Fiskmatröra

#1 - 24 mars 2007 21:30
Är det bara jag som har massor olika burkar med fiskmat plus fryst plus egentillverkad. Så man knappt kommer ihåg vilken sort man ska ha den dan. Fiskmat i alla skåp o frysen full. Hade jag pellets igår eller flingor eller räkmix. Vad skulle man göra av all tid som blev över om man inte hade akvarium fy vad trist tur jag har 8 stycken:D
#2 - 24 mars 2007 21:35
haha, känner igen mig.
matningen är ju höjdpunkten på dagen:)
inte kul att bara köra på ett foder hela tiden..
#3 - 24 mars 2007 22:12
Samma här:D Peletzarna tog slut idag som är slöjstjärtarnas favvosar så ska köpa nya:D
Ja ger min fiskar/Grodor
Mygglarver
Ärtor
Flingfoder
Peletz
räkmix *tror ja det heter*
Och alger x]
#4 - 24 mars 2007 22:17
Inga flingor iaf - och ingen räkmix heller för den delen.
Ibland svårt att fördela levande fodret rättvist dock. Misstänker att en del arter får lite mer av det ena och andra arter får lite mer av det andra...
#5 - 25 mars 2007 08:09
gör som jag, skriv matlista:) Skitbra, man behöver aldrig fundera på vad man ska ge idag!

/Hans
#6 - 25 mars 2007 11:38
Jag nöjer mig med räkmix och varierar med spirulinaflingor för att undvika allt för ensidig kost. Det får räcka ;)
#7 - 26 mars 2007 06:20
Gav bort en bärkasse med fiskmat till en kompis :P Bara för att bli av med lite.

Har nu starkt begränsat mitt fiskmats-förråd till "säkra kort". Dvs räkmix, grön granulat samt lite algtabletter till min ancistrus samt lite flingor till småynglena ( som snart ska få börja äta nyfångad artmetia)

Annons