Finns det större Plecopellets?

#1 - 22 augusti 2008 19:04
Som rubriken lyder...

Ger dom nu NovoPleco men bara det att guldfiskarna har blivit så stora så dom slukar dessa hela innan de hunnit ner till botten till sugisarna å de andra bottenfiskarna [:o]

Finns det nå större pelletskulor att ge?

Har tänkt testa å sätta ner grönsaker som många här inne skrivit om, men har inte kommit mig för att göra det än - tror guldisarna också skulle gilla det :)
#2 - 22 augusti 2008 19:06
tja mata "sugisarna "ett tag efter att belysningen e släckt så får dom nog ha det i fred

mvh//stefan
#3 - 22 augusti 2008 19:41
Ja får testa det.

Kan förresten guldfiskarna få dåligt i magen av att smälla i sig hela pelletskulor av den strl? Fiskarna är 10-15 cm. Tänkte om dom kan få typ tarmvred el nåt - är inte så van än med dessa samt har nytt stort akvarium (540L) också som jag inte är rikigt van med än heller än...
#4 - 22 augusti 2008 21:50
GUldfiskar gillar grönsaker de är växtätare. Så prova och mata sugissarna en stund efter du släkt lyset.
#5 - 23 augusti 2008 12:48
gör som så att du förväller pelletsarna innan..., ha ett glas me vatten, häll i pellets. låt dra en 5-10 min, och sedan matar du på...
#6 - 25 augusti 2008 12:41
Ja det kan man ju testa :) Om inte annat känns det som det blir snällare mot guldisarnas magar då dom tar kulorna fast det är mörkt =/

Annons