Fiskar och flyg?

#1 - 16 augusti 2007 08:55
Hur klarar fiskar att åka med flygplan? Jag tänker på förändringarna i lufttrycket och sånt.
#2 - 16 augusti 2007 10:53
batski skrev:
Hur klarar fiskar att åka med flygplan? Jag tänker på förändringarna i lufttrycket och sånt.

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Det är så mycket viltfångade fiskar kommer till t.ex. Sverige, men det är ingenting som du får ta in i ditt handbagage efter 911. Utan du måste skicka dem som bagage, och där är det ordentligt kallt så det vill till att dom packas ordentligt i frigolitbox. [/FONT][/SIZE]
#3 - 16 augusti 2007 11:00
rsoderberg skrev:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Det är så mycket viltfångade fiskar kommer till t.ex. Sverige, men det är ingenting som du får ta in i ditt handbagage efter 911. Utan du måste skicka dem som bagage, och där är det ordentligt kallt så det vill till att dom packas ordentligt i frigolitbox. [/FONT][/SIZE]

men det finns ju uppvärmda lastrum också. Inte för att jag vet om de går med på att frakta fisk där, men min hund flög iaf i ett sånt lastrum när vi åkte hem från Spanien
#4 - 16 augusti 2007 15:50
lastrummen är väl inte särskillt trycksatta så fiskarna simblåsor kommer ju expandera så det inte är särskillt hälsosamt längre... förmodligen skulle fisken explodera inifrån vilket nog inte är en skojjig upplevelse...
#5 - 16 augusti 2007 15:52
Men ändå finns det levande fisk i våra akvarieaffärer
#6 - 16 augusti 2007 16:17
Hum, det är ett mysterium ;)

//C
#7 - 16 augusti 2007 16:30
Nu gäller det flyg inom Sverige. Skulle man kunna ta dem som handbagage då?
#8 - 16 augusti 2007 16:55
inom 1 dl vätska då - det är väl samma regler som gäller för allt flyg inom EU
#10 - 16 augusti 2007 17:46
erikthur skrev:
inom 1 dl vätska då - det är väl samma regler som gäller för allt flyg inom EU
1 dl är det som gäller för det var en som inte fick ta med sin nya parfym han hade köpt den var på 1.2dl vi flög i Maj månad så det är väl samma regel än:)
#11 - 16 augusti 2007 17:49
batski skrev:
Nu gäller det flyg inom Sverige. Skulle man kunna ta dem som handbagage då?
Är det inte samma regler överallt har jag för mig,man kan lika bra kapa ett plan i Sverige så det borde väl vara konstigt om inte reglerna gäller inom Sverige:)
#12 - 16 augusti 2007 18:26
stene skrev:
Är det inte samma regler överallt har jag för mig,man kan lika bra kapa ett plan i Sverige så det borde väl vara konstigt om inte reglerna gäller inom Sverige:)

Ja det är sant [:o] och en deciliter är ju inte så mycket... Suck :(
#13 - 16 augusti 2007 18:28
batski skrev:
Ja det är sant [:o] och en deciliter är ju inte så mycket... Suck :(
Det är yngel som gäller:D
#14 - 16 augusti 2007 18:28
erikthur skrev:

Tack så mycket för länken! Det är ju ganska tydligt att det inte går :(
#15 - 16 augusti 2007 18:32
stene skrev:
Det är yngel som gäller:D

Nope, det var vuxna fiskar.