Fiskmardröm

#1 - 11 mars 2008 10:47
Undrar om det bara är jag som drömmer om mina fiskar ibland på natten...?

Har nu två gånger drömt att mina kuhliiålar fått yngel, samt att jag inatt drömde att min synodontis dog, och jag blev jätteledsen. Det läskiga var att jag i drömmen tänkte "Men snälla, kan det här inte vara en dröm? Sånt här händer inte... Men nej nej, det är verklighet".
#2 - 11 mars 2008 11:31
Jag har drömt om mina akvarium några gånger och den starkaste drömmen är när jag upptäcker att mitt stora akvarium är invaderat av stora svarta skalbaggar lite läskigt faktiskt :).
#3 - 11 mars 2008 11:57
Haha, vi har redan börjat drömma fast vi skaffade de första fiskarna igår. :p Vi fick ju yngel igår också men de blev nog uppätna allihop för vi såg bara ett... vet inte om det lever än. Men min pojkvän drömde att det var yngel i toaletten, själv drömde jag att det var några yngel som klarat sig och vuxit till sig lite bara på en dag, så jag var riktigt glad... :)
#4 - 11 mars 2008 13:39
Jo fy sjutton!
Jag drömde att jag var tvungen att hålla ordning på 10 smådiscus i amazonasfloden med bara händerna, efter att ha satt i en ytterfilter med för starkt flöde i deras akvarium. Det var inte lätt alls det..:p

Snacka om att jag hade träningsvärk i hela kroppen efter 2 dagar, då kan man säga att man jobbat hårt, även i drömmen..;)
#5 - 11 mars 2008 14:02
Ha ha :D Själv drömde jag härom natten att jag hittade torkade döda räkor ÖVERALLT när jag städade - t o m under tangentbordet :D
#6 - 11 mars 2008 14:16
Själv drömde jag att jag hade startat en affär med akvariegrejer...
Och lyckats odla fram zebramönstrade discusar, och roligast av allt, sjöborrar. I stål.
#7 - 11 mars 2008 15:02
Sjöborrar i stål låter nice. :D

Själv har jag drömt ett par gånger att mina ancistrus lämnat karet och flugit runt i köket som små fåglar. Efter en stund letar de sig in bakom köksluckorna, för där växer det mumsiga alger.

Mina öronålar har ju rymt ett par gånger i drömmarna också och lagt sig under min säng.

Likaså har man kallsvettig sprungit in i akvarierummet och kollat om något av karen läckt, för man drömt att det forsat tusentals liter vatten efter att 450-karet spruckit mitt itu och att man simmat ut i köket för att fixa frukost.

Hjärnan är en fantastisk manick...
#8 - 11 mars 2008 15:15
Jo, visst var dom häftiga, helt kromade, så dom blänkte och speglade allt omkring sig, men dom var såååå besvärliga, var tvungen att stå och fila på en bit armeringsjärn för dom vägrade äta annat än handgjort järnpulver...
som sagt, hjärnan är en underlig apparat.
#9 - 11 mars 2008 16:03
Haha, jag är visst inte den enda som drömmer om mina fiskar :)

Den synodontis jag drömde dog inatt är ute och letar mat för fullt nu dessutom ^^

Drömde även någon gång att jag hade discusar, fast när jag köpte dem sa de att de var platys :S
#10 - 11 mars 2008 16:14
*asg* Den var bra, discusplaty:p
Bilagor:
#11 - 11 mars 2008 16:22
Mmm, blåa och fina var de, dessutom fick de yngel :D
#12 - 11 mars 2008 16:41
Spännande korsning... Nån som är skillad på Photoshop kan ju försöka sig på det, och ge oss ett gott skratt...:D
#13 - 11 mars 2008 17:50
Jag brukade mest ha fiskmardrömmar innan jag skaffade akvarium. Då drömde jag att jag helt plötsligt kom på att jag hade ett akvarium som jag hade glömt bort, och fiskarna hade inte fått mat på jättelänge och höll på och dö. Och så var där dessutom bläckfiskar, ålar och hajar i akvariumet som åt upp mina söta små fiskar.

