fiskförslag till 120l

#1 - 8 juli 2004 17:33
Hej!

Jag hoppas att jag valde rätt grupp nu...

HUr som helst. Jag ska starta om ett kar om 120l (står nu med endast en ancistrus, samt växter mm). Ancistrusen tänkte jag flytta till ett annat kar om jag bestämmer mig för andra förhlållanden än vad som passar denne.

Vad jag skulle vilja ha är fiskar som syns (missförstå mig rätt; de behöver alls inte vara pråliga, men jag villa tt de ska vara framme i karet), svvårighetsgrad är inga problem, då jag har många års akvarievana med de flesta biotper det mesta går att läsa sig till...)

jag vill nog helst ha en biotop (med allt från substrat till belysning och gärna en lite annorlunda fisk, men alla försdlag motagges tacksamt.

<b>som sagt: 120l kar och i övrigt helt fritt!</b>

//Steffo
#2 - 8 juli 2004 18:34
Rötter, växter, apistogramma å tetror
#3 - 9 juli 2004 12:53
Oj!? Är ju som en helt ren tavelduk som man bara kan kasta sig över och fylla med vad man vill?

Beror ju helt på vart karet skall stå och vad man vill få ut av det. Har en dröm själv men som jag inte förverkligat ännu därför att jag när jag väl står inför valet alltid väljer något annat! *skrattar*

Tänk dig relativt ljus, finkorning botten, rätt mycket växter, en del bamburör gärna rätt grova som går ifrån bottnet och upp över ytan.

Sedan ett vackert litet stim med marmorgurami, hälften blåa hälften den gula odlingsformen (guldgurami). Visst låter det läckert?

Men som sagt bara en liten idé....
#4 - 9 juli 2004 12:58
Dvärggurami par,kilfläcksrasbora,pansarmalar och leoparddanio .

Annons