemet med nämda omgång var ju att någon krånglat till det att det skulle vara något levandeish i annat än växter då.

Jag hade faktiskt lagt till just den regeln om att det måste vara något synligt levande i akvariet för att att inte vilken "mupp" som helst (som du eller jag:p) skulle kunna fota en kanonsnyggt akvarie på mässan och sedan vinna med det utan "så att säga - eget kunnande"
#25 - 16 december 2010 19:39
Jag hade faktiskt lagt till just den regeln om att det måste vara något synligt levande i akvariet för att att inte vilken "mupp" som helst (som du eller jag:p) skulle kunna fota en kanonsnyggt akvarie på mässan och sedan vinna med det utan "så att säga - eget kunnande"

Jag förstod det jäkla lurifax. Finns ju en del schysta växtkar i foto arkivet från The muppet show resorna.
#26 - 16 december 2010 19:57
Får vinnaren något pris eller är det bara den stora äran som står på spel?
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 16 december 2010 21:00
PiaJo skrev:
Får vinnaren något pris eller är det bara den stora äran som står på spel?

Vinsten brukar bli en 150 cm BTN-bakgrund - så det är betydligt mer än äran som står på spel.
De övriga på prispallen vinner BTN-slimlinebakgrunder.

Samma priser också i tävlingen Årets Fotograf
#28 - 16 december 2010 21:26
En 150cm bakgrund vore inte fel ; )
#29 - 16 december 2010 21:30
Jag kunde ha köpt en ny 150cm Amazonas för 1000kr i somras men backade ur och ångrar mig nu. Stort grattis till den vinnaren!
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 17 december 2010 09:50
Om 8 timmar får ni reda på vem som blev 9
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 17 december 2010 17:59
På 9:e plats - Johanski med fotot "Full fart på maten"

[SIZE=2][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2010:[/FONT][/SIZE]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[SIZE=2][FONT=Arial]Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.
[COLOR=black]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juli: Stor & vacker (Tema: valfritt) / Miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]9/ 360 poäng / Full fart på maten (Tema: Rörelse) / Johanski
[/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]10/ 210 poäng / Stigen mot skogen (Tema: Nanoakvarie) / Pannecke[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Johanski vann den omgång som hade temat "Rörelse" och kvalificerade sig därmed till finalen. Detta innebär att alla foton hitintills varit temafoton och att det nu bara är 3 temafoton kvar i tävlingen.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2]Man kan väl säga att de 3 foton som hamnade på platserna 9-11 egentligen under hela omröstningen låg en bit efter det andra. Rätt länge var det också ganska jämnt mellan dem, men Johanskis rörelsefoto drog på slutet ifrån de andra 2 med några poäng. [/SIZE][/FONT]

[/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 17 december 2010 18:10
Just nu har dessa foton kvar:
ansjo - 1 foto
drd - 2 foton
Hellsson - 1 foto
Johanski - 1 foto
Miluhe - 2 foton
Robin Hedström - 1 foto
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 18 december 2010 10:10
Om 8 timmar presenteras fotot som blev nr 8
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 18 december 2010 17:57
8:e plats - Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe

[FONT=Arial][SIZE=2]ÅRETS FOTO 2010:[/SIZE][/FONT]

[SIZE=2][FONT=Arial]Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juli: Stor & vacker (Tema: valfritt) / Miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]8/ 540 poäng / Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]9/ 360 poäng / Full fart på maten (Tema: Rörelse) / Johanski [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]10/ 210 poäng / Stigen mot skogen (Tema: Nanoakvarie) / Pannecke[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Miluhe vann den omgång som hade temat "Matdags" och kvalificerade sig därmed till finalen. Detta innebär att 4 av 4 foton hitintills varit temafoton och att det nu bara är 2 temafoton kvar i finalomgången.[/SIZE][/FONT]

ansjo - 1 foto
drd - 2 foton
Hellsson - 1 foto
Johanski - 1 foto
Miluhe - 1 foto
Robin Hedström - 1 foto
[INDENT]
Kan också nämna att
solis foto fick 1 förstaplats i omröstningen
Panneckes foto fick 4 förstaplatser
Johanskis foto fick 5 förstaplatser
Miluhes foto fick 9 förstaplatser
[/INDENT]
[/INDENT]
#35 - 18 december 2010 18:07
är det bara Gold-medlemmar som kan delta i tävlingar eller?
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 18 december 2010 18:52
ollebolle skrev:
är det bara Gold-medlemmar som kan delta i tävlingar eller?

