Fiskar i mitt 96 liters akvarium!

#1 - 6 maj 2007 20:56
Jag har just nu haft mitt akvarium i lite drygt en månad och startat upp de försiktigt.
Har just nu 30 neontetra, 2 siamesiska algätare och 3 dvärgklorgrodor.

Vad passar mer för fisk till dessa i mitt akvarium?
Jag ska skaffa 2 dvärgklorgrodor till.

MVH

F
#2 - 6 maj 2007 21:45
Endlers guppy och/eller Apistogramma
#3 - 10 maj 2007 15:07
Endlers guppy och/eller Apistogramma

Vad är Aistogramma?

MVH

F
#5 - 10 maj 2007 15:20
tycker du ska testa kakadua ciklider;)
riktigt fina fiskar.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=143
#6 - 10 maj 2007 15:27
Fredrik.J skrev:
Jag har just nu haft mitt akvarium i lite drygt en månad och startat upp de försiktigt.

Har just nu 30 neontetra, 2 siamesiska algätare och 3 dvärgklorgrodor.

Vad passar mer för fisk till dessa i mitt akvarium?

Jag ska skaffa 2 dvärgklorgrodor till.

MVH

F

Endast med dina neontetra ær akvariet øverfyllt. Algætarna blir också før stora. Du ska inte køpa mera, dæremot måste du sælja eller ge bort några av fiskarna!!
#7 - 12 maj 2007 21:23
Dom ända ciklider jag kan tänka mig att ha med mina grodor är fjärils ceklider och små diskusar.
Dom siamesiska algätare jag har är väldigt små just nu.

Black molly ska man inte ha med grodor har jag läst men inga andra snälla levande födande fiskar?

MVH

F
#8 - 12 maj 2007 23:29
Kjaer skrev:
Endast med dina neontetra ær akvariet øverfyllt. Algætarna blir också før stora. Du ska inte køpa mera, dæremot måste du sælja eller ge bort några av fiskarna!!

håller med, 30 neontetra låter ganska mycket.
#9 - 13 maj 2007 00:00
Jag har 9 Koppartetror, 6 Sorgmanteltetror, 1 Endlers guppy, 3 "oto´s" och 7 Pansarmalar i mitt 96. Lite trångt är det men det fungerar.
#10 - 18 maj 2007 12:36
30 Neontetra är inte mycket även om de verkar mycket.
Känns fortfarande tomt i akvariet.
Har funderat lite på fjärillsceklider och även lite andra fredliga fiskar.

Men som jag tror nu blir de några grodor och kanske ett par fjärlillsceklider och kanske 3 skalarer med.

MVH

F
#11 - 18 maj 2007 13:52
Fredrik.J skrev:

Men som jag tror nu blir de några grodor och kanske ett par fjärlillsceklider och kanske 3 skalarer med.

MVH

F
läs på lite innan du planerar dina fiskköp!! skalare kan du inte ha i 96L och även om du tycker 30 neoner inte är mycket så är ditt kar fullpackat nu.... vill du ha mer fiskar och skalare så ska du nog tänka på att köpa ett stort akvarie också!
#12 - 18 maj 2007 14:41
Fredrik.J skrev:

MVH

F

Man brukar sæga att man kan ha 1 cm fisk per liter vatten. Kolla hur stora dina fiskar blir och rækna ihop hur många cm det blir, då blir du førvånat...
#13 - 21 maj 2007 20:47
Även om neonerna verkar små förorenar de vattnet... Det skulle kunna att ha ett par kakaduor om du halverade antalet neontetror!

Annons