lite att tänka på ifall du inte gjort det, om det är en heltäckande ramp som du byggt i trä, vilket ja gissar. så kan det vara bra om du gör ventilationshål, annars är det stor risk att det blir väldigt varmt i rampen.
borra ett par rejäla hål på balksidan där det ändå inte syns.
nu till färgen det finns våtrumsfärg som man använder t.ex i badrum, tror det var sådan jag använde och det funkar kanon.
eller så stryker du 5-7lager med vanlig vit väggfärg så funkar det också under många år innan fukt tränger igenom.
och vill du så kan du även lacka på det.
Ventilationshål för drivdonen eller för luftning av akvariet? Är det för drivdonen osv så funderade jag på att göra ventilationshål och sätta någon typ av dammfilter ovanför? Men på baksidan som du skrev så syns det ju inte :)
Är det för luftning av akvariet så går väl det också att lösa tror jag.
Körde våtrumsfärg på den lilla rampen men den är inte utsatt för en massa fukt hela tiden.
Funderar nästan på att köpa reflektorer trotsallt även om det inte var med i beräkningarna.
Visst bygger jag i trä. Stommen i läkt och sedan klädd med MDF 10mm.
Vad är skillnaden mellan Arcadia och Juwels reflektorer? Vet att Juwels går att fästa direkt på lysröret med hållarna.
Tänkte beställa lite på Aquaristic.net igen och dem har både Juwel och Arcadia men kan inte hitta vad som skiljer på dem?