Alla kan rösta - men bara goldisar kan tävla i fototävlingen
#37 - 18 december 2010 22:20
Ett foto kvar:)
Spännande[:-59]
Är stolt att vara med i finalen bland fina foton o duktiga fotografer.
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 19 december 2010 13:10
Om 5 timmar får ni reda på vem som blev 7
#39 - 19 december 2010 15:10
Om 5 timmar får ni reda på vem som blev 7

Sitter med spänning i soffan å väntar... :)
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 19 december 2010 15:22
Hellsson skrev:
Sitter med spänning i soffan å väntar... :)

Det förstår jag;)
#41 - 19 december 2010 16:35
Jag har ju inget kort med i tävlingen men tycker att det är mycket spännande :)

Önskar alla med kvarvarande foto, LYCKA TILL!
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 19 december 2010 16:40
PiaJo skrev:

Vi kanske skulle införa "Lucky Loser" för då kanske vi också kommer med:p
#43 - 19 december 2010 16:49
PiaJo skrev:

Önskar alla med kvarvarande foto, LYCKA TILL!

Vi kanske skulle införa "Lucky Loser" för då kanske vi också kommer med:p

Jaa, inför det :D

Då kanske man kan få en utmärkelse iallafall :D
#44 - 19 december 2010 17:05
Det förstår jag;)

Ja vad sjutton vi visste inte att det var såå fina priser :o
Kjell Fohrman
Administrator
#45 - 19 december 2010 18:00
7:a Robin Hedström med sitt foto - Lite, söt och dödlig

[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]ÅRETS FOTO 2010:[/SIZE][/FONT]

[SIZE=2][FONT=Arial]Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/COLOR][/FONT][/SIZE]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]1/ 1210 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 25/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]2/ 1170 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 25/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]3/ 980 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 23/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]4/ 800 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 22/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]5/ 780 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 21/12[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]6/ 750 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 20/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]7/ 690 poäng / Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]8/ 540 poäng / Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]9/ 360 poäng / Full fart på maten (Tema: Rörelse) / Johanski [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Robin Hedström vann juniomgången av fototävlingen med sitt fina bläckfiskfoto. Här i finalen placerade det sig på en mycket hedrande 7:e plats.[/SIZE][/FONT]

ansjo - 1 foto
drd - 2 foton
Hellsson - 1 foto
Johanski - 1 foto
Miluhe - 1 foto
[INDENT]Kan också nämna att
Johanskis foto fick 5 förstaplatser
Miluhes foto fick 9 förstaplatser
Robins foto fick 14 förstaplatser

[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
#46 - 19 december 2010 21:08
Det var chockerande, det var ett av de foton jag trodde skulle ta hem det hela...
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 19 december 2010 21:17
ansjo skrev:
Det var chockerande, det var ett av de foton jag trodde skulle ta hem det hela...

Fast å andra sidan så är det ju nu bara riktigt bra foton finns kvar - så vilket foto som nu än kommer upp så blir det en överraskning
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 20 december 2010 10:59
Om 7 timmar får ni reda på vem som placerade sig på 6:e plats.

För min del så hoppas jag ansjo, hellsson eller johanski vinner. Inte för att jag har något emot drd och miluhe, men de har ju redan vunnit så mycket tidigare så det kan vara dags för en "nykomling" att at hem det.
Dock skall självklart sägas att jag (och ingen annan heller hoppas jag) inte röstade utefter vilka jag hoppades skulle vinna - utan efter vilka foton som jag tyckte var bäst.
#49 - 20 december 2010 14:57
Det var som 17......bägge mina kvar !

