Fiskfälla

#1 - 2 augusti 2007 16:17
Det råkar vara så att jag har ett L.caeruleus yngel bakom min BTN bakgrund. ;P Har massor av ggr försökt få tag på den genom att lägga mat i håven och vänta några minuter. Men det har inte gått så värst bra. Det är ju lite svårt med håven eftersom att det är en massa inbuktningar i bakgrunden som den kan simma in i.

Någon som har tips på en enkel fiskfälla?

Han är ca 3 cm nu, har varit bakom där ca 3/4 år :S ( tre fjärdedels år alltså ;)
Tycker synd om kraken, speciellt nu när han börjar bli stor
#2 - 2 augusti 2007 16:27
Går det att suga ut den med en slamhävert när det är dags för vattenbyte, kanske inte så snällt men snällare än att leva livet bakom ridån. Kanske en tjockare slang kan fungera.

/NNN
#3 - 2 augusti 2007 18:25
Vet inte om det kan funka, går ju inte å se så mkt där bakom, måste ha ett jvla drag på häverten isf. Dessutom är det frigolit i botten, som han gömmer sig under. Känns helt omöjligt.

Jag har funderat på att lägga ner en liten PET-flaska och stoppa i mat, men det är ju lim på alla, får inte bort det. Och fiskar är väl inte så dumma så att de inte hittar utvägen fort om de ser att man kmr för att ta den.
#4 - 2 augusti 2007 18:36
En fiskfälla funkar fint. Jag har en liten beskrivning här hur du kan göra http://zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=169788 Ifall det är ett litet akvarium så kan du använda en ½ litersflaska.
#5 - 2 augusti 2007 18:53
Tack för beskrivningen Spaceace =) Får väl ta och testa det.
Ska bara försöka gnugga bort allt lim från en flaska, och det är INTE roligt det inte..
#6 - 2 augusti 2007 18:56
Hehe, kan va lite besvärligt. Testa att lägga flaskan i varmvatten en stund, tror att det löser upp limet. Lycka till ;-)

Annons