fisk från akvarium malawi

#1 - 18 juni 2007 14:20
hej är det nån här som har köpt fisk från akvarium malawi? som privat person ??? funderar på att göra det men vet nån hur de är med priser från dom osv?

vill ha snabba svar tack!!
#2 - 18 juni 2007 14:43
Det finns VF i Örebro, eller menar du Danmark.
http://www.proteamonline.se/customers/content.asp?Id=452&ContentId=5691
#3 - 18 juni 2007 14:59
Det finns VF i Örebro, eller menar du Danmark.

http://www.proteamonline.se/customers/content.asp?Id=452&ContentId=5691

jag mednar via Örebro jag va i kontakt med dom i dag i tfn om att beställa men har inte beslutat mig om jag ska det vad är priserna där? hur är det med fisken tex hur många per beställning får man är det 1 fisk för tex 85kr eller är det fler för på lager listan fins de nått som heter ST/CM och så står det framför den art man beställer typ 5-7 är det 5 fiskar och de blir runt 7cm eller förstår inte
#4 - 18 juni 2007 15:43
ingen som vet?
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 18 juni 2007 15:49
ST/CM lär nog betyda - Storlek i cm
#6 - 18 juni 2007 15:53
ST/CM lär nog betyda - Storlek i cm

oki :) detta blir gött då men de har ju bara rek priser så frågan om vad de verkilag pristerna blir för konsument alltså privat person
#7 - 18 juni 2007 16:04
tror ni det är värt att köpa fisk från dem? eller är de bättre att gå till butik om man ser bort från frakt osv sånt jag mednar i penning messigt
#8 - 18 juni 2007 17:10
Och ingen malawiål eller midnight mloto i sikte, som vanligt... [:-28]
#9 - 18 juni 2007 17:24
Jens A. skrev:

nepp men vi får se de ska ju snart ta en ny lista med vildfångade malawis så vi får se vad som kommer upp.
#10 - 18 juni 2007 17:37
Har inte själv handlat där, men de jag känner som har gjort det verkar nöjda i alla fall. Är själv på jakt efte Trewavasae higga reef. Fanns i nol sist jag kollade men är närmare örebro just nu. Man kanske skulle ta en sväng förbi när man åker neråt lande.
#11 - 18 juni 2007 17:50
Har köpt 80% av mina malawi där kan inte klaga på en enda sak där alltså.
Bra priser på fisk o foder deras egengjorda räkmix är rekomenderad
Bor 500m ifrån :)

Ett tips är att du åker ner o kollar. Otroligt stort utbud o stor lokal med enbart Malawi o tanganika
Båda killarna är otroligt kunniga o trevliga ... ett besök där är ett måste för malawi fantaster.
#12 - 18 juni 2007 18:14
mayday skrev:

Ett tips är att du åker ner o kollar. Otroligt stort utbud o stor lokal med enbart Malawi o tanganika

Båda killarna är otroligt kunniga o trevliga ... ett besök där är ett måste för malawi fantaster.

tja låter som man ska skicka efter lite fisk :) kan dock inte åka dit på grund av att jag bor i lule :) kan bli en lång resa hehe .. blir att köpa där då. vill ha tips kan ni säga några fiskar i deras sortiment som är snygga o värt att köpa vill ha så mycket tipps man kan få av er ska skicka in beställningen i morgon :)
#13 - 18 juni 2007 18:27
mayday skrev:

Har du nån koll på om dom kan plocka in vf efter önskemål?
#14 - 18 juni 2007 19:25
Sacrium skrev:
Har du nån koll på om dom kan plocka in vf efter önskemål?

Var nere där häromdagen och då berättade dem att nästa VF-beställning skulle ske i augusti någon gång. Det var väl ett tag sen förra VF-beställningen kom. Men lite nya odlade exemplar hade de fått in nyligen. Men det finns fortfarande massor av trevliga ciklider kvar.

Ring till dem och hör om de kan fixa hem det du önskar, finns det tar de nog hem det =)

Lycka till med fiskköpet
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 18 juni 2007 20:52
Jens A. skrev:

Vete tusan om inte Ad nämnde någon att midnight mloto var på väg att bli utrotad (överfiske som matfisk) - men jag minns inte riktigt.
#16 - 18 juni 2007 22:30
Vete tusan om inte Ad nämnde någon att midnight mloto var på väg att bli utrotad (överfiske som matfisk) - men jag minns inte riktigt.

Matfisk? Med en storlek av under 15 cm? Kan väl inte stämma? [:O]

Finns ju massor med andra sill-liknade fiskar i sjön att fiska på. Men honorna samlas i stim i det fria vattnet, så kanske hänger de med som bifångst? Uff. [:(!]
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 19 juni 2007 07:01
Jens A. skrev:
Matfisk? Med en storlek av under 15 cm? Kan väl inte stämma? [:O]

Finns ju massor med andra sill-liknade fiskar i sjön att fiska på. Men honorna samlas i stim i det fria vattnet, så kanske hänger de med som bifångst? Uff. [:(!]