Hade oxå Robins kort som ett av segerkorten faktiskt men ditt me skalarerna är inte tokigt heller Ansjo ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 20 december 2010 15:03
Ni får gärna tippa vem som vinner - det är ju kul med alla som tippar fel:D
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 20 december 2010 15:04
drd skrev:

Ja efter 17 är bägge kvar, men frågan är snarare om bägge är kvar efter 19 ikväll :D
#52 - 20 december 2010 16:27
drd skrev:

Hade oxå Robins kort som ett av segerkorten faktiskt men ditt me skalarerna är inte tokigt heller Ansjo ;)

Tack:).

Jag tror Johanskis "Lurk below" blir slutsegraren...
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#53 - 20 december 2010 18:00
På 6:e plats kom drd´s foto - Shrimps on some leafes

[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]ÅRETS FOTO 2010:[/SIZE][/FONT]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]1/ 1210 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 25/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]2/ 1170 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 25/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]3/ 980 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 23/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]4/ 800 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 22/12[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]5/ 780 poäng / Presenteras kl. 19.00 den 21/12[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]6/ 750 poäng / Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd
[/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]7/ 690 poäng / Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]8/ 540 poäng / Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]11/ 70 poäng / [/SIZE][/FONT][/COLOR][SIZE=2][FONT=Arial]Sewellia sp.’spotted’[COLOR=black] (Tema: Nya artfoton) / solis[/COLOR][/FONT][/SIZE] [INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Drd vann januariomgången av fototävlingen med sitt fina räkfoto. Han har dock ett foto kvar bland de 5 bästa[/SIZE][/FONT]

Just nu har dessa 5 foton kvar:
ansjo - 1 foto
drd - 1 foto
Hellsson - 1 foto
Johanski - 1 foto
Miluhe - 1 foto [INDENT]Kan också nämna att
Johanskis rörelsefoto fick 5 förstaplatser
Miluhes matdagsfoto fick 9 förstaplatser
Robins foto fick 14 förstaplatser
Drd´s räkfoto fick 10 förstaplatser

[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
#54 - 20 december 2010 19:34
Där åkte den ena drd. ;)

Bulldozer är nog min tippning. Magisk bild som för tankarna till någon sagovärld.
#55 - 20 december 2010 20:36
Skall jag göra en gissning så tror jag Anders foto på de vackra Skalarerna i den underbara miljön vinner.
Skall bli spännande vart fall :)

/Tommy
Kjell Fohrman
Administrator
#56 - 20 december 2010 20:38
Hellsson skrev:
Skall jag göra en gissning så tror jag Anders foto på de vackra Skalarerna i den underbara miljön vinner.

Skall bli spännande vart fall :)

/Tommy

Och den underbara miljön vill du inte följa med och titta på i slutet av januari:p
#57 - 20 december 2010 20:45
Och den underbara miljön vill du inte följa med och titta på i slutet av januari:p

OM JAG VILL :D Det kommer jag garanterat göra någon gång.. ;) men denna gång blir nog svårt.. tyvärr..
Kjell Fohrman
Administrator
#58 - 20 december 2010 20:55
Hellsson skrev:
OM JAG VILL :D Det kommer jag garanterat göra någon gång.. ;) men denna gång blir nog svårt.. tyvärr..

Om man vill - kan man;)
Kjell Fohrman
Administrator
#59 - 21 december 2010 11:01
Om 7 timmar får ni reda på vem som blev nr 5.
jag tycker det är extra kul att det är 5 olika fotografer som har tagit de 5 bästa fotona - det visar ju på att det verkligen finns många duktiga fotografer som tävlar i Zoopets fototävling.
#60 - 21 december 2010 11:35
Om 7 timmar får ni reda på vem som blev nr 2.

jag tycker det är extra kul att det är 5 olika fotografer som har tagit de 5 bästa fotona - det visar ju på att det verkligen finns många duktiga fotografer som tävlar i Zoopets fototävling.

nummer 2 ?

vad hände med 5-4-3 ?????

eller är jag semestertrött i huvvet ?

