Fiskanpassad belysning.

#1 - 9 december 2006 01:31
Jag vet, vem har nånsin hört nånting så töntigt. Välja belysning efter vad man har för färg på sina fiskar. Efter mycket tittande här, har jag gett upp, jag lyckas lixom inte komma på vad som kan kombineras med ett Marin-Glo. Jäkla blått, fantastisk färg på mina "Mari Gold". Befolkningen ska primärt utökas med Demasoni, och RödZebra.
Någon som bara "råkar" ha ett par smarta ideer på vilket lysrör man ska matcha med, för att framhäva även det röda från RödZebra'n utan att göra akvariet allt för "ljust".
Inredningen är i det närmsta kolsvart, Aquael svart bakgrund på 3 sidor, och kolsten + ett par träbitar, Bläster och 2-3mm's råda i botten. Det ska i lite grönt, i form av växter, och alger, men det är sekundärt, jag har akvarie för fiskarnas skull, då jag tycker de är vackra.
Om någon har bra tips på vilket lysrör jag skulle kompletera med (standard 2 rörs ramp) skulle jag bli tacksam.
B!
#2 - 10 december 2006 16:18
Nice, nästan 30 tittar, och ingen har haft någon god ide. Frågan kanske inte var så dum i alla fall. (Alternativet är ju att den var stendum, men det vill jag helst inte tänka på.)

B!
#3 - 10 december 2006 17:20
Jag körde förut med Marin-glo och aquaglo,det tyckte jag blev en bra kombination.
MvH Richard
#4 - 10 december 2006 18:16
Min första tanke är aquarelle eller aquastar som har en del krut i det röda området, men även i det blå.
#5 - 10 december 2006 20:18
Tittar man på nämnda lysrörs bilder på "min" länk, Får jag hela tiden känslan av att de är "för ljusa" jag vill fortfarande ha lite dovare belysning. Bilderna är sanolikt inte helt rättvisa, är jag bara gnällig?

Tack för tipsen, jag ska kolla upp priser osv, men det blir antagligen PWSS efter jul.
B!

Annons