Fisk frågor!!

#1 - 10 juni 2004 11:19
Har lite frågor om mina fiskar.
Mina 2 orange/gula sebrafiskar, dem har sina stjärtar neråt dem är böjda lite neråt ser ut som dem är ledsna vad är det för fel på dem?

Sen har jag en ancistrus hona och en hane och hanen har på dem sista 2 dagarna bara legat under stocken är alldrig framme, har han ägg där under eller varför ligger han där hela tiden medans honan är ute och äter alger mm.?

Sen min svärdbärar hona är elak mot min platy hona, svärdbärar honan jagar henne och stöter bort henne varför gör hon så?

Tack på förhand
#2 - 10 juni 2004 11:42
Vad har du för tempratur? sebrafisken gillar lite svalare än dom andra,möjligt att anicistrus hanen har ägg eller ungar för då kör han bort honan.
#3 - 10 juni 2004 18:09
Temperaturen är ca 27 grader, men jag har ett 30liters kar som det är ca 23-24 grader ska jag flytta över dem dit och se om dem blir bättre?
#4 - 10 juni 2004 18:16
Kan du inte sänka temperaturen från 27 grader? Vad har du mer för fiskar i det akvariet?
#5 - 17 juni 2004 09:52
Jag kan försöka sänka temperaturen lite grann. tror att det ska gå.
Jag har 2 ancistrus malar som fått ungar nu, och sen har jag 2 platy, 2 svärdbärare, 2 danio, 3 guppy och 1 kinesisk algätare som behöver ett nytt hem nån som är intreserad?

Annons