.
Kjell Fohrman
Administrator
#61 - 21 december 2010 11:44
Kensa skrev:
nummer 2 ?

vad hände med 5-4-3 ?????

eller är jag semestertrött i huvvet ?

Uppenbarligen har jag druckit för mycket glögg[:o] - korrigerat nu i alla fall. Tack för påpekandet och skål på dig
#62 - 21 december 2010 17:18
Hahaha du är för go Kjell :-) sitter hjullastaren på jobbet och väntar spänt efter dagens resaultat! :-)

/Tommy
Kjell Fohrman
Administrator
#63 - 21 december 2010 18:00
5:e plats. Johanski med sitt foto "The lurker below"

[FONT=Arial][SIZE=2]ÅRETS FOTO 2010:

Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.[/SIZE][/FONT]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Februari: Mamma vaktar oss (Tema: Sydamerika) / drd - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]April: Gruppfoto (Tema valfritt) / ansjo - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Juli: Stor & vacker (Tema: valfritt) / Miluhe - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]September: Bulldozer (Tema: Svart) / Hellsson - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=black]5/ 780 poäng / The lurker below (Tema: valfritt) / Johanski[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]6/ 750 poäng / Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd
[/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]7/ 690 poäng / Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Johanski vann oktoberomgången av fototävlingen med sitt fina "lurker-foto". Ett foto med ett anorlunda och i mitt tycke mycket tilltalande "design". I finalen blev detta foto nr. 5[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Vi har nu 4 foton kvar i tävlingen och kvar är [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]2 "veteraner" (drd och miluhe) mot 2 roockies (ansjo och hellsson)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]2 skåningar (drd och miluhe) mot 2 västsvenskar (ansjo och hellsson)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]2 valfria foton mot 2 temafoton (Sydamerika resp. svart) [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT][/INDENT][INDENT]Så striden står hård om vem som skall vinna - nu börjar det dra ihop sig:p
Kan också nämna att
solis foto hade 1 st placerat på första plats
Panneckes foto hade 4 st placerat på första plats
Johanskis rörelsefoto hade 5 st placerat på första plats
Miluhes matdagsfoto hade 9 st placerat på första plats
Robins foto hade 14 st placerat på första plats
Drd´s räkfoto hade 10 st placerat på första plats
Johanskis "lurker-foto" hade 14 st placerat på första plats

[/INDENT]
#64 - 21 december 2010 18:09
Se där ja, nu hade jag fel igen...och lika förvånande är jag den här gången:p!
Kjell Fohrman
Administrator
#65 - 21 december 2010 18:27
ansjo skrev:
Se där ja, nu hade jag fel igen...och lika förvånande är jag den här gången:p!

Och vem tror du vinner nu - bara så att vi vet vem som blir 4:D
#66 - 21 december 2010 19:54
Hoppsan där försvann en favvis för mig.

Två favvisar kvar....
#67 - 21 december 2010 20:18
Och vem tror du vinner nu - bara så att vi vet vem som blir 4:D

Nu slutar jag uttala mig:p...
Kjell Fohrman
Administrator
#68 - 21 december 2010 20:28
ansjo skrev:

Jag förstår det:D
Annars så skulle du ju hela tiden kunna tippa dina konkurrenter som vinnare för att säkra din egen seger:p
#69 - 21 december 2010 20:29
ansjo skrev:

