icehacker skrev:Jag har en god del fiskar som vill ha sk finkorning sand. Dock så har dom bara grövre sand i fiskaffärerna tycker jag så vart köper man lättast finkornig sand som inte är farlig för firrar?
icehacker skrev:Jag hade tänkt att ha en hörna med sand, har gorv engelsk sjösten annars men pansarmalar och khuliålarna vill nog gärna ha lite sand att böka i.
Vad är det för gifter/ämnen som man får kolla upp att sanden inte innehåller?
hannesc skrev:Julas blästersand har jag i min kub. Baskarps blästersand i asien kuben. o sen finns det ju biltemas blästersand med.-
Nasso skrev:Jag "kidnappar" denna tråden lite.
Funkar det verkligen med sandlådesand? Var och tittade på sandlådesand hos cheapy idag. Tror det var kornstorlek 0-3 mm. Står speciellt på förpackningen att den är bra för att bygga sandslott för att den håller ihop. Skulle inte denna sand bli alldeles för kompakt på botten av ett akvarium?
hannesc skrev:den funkar bra.
men lägg gärna ett lager med kattsand under. (ej klumpbildande) för den är mycket porösare. det är bränd lera nämligen. o då får du ett "ventilerande" lager under sanden.
blomqvist00 skrev:okej, men hur får man hem dom? har hört att dom ibland följer med växter och så, men kan man köpa dom någonstans? :)