Fiskeforum

#1 - 10 mars 2009 22:27
Hej alla galna fiskare där ut! Tänkte meddela er att jag dragit upp ett nytt och fräsht forum för alla fiske intresserade.

Hoppas vi ses på www.fiskepolare.se

Mvh Emil
#2 - 10 mars 2009 22:38
Registrerad! :)
Är det helt nystartat? Lite bugs att ordna va..? ;)
#3 - 10 mars 2009 22:43
Hehe jepp, släppt idag. :) Jo de finns en del kvar att göra, och buggar kan finnas, hittar du nån så skriv gärna vart nånstans. :)
#4 - 10 mars 2009 23:32
Snyggt forum men snälla, bort med "frame i frame" uppbyggnaden, låt forumet få hela skärmen istället:)
#5 - 10 mars 2009 23:56
Reggat mig med =)
#6 - 11 mars 2009 10:43
Sultanen, de är ingen frame i frame utan jag har byggt sidan i divar om du tittar källkoden. :) Jag ville göra sidan unikt därav så gjorde jag så. :)
#7 - 11 mars 2009 10:54
Unik och unik, den typen av hemsidor uppbyggda på det viset var populära för sisådär 10 år sedan, men det som stör är att när man bläddrar runt i forumet så kommer man hela tiden i den yttre ramen så du måste markera den inre för att kunna scrolla ner, vilket gör det obekvämt att använda det=) Löser du det så att man hamnar i den inre, dvs. den med forumet så är det okey.
#8 - 11 mars 2009 11:09
Jao jag håller faktist med om det du säger, ska testa en annan lösning genom att sätta scrollarna där dem brukar sitta.

Problemet var med Firefox att scrollen inte syntes om man inte behövde scrolla så att sidan hoppade från höger till vänster ibland vilket var irriterande. Ska kika på det på direkten, återkommer om jag lyckats lösa de. :)
#9 - 11 mars 2009 11:12
Sådär klart! Var inte så svårt. ;)
#10 - 11 mars 2009 11:12
Fint:)
#11 - 12 mars 2009 14:48
Yay jag har vart buggtestare :D *stolt* hihi
#12 - 13 mars 2009 14:06
Hehe, ja tack sofia! :) De var allt dåligt med fiskare på ett akvarie forum, trodde de skulle varit fler. ;)
#13 - 13 mars 2009 14:21
Också reggat mej. :)
#14 - 13 mars 2009 14:24
Välkommen ska du vara! :)
#15 - 16 mars 2009 18:51
Update: sidan har rullat på bra fast de bara gått en vecka sedan start. Nya inlägg dagligen vilket är väldigt kul. Keep up the good work! ;)

Mvh Emil
#16 - 18 mars 2009 11:38
Försökte komma in och regga mig men sidan kunde inte laddas, server unavailable?
Skickar länken till några jag känner! //G
#17 - 18 mars 2009 12:11
Den ligger uppenbarligen nere, jag kommer inte heller åt den, har du den på en server hemma beerzon?

Hela lysdiod.org ligger ju nere också.
#18 - 20 mars 2009 16:58
De var så att han som hostar Lysdiod.org hade inte betalt sina bredband räkningar så då kan de gå så illa.. Självklart blev jag arg, men jag skrattade endå. :P

Jag har byggt upp en egen server som ligger hos kungälv energi nu. Dock endast lånad server tills den andra kommer upp igen.

Kommer troligen att bygga en egen server inom kort framtid, är de folk som vill bli delägare av fiskepolare.se så donera lite pengar till servern vetja. ;)
#19 - 20 mars 2009 23:06
Nu har jag reggat mig med!
Någon som skall ut på öringpremiären 1/4 ??
#20 - 20 mars 2009 23:25
Du finner nog fler svar om du skriver på fiskepolare ;)
#21 - 26 mars 2009 21:51
GöranE skrev:
Nu har jag reggat mig med!

Någon som skall ut på öringpremiären 1/4 ??

Inte kanske just den första men helgen efter har jag och kollegan planerat att pysa ut på lite flugfiske efter havsöring. Prova lite singelmalt på kvällen :d.
Hoppas bara jag fått bilen tills dess :(.
#22 - 26 mars 2009 21:53
beerzon skrev:
De var så att han som hostar Lysdiod.org hade inte betalt sina bredband räkningar så då kan de gå så illa.. Självklart blev jag arg, men jag skrattade endå. :P

Jag har byggt upp en egen server som ligger hos kungälv energi nu. Dock endast lånad server tills den andra kommer upp igen.