Min favvo är kvar ;)
Är superkul att vårt (fridas) foto är kvar :D
spännande som attans :)
#70 - 22 december 2010 08:47
Jag hoppas och tror att Stor & Vacker av Miluhe vinner, gillar det fotot riktigt mycket.
Tycker dock att alla som är kvar är mycket vackra bilder, jag hoppas att jag är en av dom som finns med nästa år, fast jag är supernöjd med en delad 6:e plats i totalen trots avsaknad av fotokunskaper =)
#71 - 22 december 2010 09:21
Där försvann en av mina favoriter...gillade verkligen "Lurker". Tror malen på bladet vinner.
Bilagor:
#72 - 22 december 2010 09:44
Jag tror jag hade denna som trea, Stor & vacker som tvåa och Bulldozer som etta.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#73 - 22 december 2010 11:29
Och idag "försvinner" ytterligare 1 foto och sedan har vi bara de 3 på pallen kvar
#74 - 22 december 2010 12:03
Och idag "försvinner" ytterligare 1 foto och sedan har vi bara de 3 på pallen kvar

Ja det blir spännande :-) mycket fina foton alla tycker jag!

Lycka till alla som är kvar

/Tommy
#75 - 22 december 2010 13:02
Attans då! Jaja, jag hade hård konkurrens :) Lycka till alla kvarvarande. Vi ses nästa år ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#76 - 22 december 2010 18:01
4:e plats: Miluhe med sitt "stora vackra" foto

[SIZE=2][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2010:

Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.
[COLOR=black]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Februari: Mamma vaktar oss (Tema: Sydamerika) / drd - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]April: Gruppfoto (Tema valfritt) / ansjo - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]September: Bulldozer (Tema: Svart) / Hellsson - KVAR[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Arial]4/ 800 poäng / Stor & vacker (Tema: valfritt) / Miluhe[/FONT][/COLOR]
[/SIZE][FONT=Arial][COLOR=black][SIZE=2]5/ 780 poäng / The lurker below (Tema: valfritt) / Johanski[/SIZE][/COLOR]
[/FONT][COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]6/ 750 poäng / Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd
[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Miluhe vann juliomgången av fototävlingen med sitt fina "stora och vackra-foto". Ett mycket bra foto på en vacker slöjstjärt. I finalen blev detta foto nr. 4[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2]Vi har nu 3 foton kvar i tävlingen och kvar är [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1 "veteran" (drd) mot 2 roockies (ansjo och hellsson)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1 skåning (drd) mot 2 västsvenskar (ansjo och hellsson)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1 valfritt foto mot 2 temafoton (Sydamerika resp. svart): Extra kul tycker jag att det är att 2 temafoton har placerat sig på prispallen - dessa brukar ju annars ofta har det svårt att placera sig i toppen. [/SIZE][/FONT]
[/INDENT][INDENT]Kan också nämna att
Miluhes "Stora och vackra-foto" hade 16 stycken placerat på första plats

[/INDENT]
#77 - 22 december 2010 18:34
Pallen detta året oxå :)
Grattis miluhe ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#78 - 22 december 2010 19:05
drd skrev:

Jo, jo men du suktar väl efter första platsen i år - annars blir du ju känd som mannen som alltid snubblade på målsnöret och aldrig tog hem titeln Årets Foto:D
#79 - 22 december 2010 20:20
Njae...e rätt nöjd me att ha blitt årets fotograf ett par år i rad nu serru ;)
Men visst en dubbel vore inte så tokigt.....

Risken är ju dessutom lite överhängande att jag ställer upp igen och då finns ju risken att det kan bli nån "lucky shot" som kvalificerar sig till Årets foto i framtiden :p
Bilagor:
#80 - 22 december 2010 22:03
Lycka till, till er som är kvar[:-106]
#81 - 23 december 2010 07:41
Ja där sprack mitt tips, tur att folk har olika smak ändå.
Lycka till ni som fortfarande har chansen!
Kjell Fohrman
Administrator
#82 - 23 december 2010 15:11
Om knappt 3 timmar får ni reda på vem som blev 3 - drd, ansjo eller hellsson
#83 - 23 december 2010 15:21
sitter här och konstaterar att om cirka 2 tim så bryts min internetuppkoppling
fram till morgonen den 25.e.....

då kan jag ju inte följa detta "live"....[:(!]

