Fiskar till 20l?

#1 - 5 mars 2004 21:26
Kan man har nån fisk ihuvudtaget till ett 20liters akvarium?. För det var en som sålde ett för 250kr med tillbehör och sånt. Så kan man ha fisk i ett 20liters ?
#2 - 5 mars 2004 21:30
Jag köpte ett 17 l kar för 200 kr då jag ville ha ett litet med två guppy i och massa växter. Med följde 2! slöjdguldfiskar och en stor gurami!!! Inget lämpligt alls. Nå väl jag gjorde mig av med de fiskarna och köpte 2 guppy men ack vad trångt och svårskött det var. Det slutade med att jag skickade över dom till ett större kar och har nu det lilla som sjukkar och yngelkar. Så visst kan du ha nytta av ett litet kar som det.
#3 - 5 mars 2004 21:34
Ursprungligen skickat av Marie J

Jag köpte ett 17 l kar för 200 kr då jag ville ha ett litet med två guppy i och massa växter. Med följde 2! slöjdguldfiskar och en stor gurami!!! Inget lämpligt alls. Nå väl jag gjorde mig av med de fiskarna och köpte 2 guppy men ack vad trångt och svårskött det var. Det slutade med att jag skickade över dom till ett större kar och har nu det lilla som sjukkar och yngelkar. Så visst kan du ha nytta av ett litet kar som det.

Det är nog så de flesta använder små akvarie till. eller som uppväxtkar för yngel.(en kort tid)
#4 - 5 mars 2004 21:34
Ok. Hur många liter behöver slöjdguldfiskar igentligen ? För många har väl slöjdguldfiskar i guldfiskskålar och dom kan inte innehålla många liter?
#5 - 5 mars 2004 21:38
Här på zoopet står det att dom ska ha minst 250 l kar att leva i alltså är guldfiskskålar inte alls att rekomendera. Dom blir dessutom upp till 45 cm!!! När jag köpte den på annons så visste dom inte vad det var för fiskar i.
#6 - 5 mars 2004 21:40
jo jag har med läst att dom blir så stora fast finns det inte dom som blir mindre? För jag har aldrig sett en stor guldfisk i ett akvarium.
#7 - 5 mars 2004 21:53
Har hört att deras tillväxt inte är så snabb när det är i för små kar. Förmodar att de flesta dör innan dom blivit så stora. Men varför ska man chansa om man vet att de behöver ha mycket yta.
#8 - 8 mars 2004 07:57
Vad är en slöjdguldfisk för något??
Är det en fisk man gjort i slöjden eller?[:-38]

Det heter väl slöj, och inte slöjd...
#9 - 8 mars 2004 08:57
Ursprungligen skickat av ShadowDawn

Vad är en slöjdguldfisk för något??

Är det en fisk man gjort i slöjden eller?[:-38]

Det heter väl slöj, och inte slöjd...

Det är sådana slöjfiskar som folk köper och inte tror att de blir större. Typ att dom är gjorda till en viss storlek i slöjden![;)]

Felstavat av mig, blir lätt så när man är på zoopet sent på kvällarna.

Annons