Sen en gång drömde jag att jag skaffade en massa akvarium, men en efter en började de hela tiden läcka och jag fick flytta ihop fler och fler fiskar då antalet fungerande akvarier sjönk.

Och så drömde jag en gång att alla fiskarna hade rymt och gömde sig på olika ställen i lägenheten. Jag hade ju bråttom att hitta dem, så de inte skulle torka ut och då, men de fattade inte det så de försökte bara simma ifrån mig.
#14 - 11 mars 2008 18:13
jag drömmer ofta att jag startar en akvarieaffär. på dagarna ibland också. jättekul att sitta och tänka på medans nån gammal lärare maler på om kemi eller religon
#15 - 13 mars 2008 15:43
Oooh, jag har haft en fruktansvärd massa gröna räkor inatt. De var hemska, rymde ur akvariet och satte sig på fönstren, så jag sprang runt med en håv och fångade räkor, snabba var dom små skitarna också... Dessutom hoppade dom mot täckglasen så dom lyftes lite och jag visste att dom skulle rymma igen förr eller senare, så min desperata jakt var helt onödig egentligen... Förutom det så satt det en svart och gul fjärilslarvsliknande sak inne i akvariet som var skitäcklig och som skulle komma att förpuppa sig och bli till något ännu större och äckligare...

Jo, akvariedrömmar är rätt vanliga här med... fast dom kan vara en smula trevligare än den jag hade inatt...
#16 - 16 mars 2008 11:49
jag har aldrig haft drömmar om akvarie oså. men jag har grymt svårt att sova samma natt som jag har tex skaffat ytterfilter, nytt kar. sånna saker. blir nervös som fan första natten så när det kommer nått nytt ljud så måste jag dra upp och kolla så det inte läcker osv :p
#17 - 16 mars 2008 11:56
Vilken rolig tråd...:) :) :D

Skrattar så jag nästan kissar på mig :p
#18 - 30 mars 2008 03:26
Håller med dig Nina82 xD hyffsat rolig tråd!

Själv så drömde jag att min snakehead hade blivigt 3 meter här om natten och att den hoppat ur från karet och försökte slå ihjäl mig xD
hahahahah skratta ni bara :D men jag har en livlig fantasi ^^ och det påverkar mina drömmar lol hehe.
#19 - 10 april 2008 23:18
Jag drömde att jag hade skägg, men det var inte vilket skägg som helst.
Det var skägg av pistia-rötter. jag var oändligt besvärad och försökte få bort det men det växte bara ut igen vad jag än gjorde :(
#20 - 5 maj 2008 20:01
Ha, ha....

Nu har jag oxå smittats av era akvariedrömmar :D

Vi håller på att ändra om rätt mycket i karen här hemma och planerar än det ena och än det andra. Ska flytta till sommaren så många idéer finns i huvudet nu om hur det ska bli.

Inte visste jag att jag hade just detta i huvudet bara :D
Jag drömde att vi skulle ha slimline i 84L för det pratade jag och sambon om igår, men det finns dock ingen slimline i den storleken. Hur som helst var det inte vilken slimline som helst utan [COLOR="Magenta"]ROSA[/COLOR] slimline :eek:. Och till det hade vi [COLOR="Magenta"]ROSA[/COLOR] fiskar [:-53] :p.

Idén om de rosa fiskarna måste jag ha fått från tråden här på zoopet där det diskuterades just rosa fiskar :D. Men var jag fått rosa slimline ifrån det måtte bara gudarna veta :p
Kanske nåt att satsa på Kjell :rolleyes: [:D]
#21 - 6 maj 2008 01:07
Nina82 skrev:
Ha, ha....

Nu har jag oxå smittats av era akvariedrömmar :D

Vi håller på att ändra om rätt mycket i karen här hemma och planerar än det ena och än det andra. Ska flytta till sommaren så många idéer finns i huvudet nu om hur det ska bli.