Kjell, PM'a mig direkt 1-2-3'an......jag loooovar att inte visa
det för nååågon....looovvar....;):p[:o]:D

.
Kjell Fohrman
Administrator
#84 - 23 december 2010 17:45
Kensa skrev:
sitter här och konstaterar att om cirka 2 tim så bryts min internetuppkoppling

fram till morgonen den 25.e.....

då kan jag ju inte följa detta "live"....[:(!]

Kjell, PM'a mig direkt 1-2-3'an......jag loooovar att inte visa

det för nååågon....looovvar....;):p[:o]:D

.

Sorry - såg det lite sent för att ens överväga det;)
Kjell Fohrman
Administrator
#85 - 23 december 2010 18:02
Hellsson 3:a med sitt Bulldogsfoto

[SIZE=2][FONT=Arial][SIZE=4]ÅRETS FOTO 2010:[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial]Dessa 11 foton har under året vunnit var sin månadsfinal och har därmed tävlat i den stora finalen.[/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=black]Januari: Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/COLOR][/FONT]
[/SIZE][COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]Februari: Mamma vaktar oss (Tema: Sydamerika) / drd - KVAR[/SIZE][/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]3/ 980 poäng / Bulldozer (Tema: Svart) / Hellsson[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[SIZE=2][COLOR=black][FONT=Arial]4/ 800 poäng / Stor & vacker (Tema: valfritt) / Miluhe[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=black]5/ 780 poäng / The lurker below (Tema: valfritt) / Johanski[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]6/ 750 poäng / Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]7/ 690 poäng / Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[INDENT][FONT=Arial][SIZE=2]Hellsson vann septemberomgången (som hade temat svart) av fototävlingen med sitt mycket snygga malfoto. Stort grattis till pallplaceringen i finalen[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2]Vi har nu 2 foton kvar i tävlingen och kvar är [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1 "veteran" (drd) mot 1 roockies (ansjo)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1 skåning (drd) mot 1 västsvensk (ansjo)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Det skall intressant att se vem av dom som kommer att gå segrande ur striden.[/SIZE][/FONT]
[/INDENT][INDENT]Kan också nämna att
Miluhes "Stora och vackra-foto" hade 16 stycken placerat på första plats
Hellssons "bulldogsfoto" hade 13 stycken placerat på första plats

[/INDENT]
#86 - 23 december 2010 18:44
Damn...nu är det spännande :)
#87 - 23 december 2010 19:21
Vi kom iaf på pallen! Jättenöjda med det :) lycka till drd och ansjo!
Kjell Fohrman
Administrator
#88 - 23 december 2010 19:28
Hellsson skrev:
Vi kom iaf på pallen! Jättenöjda med det :) lycka till drd och ansjo!

Ja ditt foto var länge med uppe i allra högsta toppen och "stred". Det till och med låg först i början - men på slutet drog de andra 2 sakta ifrån.
Ditt foto tappade ju också 30 poäng eftersom en som hade röstat på ditt foto som etta inte hade röstat på de resterande 2 fotona och blev då inte godkänt.
#89 - 23 december 2010 19:31
Presenteras slutresultatet den 24:e eller 25:e?

Jo, nu börjar det bli spännande, det kan jag verkligen hålla med om:). Och det skiljer bara 40 poäng mellan bilderna...
Kjell Fohrman
Administrator
#90 - 23 december 2010 19:35
ansjo skrev:
Presenteras slutresultatet den 24:e eller 25:e?

Jo, nu börjar det bli spännande, det kan jag verkligen hålla med om:). Och det skiljer bara 40 poäng mellan bilderna...

Den 25 - jag tänkte att ni skulle få lite julefrid imorgon och slippa blänga på Zoopet hela tiden;)
#91 - 23 december 2010 19:37
Aha, på det viset:p...inget är som väntans tider heter det ju, och nu fattar man hur barnen känner sig ikväll!
Kjell Fohrman
Administrator
#92 - 25 december 2010 08:59
Och om 9 timmar så är det avgjort vem som har vunnit 2010 års fototävling
Kjell Fohrman
Administrator
#93 - 25 december 2010 17:35
Ja nu är det bara en halvtimma kvar.

