Fjärils alt kakaduaciklid?

#1 - 16 december 2007 20:20
Har ett kar med äppelsnäckor, ett 5stim med tigerbarber och humlamalar, kommer skaffa en kamphane så småningom, men är grymt sugen på någon av dessa ciklider, fjärilen är så snygg och kakaduan är väldigt häftig...

Men är smått orolig för fenbitare.
skulle detta endå kunna funka?
#2 - 16 december 2007 21:24
hej på re jag har båda och om jag var du skulle jag ta kakaduan [:-94]
#3 - 16 december 2007 21:29
van ished skrev:
hej på re jag har båda och om jag var du skulle jag ta kakaduan [:-94]

Jag har haft båda och jag skulle också ta kakaduan.. fenbitare vet jag inte direkt.. mina hade fullt upp och hann nog inte... jag hade gul fjäril och de var riktigt rappa... tog alla yngel osv... tror inte någon av dem plockar fenor.. :p
#4 - 16 december 2007 21:59
Låter toppen, ska kolla upp saken noggrannare så får vi se om det blir något utav det, mycket är ju upp till individerna också...
#5 - 16 december 2007 22:19
Tigerbarber plus kamphane låter som en katastrof som väntar på att hända... Tigerbarber är defintivt fenbitare. Vet inte om jag ens skulle ha Apistogramma eller fjäril med tigerbarber. Eller jo det vet jag: det skulle jag inte.
#6 - 17 december 2007 12:49
Azur skrev:
Tigerbarber plus kamphane låter som en katastrof som väntar på att hända... Tigerbarber är defintivt fenbitare. Vet inte om jag ens skulle ha Apistogramma eller fjäril med tigerbarber. Eller jo det vet jag: det skulle jag inte.

Jo, jag trodde också detta.
Men fiskhandlaren försäkrade mig om att det inte behöver vara så, dom gick redan då i samma kar som en annan långfenad sak.

varför skulle inte cikliderna passa med barberna? :)
#7 - 17 december 2007 13:33
Mischa skrev:
Jo, jag trodde också detta.

Men fiskhandlaren försäkrade mig om att det inte behöver vara så, dom gick redan då i samma kar som en annan långfenad sak.

varför skulle inte cikliderna passa med barberna? :)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag skulle heller inte stoppa i nå't långfenat till ett gäng tigerbarber.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Visst kan det gå men det är större risk att det inte går eftersom tigerbarber är kända som fenbitare och gärna ger sig på långfenade färggranna sambos.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur stort är akvariet??[/COLOR][/FONT]
#8 - 17 december 2007 23:04
105L.
Även om man stoppar in en massa gömställen?
blir ganska besviken i såfall, kampfisken var ju i princip anledningen till att jag skaffade akvariet.

Annons