Kommer troligen att bygga en egen server inom kort framtid, är de folk som vill bli delägare av fiskepolare.se så donera lite pengar till servern vetja. ;)

Fläng upp på fiskepolare hur man skall gå till väga för att köpa andelar, jag är intresserad.
Bilagor:
#23 - 3 maj 2009 21:28
Tänkte liva upp tråden lite igen. Nån som vart ute och fiskat nått sen sist? Själv så har jag lyckats fånga en skrubba i sötvatten, hehe. Gissar på att den låg mellan 500-700 gram. :)

Och det har blivit en hel del små fisk i helgen, 14st sammanlagt i storlekar som man inte kan skryta med, den största på 15cm. :D

Har uppdaterade fiskepolare.se en hel del den senaste tiden, och flera uppdateringar är att vänta. ;)

Mvh Emil
#24 - 3 maj 2009 21:39
beerzon skrev:
Tänkte liva upp tråden lite igen. Nån som vart ute och fiskat nått sen sist? Själv så har jag lyckats fånga en skrubba i sötvatten, hehe. Gissar på att den låg mellan 500-700 gram. :)

Och det har blivit en hel del små fisk i helgen, 14st sammanlagt i storlekar som man inte kan skryta med, den största på 15cm. :D

Har uppdaterade fiskepolare.se en hel del den senaste tiden, och flera uppdateringar är att vänta. ;)

Mvh Emil

Har inte kommit ut än men jag håvade ett gäng glödbandstetror hos en kompis igår, gälls knappt va... ;):)
#25 - 18 maj 2009 21:07
Har det blivit nån fisk än NIC? Själv så har jag fått totalt 47 st nu iår, den största är dock skrubban. Har fått massa vit fisk, mört, björkna, stäm, fjärna och löja. :)

Finns det inte fler fiske intresserat folk här? :)
#26 - 19 maj 2009 07:39
beerzon skrev:
Har det blivit nån fisk än NIC? Själv så har jag fått totalt 47 st nu iår, den största är dock skrubban. Har fått massa vit fisk, mört, björkna, stäm, fjärna och löja. :)

Finns det inte fler fiske intresserat folk här? :)

Jävlar, där ligger man duktigt i lä.......
Har inte haft tid att komma ut en endaste gång än..... [:o]
#27 - 24 maj 2009 11:15
Var med Stene och kollade i bondemöllas odlingsdammar. Grymt mycket fisk, stor fisk.
Fick se en regnbåge på 9,5 kilo som ägaren hade i frysen. Har aldrig sett en så stor regnbåge förr, snacka om att man blev sugen på att damma av flugspöt!!!
#28 - 4 juni 2009 17:57
Ojoj, de var inte illa NIC! :D

Har själv dragit upp 4 lite större fiskar på mete nu. 2 på flötmete och 2 på bottenmete. :)

2 mörtar varav den största på 24cm, och 2 björknor varav den största på 23cm. :)

Kolla i mitt galleri på hemsidan för bilder. :P

Skitfiske!
#29 - 4 juni 2009 17:59
Har fortfarande inte kommit ut på nåt mete...
Pinsamt faktiskt, såhär sen brukar jag aldrig vara...
#30 - 5 juni 2009 17:01
Sorry, 7 större är de nu. :D nytt pb på björkna igen också, 26cm. :D
#31 - 27 juni 2009 22:40
Var ett tagsen man skrev här senast. Har blivit en del fisk sen sist. Totalt 24 om jag räknat rätt. Alla större varianter än tidigare, eftersom jag suttit på större krok på metet nu. ;)

4st fiskar över 1kg har landats sen sist iaf, Brax 1.55kg, Id 1kg+ (glömde vågen :(), Gädda 1kg, Brax 1kg.