Inte visste jag att jag hade just detta i huvudet bara :D

Jag drömde att vi skulle ha slimline i 84L för det pratade jag och sambon om igår, men det finns dock ingen slimline i den storleken. Hur som helst var det inte vilken slimline som helst utan [COLOR=Magenta]ROSA[/COLOR] slimline :eek:. Och till det hade vi [COLOR=Magenta]ROSA[/COLOR] fiskar [:-53] :p.

Idén om de rosa fiskarna måste jag ha fått från tråden här på zoopet där det diskuterades just rosa fiskar :D. Men var jag fått rosa slimline ifrån det måtte bara gudarna veta :p

Kanske nåt att satsa på Kjell :rolleyes: [:D]

he he he kul att kunna påverka dina drömmar.[:-38]
hehe den rosa fisken kom till mej i en dröm också:p (erkänn att den var snygg):D
men den var det ända som var rosa.:)
#22 - 6 maj 2008 06:58
I går natt informerade sonen mig om en hemsk mardröm, vi hade(efter universeum besök) haft ett JÄTTESTORT akvarium med malar och rockor och man kunde styra dom med datormusen men när man släppte musen simmade dom som vanligt, då hade hans mormor klampat in i drömmen och lyft upp akvariet och skakat det så att alla fiskarna skvimpade ur.. ..kan tilläggas att han var göra sur på på sin mormor..
#23 - 25 maj 2008 15:34
Haha, jag har också drömmar om mina akvarier väldigt ofta, den värsta hittills var väl när jag drömde att min väderål hoppade ut ur akvariet och kröp omkring på golvet och började växa - det var mycket realistiskt och när jag vaknade var jag faktiskt inte säker på ifall det var en dröm eller inte.

Tills slut var den omkring 20-30 meter lång, hade ett underbettsgap med enorma vassa spetsiga tänder omkring 2 meter stort och hade utrotat nästan hela mänskligheten, några som inte luktade "rätt" för den att äta hade överlevt och bodde i tunnelbanor..

Myycket underligt och väldigt grafiskt! Det är det bästa och sämsta med mina drömmar, oavsett mardrömmar, bradrömmar, akvarie eller torrdrömmar, dom är så verkliga i färger, lukter, smaker och till och med i känseln, jag kunde känna hur min monsteråls dreggel droppade på mig i en del av drömmen. Värsta filmen, fast gratis ;)
#24 - 25 maj 2008 15:53
Är det naket och snygga bilar oxå, har du nån torrent url så man kan tanka hem den? ;)
#25 - 19 juni 2008 22:30
Shit, drömde häromnatten att akvariet var invaderat av massa yngel från några äckliga fiskar med utåtstående fjäll.., creepy fan...
#26 - 19 juni 2008 22:39
Jag drömde för ett par nätter sedan att min synodontis började växa, fick en massa starka färger, lite som en kinesisk drake, fast en synodontis... Sen simmade han ut ur akvariumet, genom rummet, fram till sängen, för att kolla på ett halsband jag hade, men han tyckte inte om det. Och av någon anledning hade jag i mitt lilla akvarium en stor jävla lax som han givetvis bet ihjäl... Det underliga är att det kändes så verkligt, och i drömmen hade det hänt samma sak tidigare, liksom :S
#27 - 19 juni 2008 23:07
Trollsvans skrev:
Spännande korsning... Nån som är skillad på Photoshop kan ju försöka sig på det, och ge oss ett gott skratt...:D

inte så duktig på photoshop men här kommer ett 15 mins försök ;P

http://img166.imageshack.us/img166/9076/diskusplatykopiamz8.jpg
#28 - 19 juni 2008 23:20
inte så duktig på photoshop men här kommer ett 15 mins försök ;P

http://img166.imageshack.us/img166/9076/diskusplatykopiamz8.jpg

Haha, NICE! xD
#29 - 20 juni 2008 00:27
Läckert värre!

Annons