Fisknördar i Borås - Finns det intresse?

#1 - 23 december 2008 20:28
Jag vill kolla intresset här på zoopet efter en akvarieförening i borås med omnejd. Själv vill jag helst inte ingå i nån form av förenings-styrelse fast kan tänka mig att stå för hemsida + forum.

Borås är stort, det borde finnas underlag för en förening (om den sköts på rätt sätt). ;)

Om en ny förening bildas så kan man klara sig utan möten i början (tills medlemsantalet stigit) och hålla sig till internet-forumet.

På ett månadsmöte kan man ha föredrag, auktioner och lotteri.

Finns det intresse så sätter jag upp ett forum. :)
#2 - 23 december 2008 20:36
Tror halva NCS o Göteborgs ciklidgrupps styrelse bor i Borås :) De infiltrerar istället för o bygga nytt :):):)
#3 - 23 december 2008 20:39
NCS har sin funktion i göteborg, fast vad jag efterfrågande var en allmän akvarieförening i borås. Inget hindrar att medlemmar i NCS åker en kortare sträcka för att vara medlemmar i en förening i borås. ;)
#4 - 23 december 2008 20:58
jag bor i Marks kommun (Kinna) och det hade väl kunnat vara skoj att träffas någon gång i Borås.
#5 - 23 december 2008 21:02
Flaxss skrev:
jag bor i Marks kommun (Kinna) och det hade väl kunnat vara skoj att träffas någon gång i Borås.

Ja! Det roligaste med en förening vore regelbunda auktioner av fisk å tillbehör, tycker jag. :)
#6 - 23 december 2008 21:38
Även jag är Boråsare:)
#7 - 29 december 2008 21:58
Fler? Eller är idén död redan?
#8 - 9 januari 2009 23:34
Jag är inte Boråsare men kan tänka mig vara med i ett 7härads sällskap för akvarister.
#9 - 10 januari 2009 14:12
Verkar inte vara något ös i boråsarna. :D
#10 - 10 januari 2009 22:46
Jop det finns drag i Boråsare, jag har sett dom både slås och skråla för fulla halsar =)
Fast Guliganerna är ganska harmlösa även i flock , skulle lugnt kunna ställa mig i en samling med Guliganer i AIK halsduk utan att frukta för mitt liv men gör det omvända i en skock med AIK supportrar.... frågan är bra hur många ben i kroppen som inte skulle behöva gips efter det tilltaget...
Nog om Boråsare åter till ämnet..
Nämen 7-Härads zoopare vi startar ett sällskap om vi blir 5 till att börja med så kommer det snart till fler även som är engagerade i GBG. Vi behöver inte ha höga ambitioner och sätta i gång med en förening utan mer som ett lösare samman satt sällskap. Struntar i föreningslokaler och styrelse. Utan träffas på kaféer stadsbiblan eller hos någon, har bara en hemsida som JagBaraMal föreslog med ett kalendarium som bestäms i början på året. Några andra förslag mot hugg??
#11 - 20 januari 2009 21:02
Tja och så dog den tråden i gen....
Men vad fanken... när skall vi träffas några förslag på något bra ställe??
Vi lägger flyers hos zoohörnan och hos han på Kanllerian så har vi nog snart en bunt intresserade personer.
#12 - 26 januari 2009 21:07
JagBaraMal skrev:
Jag vill kolla intresset här på zoopet efter en akvarieförening i borås med omnejd. Själv vill jag helst inte ingå i nån form av förenings-styrelse fast kan tänka mig att stå för hemsida + forum.

Borås är stort, det borde finnas underlag för en förening (om den sköts på rätt sätt). ;)

Om en ny förening bildas så kan man klara sig utan möten i början (tills medlemsantalet stigit) och hålla sig till internet-forumet.

På ett månadsmöte kan man ha föredrag, auktioner och lotteri.

Finns det intresse så sätter jag upp ett forum. :)

den va en jätte bra ide!
#13 - 26 januari 2009 22:23
Jep då var vi 5 som var intresserade så när sätter du upp forumet JagBaraMal =)

Annons