Checka min fiskedagbok här för mer läsning och bilder. :)
http://www.fiskepolare.se/index.php?kID=63&tID=594&sida=9#2078

Skitfiske!!
#32 - 28 juni 2009 21:39
Var ut förra veckan på söndag när jag öst båten men det var åska i luften så det var en total nollad tur. Ska ut nu ett par ggr under första semester perioden och havsörings fisket blev det inget av.
#33 - 28 juni 2009 22:34
Årets första fiske ikväll, på några få kast blev det fyra abborrar och en gädda. Full fart på fisken :) Inga större fångster, men ack så kul.
#34 - 29 juni 2009 10:13
Har tyvärr inte hunnit med att vara ute så mycket men jag fyllde ju 50 häromveckan och fick en present som bara grabbarna grabb kan komma på!
En lax/öringfiske helg i Mörrum i mitten av September. Bara att sätta sig vid bindstädet igen.. Återkommer med rapport om detta..
#35 - 29 juni 2009 15:47
Mick13: Glöm inte att berätta historier om dina fiskeäventyr sen. :)

Johanski: Kul att fisket kommit igång. Lite avis på att du drar fisk på direkten, tog mig över 30 turer innan första fisken satt. haha :P

GöranE: vad kul, grattis i efterskott föresten! :)

Grabbar glöm nu inte att rapportera på fiskepolare.se och ladda upp bilder från era fiskeäventyr! :)
#36 - 5 juli 2009 23:49
NIC skrev:
Har fortfarande inte kommit ut på nåt mete...

Pinsamt faktiskt, såhär sen brukar jag aldrig vara...

Inte jag heller varken match- eller feederspö har varit i bruk än i år. Pinsamt nog första gången på 5 år jag inte varit ut under maj minst en gång.
#37 - 5 juli 2009 23:54
beerzon skrev:
Mick13: Glöm inte att berätta historier om dina fiskeäventyr sen. :)

Johanski: Kul att fisket kommit igång. Lite avis på att du drar fisk på direkten, tog mig över 30 turer innan första fisken satt. haha :P

GöranE: vad kul, grattis i efterskott föresten! :)

Grabbar glöm nu inte att rapportera på fiskepolare.se och ladda upp bilder från era fiskeäventyr! :)

ÄÄH varit åska var och varannan dag så det är helt lönlöst att ge sig ut på sjön för att jigga abborre och gädda. :mad: Men jag har nästa hunnit med att börja och bygga på trappan ;)Var så illa tvungen att byta golv och en del av skoningen i hallen sedan jag rivit den gamla trappen för att ha något att fästa den ny trappen i [:(!]
#38 - 19 september 2009 20:40
Hej alla goa o glada fiskare! Var ett tagsen jag skrev här sist. :D

Hur har de gått för er nu i sommar då?
#39 - 20 september 2009 09:56
Har varit på ett schysst näbbgäddefiske i Blekinge. :)
#40 - 20 september 2009 21:17
Ok låt mig se....
Vari väg med båda sönerna på en förmiddags tur vid Kolding å i Danmark den 12 augusti sedan var jag en dit själv en sväng på kvällen båda turerna resulterade i en öring på 20cm och en abborre på 15cm.
Sedan var jag ut en kväll på Åsunden Ulricehamn och drog efter gös resultat 2 gösar i båten båda runt 40cm dvs de returnerades. Det var agusti månads och i stort hela somamrens fiske för min del.
#41 - 20 september 2009 21:29
Jens A. skrev:
Har varit på ett schysst näbbgäddefiske i Blekinge. :)

Lite mer detaljer ???
Plats tid bete och fångst :)
#43 - 22 september 2009 21:43
@beerzon
Nä men med tanke på att jag gjorde dessa två turer under hela sommaren så var det fångst på båda turerna (dvs 100%) och av den art vi var ute efter vilket jag kan se som en lyckad tur (iofs inga giganter) och jag misstänker att du inte fångar guldnåls fiskar på 100% av din turer heller som ex gädda 1,9 kg. Mit personbästa för gädda ligger på 7940g tog den på den 11 av 28 riktade fisketillfällen under en vår. Jag fick flera gäddor mellan 500-5000 g. Men som småbaran förälder har ambitoins nivån sjunkit en hel del =)
När barnen blir lite äldre blir målet 100cm gädda =). Jag gillar inte vikt jakten på gädda personligen då det innebär att man riktar in sig på lek honor.

Jag kan varmt rekommendera Koldingå i Danmark, för fiskeplatserna är lätt tilgägnliga och med många bra sträckor för både fluga och spinnfiske. Åsunden i Ulricehamn har inte längre ett lika stort bestånd av grov gös som för ca 10 år sedan men de finns där för den som har tid och möjlighet.

Annons