Kan säga att fotot som vann ansåg 24 st var det bästa, medan fotot på andra plats var det 17 st som ansåg var bäst.

Att skillnaden ändå blev så liten beror på att det var fler som röstade på det senare fotot bland de 3 bästa, än det var på vinnaren (62 st resp. 54 st).

Oerhört jämnt var det under alla omständigheter.
#94 - 25 december 2010 17:36
I bingo är det sidovinster o jag stod jämte Anders när han tog sitt kort :)
Kjell Fohrman
Administrator
#95 - 25 december 2010 17:43
kaj.p skrev:
I bingo är det sidovinster o jag stod jämte Anders när han tog sitt kort :)

Stod du jämte motivet och lyckades inte ta något foto - du borde skämmas:p

Jag satt åtminstone på bänken bakom och kunde inte fota för att ni stod i vägen;)
#96 - 25 december 2010 17:57
hehe Kjell du får köpa dig en segway :d
Kjell Fohrman
Administrator
#97 - 25 december 2010 18:03
Stort grattis till ansjo som tog 2010 års bästa akvariefoto

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=4]ÅRETS FOTO 2010[/SIZE][/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]1/ 1210 poäng / Gruppfoto (Tema valfritt) / ansjo[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]2/ 1170 poäng / Mamma vaktar oss (Tema: Sydamerika) / drd[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]3/ 980 poäng / Bulldozer (Tema: Svart) / Hellsson[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]4/ 800 poäng / Stor & vacker (Tema: valfritt) / Miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]5/ 780 poäng / The lurker below (Tema: valfritt) / [/COLOR]Johanski [/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]6/ 750 poäng /Shrimps on some leafes (Tema: valfritt) / drd[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]7/ 690 poäng / Lite, söt och dödlig (Tema: valfritt) / Robin Hedström[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]8/ 540 poäng Mat är livet (Tema: Matdags) / miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]9/ 360 poäng / Full fart på maten (Tema: Rörelse) / Johanski [/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]10/ 210 poäng / Stigen mot skogen (tema: Nanoakvarie) / Pannecke[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][COLOR=#3e3e3e][FONT=Tahoma]11/ 70 poäng / Sewellia sp. ’spotted’[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial] (Tema: Nya artfoton) / solis[/FONT][/COLOR][/SIZE]

[SIZE=2][FONT=Arial]Vinster:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler -till motsvarande värde/[/COLOR] ansjo[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]drd[/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]3 pris 2 st Slimlinesektioner/ Hellsson[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial]4 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / Johanski[/FONT][/SIZE]
[SIZE=2][FONT=Arial]5 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / Miluhe[/FONT][/SIZE]

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]ÅRETS FOTOGRAF 2010[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]1/ drd 96[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial][COLOR=#3e3e3e]2/ Kjell Goldsson 81[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]3/ ansjo 71[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]4/ Miluhe 66[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]5/ solis 50[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]6/ Zenon 46[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]6/ mikey13 46[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][SIZE=2][FONT=Arial]8/ karrokaja 45[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]9/ Jens.A 43[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#3e3e3e][FONT=Arial][SIZE=2]10/ Robin Hedström 34[/SIZE][/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]Vinster:[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=2][FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd [/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]2 pris 3 st BTN Slimline/ ansjo[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]3 pris 2 st BTN Slimline / Miluhe[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=2][FONT=Arial]4 pris Vanlig Zoopetvinst / solis[/FONT][/SIZE][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=2]Vinnarfotot:[/SIZE][/FONT][/COLOR]
#98 - 25 december 2010 18:11
Wow, Anders du vann! Woohooo! Grattis!:)
#99 - 25 december 2010 18:16
Japp stort grattis från mig med :d
#100 - 25 december 2010 18:45
Jättegrattis ansjo!
admin
Christian Alfredsson
#101 - 25 december 2010 19:18
Gratulerar. Grymt foto!
#102 - 25 december 2010 19:22
Grattis till alla vinnare! Helt klart värdiga. :)
#103 - 25 december 2010 20:14
Ett stort grattis Ansjo:d

