Hej
Våra fiskar har börjat dött. För någon vecka sen så dog en molly, tänkte inte så mycket mer på det då. Men för tre dagar sen såg jag att en annan molly var full av vitt ludd och simmade konstigt, den tog jag bort därifrån för hon mådde inte alls bra. Och imorse när vi vaknade var en tredje molly död, hon verkade det inte alls vara något fel på igår kväll, hon var precis som vanligt.
Funderar om det skulle kunna vara vita pricksjukan? Den första mollyn var vit så varken såg eller tänkte så mycket på om hon hade vita prickar. Den andra mollyn var ju full av vitt ludd och läste att det skulle kunna vara vita pricksjukan. Hon som dog imorse var svart och vit så var inte lätt att se om det var fler vita prickar. Men nästan all hennes svarta färg var borta imorse.
Om det är vita pricksjukan, smittar den mellan dom olika sorterna? Har två molly kvar nu och platy och zebrafiskar. Platy och zebrafiskarna verkar må bra och ser inga vita prickar på dom men tror jag kan se vita prickar på mollysarna.