Fiskar+fiskar=badluck?

#1 - 4 augusti 2003 11:32
Jo jag har haft igång mitt akvarie i ett och ett halft år och har lyckats fylla det med pygmeusar, piranga tetror, kardinaler, neoner, ett par med borrelli, amano räkor och otocinclus.... Jag tänker korta ner på beståndet och undrar vilken som ska bort? jag tänker inte göra mig av med pygmeusarna eftersom jag vill försöka odla dessa och köra helt efter deras sydamerikanska biotop. Vilken av fiskarna passa och om ingen vilka kan funera ihop med dem utan att vara bökiga och nappa åt sig alltför många ägg och eftersom jag misstänker amanoräkorna för att vara ena hejare på detta så tänker jag ha de i ett akvarie avsett endast för deras syften....
tack på förhand/Daniel
#2 - 4 augusti 2003 12:00
Jag misstänker att det är Pygmépansarmalar du menar? Eller?
I sådana fall tror jag att du skall ha ett kar enbart till dem som odlingskar, alla fiskar (som jag haft i alla fall) äter rom om de kommer åt den, och eftersom pansarmalar inte är yngel(rom)vårdande tror jag det kan bli knivigt att få dem att föröka sig med annan fisk i karet!
#3 - 4 augusti 2003 12:59
Hmmm happ det kanske kan bli svårt men tror du att det skulle gå bra med bilbukar kanske? tråkigt att behöva göra sig av med alla utom dem men men kan man ha hastatus och habrosus tillsammans då? jag läste på en engelsk sida att pygmeus lämnar äggen i fred om man ger dem mycket bra mat samt har mycket växter i karet... hmm tror ni att det skulle va snyggt men bara pansarmalar? hmmm jag gillar dem starkt and a man gotta do what a man gotta do you know.....
#4 - 4 augusti 2003 14:04
Bilbukar har ju sitt födosök utmed ytan så det går nog.
Om pansarmalar äter upp andra pansarmalars rom, vetjag inte men de äter i alla fall discusrom, det vet jag av erfarenhet [:(]

Annons