Grattis till 2:a platsen drd;)
#104 - 25 december 2010 20:23
jävlar mannen!! grattis anders!! wohooo
#105 - 25 december 2010 20:24
Miluhe, vi vill ha lite mer drama så börja snacka ner vinnarna. ;)
#106 - 25 december 2010 20:53
Tack allihopa:D!
Tänk att man kan ta ett slumpfoto och vinna med det;)....
#107 - 25 december 2010 21:24
Miluhe, vi vill ha lite mer drama så börja snacka ner vinnarna. ;)

Vad menar du?
#108 - 25 december 2010 21:30
miluhe skrev:
Vad menar du?

Syftade lite på att du inte kunde låta en rookie vinna efter Kjells kommentar:

För min del så hoppas jag ansjo, hellsson eller johanski vinner. Inte för att jag har något emot drd och miluhe, men de har ju redan vunnit så mycket tidigare så det kan vara dags för en "nykomling" att at hem det.

;)
#109 - 25 december 2010 21:33
drd skrev:

Grattis miluhe ;)

Skojade med drd efter det här o inget annat.

Tyckte ansjo är väl värd vinsten o drd foto är superbra också.
#110 - 26 december 2010 02:32
Grattis [SIZE=2][FONT=Arial]ansjo, och även alla andra som var med i finalen.
Kommer inte i håg riktigt hur jag röstade men tror jag prickade 1 och 2.
[/FONT][/SIZE]
#111 - 26 december 2010 10:34
Grattis Ansjo!
Kjell Fohrman
Administrator
#112 - 26 december 2010 10:35
Syftade lite på att du inte kunde låta en rookie vinna efter Kjells kommentar:

;)

Och nästa år är inte ansjo och Hellsson roockies längre;)
#113 - 26 december 2010 13:58
ansjo skrev:
Tack allihopa:D!

Tänk att man kan ta ett slumpfoto och vinna med det;)....

Tänkte att det blir nog svårslaget detta året när du var me med denna bilden anders !!
Grattis som fanken :)
Skitsnyggt plåtat och snyggare motiv får man ju leta efter ;)
#114 - 26 december 2010 14:01
drd skrev:
Tänkte att det blir nog svårslaget detta året när du var me med denna bilden anders !!

Grattis som fanken :)

Skitsnyggt plåtat och snyggare motiv får man ju leta efter ;)

Tack Matte, och jag tror det blir nog ännu tuffare nästa år att få med ett foto till finalen...!
Och grattis igen till totalvinsten:)!
Kjell Fohrman
Administrator
#115 - 26 december 2010 14:21
Det bästa med årets fototävlingen tycker jag är spridningen - dvs både spridning vad gäller motiv och vem som har tagit fotona.
Det var hela 8 fotografer som var med i finalen och inte några foton som liknade varandra i finalen.

Ett annan sak som som var positiv var också antalet som röstar - det blir ju fler och fler.

Som ansjo skriver så verkar det också bli riktigt tufft under 2011 för det har redan kommit in flera riktigt bra foton (presumtiva vinnare?) till januariomgången. Så bara för att man lyckades bra under 2010 så skall man långtifrån vara säker på att man kommer att lyckas 2011.
#116 - 26 december 2010 14:35
Nä, för lyckas man 2010 så är det inte säkert man har lyckats 2010. Eller hur var det nu, Kjell? ;)

Stort grattis, Ansjo! Väl förtjänat!
#117 - 26 december 2010 15:40
Kjell smuttar fortfarande på julölen!
#118 - 26 december 2010 16:05
Grattis Anders. Och grattis DRD till totalen och en god andra plats.
#119 - 26 december 2010 18:01
Grattis Anders :-) Jag tippade att du skulle vinna ju ;-) Grattis till drd med för den delen ;) Nu blir det fram med kameran för det nya årets foton =) God fortsättning för bövelen!

/Tommy

Annons