Min största Brighblue Zebra, ca 13 cm fastna mellan 2 stenar idag. Han liksom tryckte in sig mot rutan mellan en sten. Det var en återvänds gränd men dom brukar ju backa ut. Men så händer det en liten 5 x 5 cm sten faller in bakom honom så han är instängd. Han kan inte röra sig alls i princip han bara vifta med bak fenean som en tok och yrde upp en massa sand. OBS han blev inte klämd. Jag lyfte bort de två stenarna så simma han iväg. Då vart han helt knäpp. For runt runt runt runt i akvariet. Tryckte ner sig mot sanden. Simma i princip ner imot sanden. Helt tokig var han.
Tjejen lågg på soffan så jag forsatte med mitt för att se om han lugna ner sig lite senare.
Efter en 10 minuter så hojtar tjejen att han stått och "sovit upp och ner nu i kanske 2 minuter. Jag går ut för att se vad som försi går. Nu har han simmat i mellan stenar och sitter fast. Stenarna ligger nästan mot rutan och hålet blir format som en smal triangel. Där sitter han nu. Jag tar loss han försiktigt genom att rubba smått på stenarna och ta han runt stjärtfenan och ta ut han. Ser att han har fått ett litet sår på huvet inget allvarligt.
Men han är fortfarande lika tokig. Har släkt nu men han far fortfarande runt omkring.
Jag blir riktigt orolig för han är en stor och fin BB-Zebra hane. Vill verkligen inte att nått ska hända nån, men han beter sig så tokigt.
Nån som vart med om nå liknande?
Mvh
Erk