Så här skrev ju Ad i Zoopetavdelningen "Fråga experten"
[COLOR=black][FONT=Verdana]

[COLOR=black][FONT=Verdana]Betydligt fler arter har försvunnit från Malawisjön, främst ett stort antal utaka, t.ex. Firecrested Mloto, Copadichromis ilesi, Virginalis Chitande, Virginalis Gold, etc. Andra arter minskar i oroväckande snabb takt.[/FONT][/COLOR]

[/FONT][/COLOR]
#18 - 19 juni 2007 13:17
så nu har jag skickat efter 10 fiskar från dom skulle skickas i nästa vecka så jag sitter o väntar :) de hadde alla utom rost ciklid så man får ta den firren en annan gång.
#19 - 20 juni 2007 15:42
så nu har jag skickat efter 10 fiskar från dom skulle skickas i nästa vecka så jag sitter o väntar :) de hadde alla utom rost ciklid så man får ta den firren en annan gång.

Nu blev jag nyfiken :)

Vika fiskar beställde du?

Vad gick frakten på och hur skickas fiskarna?
#20 - 20 juni 2007 16:35
Miaadr skrev:
Nu blev jag nyfiken :)

Vika fiskar beställde du?

Vad gick frakten på och hur skickas fiskarna?

fiskarna
latinskanamnet: Aulonocara baenschi. handelsnamn: Benga
latinskanamnet: Aulonocara hansbaenschi. handelsnamn: Red flush Aulonocara
latinskanamnet: Pseudotropheus socolofi. handelsnamn: pindani
latinskanamnet: Pseudotropheus spec. zebra pearly. handelsnamn: Pearl white
latinskanamnet: Copadichromis borleyi redfin. handelsnamn. Kadango red fin

de va alla utom rost ciklid som va slut :(
2 fiskar av varje en hona o en hane.

frakten 200kr
fiskarna skickas med bussgods som sen ringer då paketet kommit
#21 - 21 juni 2007 08:15
nått mer ni vill veta? :)
#22 - 21 juni 2007 12:18
Gärna uppdatering när fiskarna e hemmastadda i Luleå?! :-)

Mvh eva
#23 - 25 juni 2007 06:42
hallo..

adress till äffaren tack ..

ha det ..

hugosan
#24 - 25 juni 2007 09:57
hugosan skrev:
hallo..

adress till äffaren tack ..

ha det ..

hugosan

Deras hemsida två webbaddreser till samma sida.
http://www.proteamonline.se/?Id=452

www.ciklid.com

Aquarium Malawi AB
Hertig Karls Allé10
703 40 Örebro

mvh
#25 - 25 juni 2007 16:37
EvaPeva skrev:
Gärna uppdatering när fiskarna e hemmastadda i Luleå?! :-)

Mvh eva

det ska bli de skulle ringa då fisken va på väg :)
#26 - 28 juni 2007 18:09
typiskt de blir att vänta några v på mina fiskar ringde till akvarium malawi de har semester tider nu beställningar går in men inga fiskar ut :( nå ja jag får knaga på naglarna och vänta på min fisk :)
#27 - 23 augusti 2007 18:33
hallå alla nu efter semestertider har jag äntligen fått firrarna kom i dag med bussgods dock dog en firre redan i påsen (red flush) men den såg svag ut så vi ska ringa dit i morgon och se med dem men jag kan bara reka er akvarium malawi har inget att anmärka :) skriv gärna lite komentarer
#28 - 26 augusti 2007 19:36
Har dom bara VF på akvarium malawi? eller har dom odlade oxå?
#29 - 27 augusti 2007 12:15
De har både vf och odlat.

mvh
#30 - 10 november 2007 12:47
nu har det gått en tid med firrarna och är fortfarande lika nöjd jag rekar akvarium malawi till över 400%
#31 - 12 november 2007 17:53
Min erfarenhet av Akvarium Malawi i Örebro är att de har många kul ciklider, men är förhållandevis dyra. Var flera år sedan jag var där, men jag minns att det vid den tidpunkten fanns en grossist i Filipstad som var betydligt bättre, rent prismässigt - och som även de hade ett stort utbud vad gäller Malawi. Minns dock inte namnet på stället, och vet inte heller om det finns kvar - men det kan ju vara värt att kolla upp kanske.
#32 - 12 november 2007 21:17
Lycka till med fiskarna! Hoppas att alla klarar sig! Två av mina favvo Auloncara helt klart! :)
#33 - 12 november 2007 22:00
nja tyckte inte det va så dyrt den va snälla med att dela på betalningen av fiskarna så de är klart en 100% köp ställe

Annons