hej!
jag har ett 222 liters kar med 4 skalarer, 4 siameser, 3 nyckelhålsciklider, 20 kilfläcksrasboror, en leopardmal, 15 marmorerade bilbukar.
Saken är den att när folk är hemma och går omkring och klampar lite i golvet så simmar fiskarna runt och så men när man kommer hem på eftermiddagarna så är allt fullständigt avstannat! Det verkar inte som om en enda fisk rör på en fena. Alla ligger och vilar nånstans, utom rasbororna och bilbukarna men de står vara still. Ingen av de fiskarna jag har är ju särskillt vilda men de borde ju inte vara så stilla? Kan det ha med mina vattenvärden att göra? När de får mat och så är de jättevilda allihop, men så fort inget händer så slöar dom bara. Har Tänkt skaffa någon lite vild och busig fisk för att göra stämmningen lite gladare men jag vet inte vilken, har någon tips? Den får ju inte käka upp skalarernas fenor eller skrämma nyckelhålen men den måste vara pigg. Och om det kan vara något med vattnet eller så vill jag gärna ha tips på vad det kan vara och hur man botar det.
tack!