[SIZE=1][COLOR=#4169e1]Har under en tid studerat beteendet bland mina fiskar och har frågor.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#4169e1]Botior:[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#4169e1]Knackar/knäpper dom? [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#4169e1]De bor i mina grottor och bakom täta växter. Slår jag på glaset kommer de alltid fram och kollar vad som är på G! Får de tag i maten hörs ett knackande eller knäppande läte! Typiskt för arten????[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#4169e1]De måste även ha ett utmärkt luktsinne! De letar sig fram tills de hittar nedsläppt mat, men hur är det med synen? Den tycker jag inte är så vidare god.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=seagreen]Gurami:[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#2e8b57]Har sett att de möts öga mot öga och gnider sina spröt mot varandra. Är diskussionen positiv simmar de vidare, har de meningsskiljaktigheter blir det jakt. VAD HAR DE för kommunikation?[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#2e8b57]Guppyhane:[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#2e8b57]En hane kan uppvakta en svärdbärarhona tills hon kreverar. Tror inte de kan ta fel på art men om de lever utan guppyhonor - tar de vad som finns då?!?!?![/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=sienna]Malar:[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#a0522d]Har 2 malar vars artbeteckning jag intet funnit.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#a0522d]De är f n ca 4-5 cm. För små att ännu se könet på.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#a0522d]Blir de alltid lika dominanta i karen? Mina kallar jag för bokstavsmalar = ADHD-stuk! Är överallt och sabbar, jagar och klättrar. Misstänker att de blir ganska stora - blir de monster då?[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=#a0522d]Och på samma gång! Vet någon vad SVARTALGER är?[/COLOR][/SIZE]