[I]Mitt första min fundering är angående fisk. Kan man mixa vilka fiskar man vill så länge man inte tar några som är agresiva mot varandra. Eller skulle det bara se rörigt ut.
Det finns många andra viktiga faktorer att ta hänsyn till än aggressivitet. Olika arter trivs i olika miljöer - förutom olika behov vad gäller temperatur, pH och andra vattenparametrar så är det viktigt att tänka på om de trivs med mycket eller lite växter, ljust eller dämpad belysning, strömmande eller lugnt vatten, stenar eller rötter, är de lugna eller mycket aktiva?
Läs gärna på om de olika arterna som intresserar dig innan du skaffar dem. Sen är det
viktigt att du gör som toccata säger. Att börja med så många fiskar som du hade tänkt kan bara sluta i katastrof. Fast med tanke på akvariets storlek kan du nog börja med 8 stycken tetror.
Om du vill ha fler än en tetra-art kan du välja 2 arter som har ganska olika kroppsform och teckning. I mitt SA bor både kardinaltetror, svart fantomtetror och smycketetror och jag tycker det ser helt ok ut, eftersom dessa 3 arterna ser ganska olika ut, beter sig olika och håller sig till olika delar av akvariet.